דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

התאגדות חדשה / 1,600 עובדי "בית אקשטיין" התאגדו בהסתדרות

העובדים בחברה המספקת שירותים לבעלי צרכים מיוחדים ברחבי הארץ החלו באיסוף חתימות להסתדרות והגיעו ליציגות. חברת ועד: "אנחנו עושים עבודת קודש, ולא צריכים להתנצל".

ועד העובדים בבית אקשטיין. צילום מתוך דף הפייסבוק
ועד העובדים בבית אקשטיין. צילום מתוך דף הפייסבוק
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד חדש נולד: 1,600 עובדי "בית אקשטיין", הארגון הגדול בארץ למתן שירותים לאנשים עם צרכים מיוחדים, התאגדו בהסתדרות. אתמול בשעות הבוקר נכנסה התאגדותם של העובדים לשלב הגלוי, ונפתח לה דף פייסבוק, וכבר היום אחר הצהריים הודיע ועד הפעולה שהושגה החתמה של שליש מהעובדים, כנדרש על פי חוק להכרזת יציגות.

מהלך ההתאגדות החל כבר לפני כחצי שנה, במהלכה התגבשה קבוצה של ועד פעולה. ועד אשר יצר קשרים וגייס פעילים להתאגדות מפה לאוזן, ברחבי למעלה מ-30 מסגרות הארגון, הפרושות מאופקים בדרום עד הקריות בצפון. בשלב הראשוני הייתה הפעילות דיסקרטית, כשביום א' השבוע נפגשו כשלושים עובדים לשיחת התכוננות ומוטיבציה. בבוקר הכין כל אחד מהם את העובדים, איתם היה בקשר בחצי השנה האחרונה, לקראת היציאה לשלב הגלוי, ובשעה תשע וחצי נשלח SMS לכלל עובדי החברה והמנהלים המזמין אותם להצטרף להתארגנות.

"תוך יומיים הגענו ליעד החתימות, וזה מדהים," אמרה שני אטלי, מדריכה שיקומית בארגון זה שלוש שנים וחברת ועד הפעולה. "הייתה הרבה היענות, הרבה אנשים הראו שהם רוצים להצטרף. כולם מבינים פה אחד שזה מהלך לגיטימי".

שני מסבירה שעבודת ההדרכה השיקומית נחשבת כיום כעבודה זמנית בשכר נמוך. "הגענו למסקנה שאנחנו לא רוצים שזו תהיה עבודה זמנית. אנחנו רוצים שיתייחסו אלינו ברצינות, כפי שמתייחסים לאחיות, למורים ולעובדים נוספים מתחומי החינוך והשיקום. חלקנו עם תארים, אנחנו רוצים שזו תהיה העבודה הקבועה שלנו," אמרה, "יש לנו גם עובדים בני חמישים ויותר שרוצים לצאת מכאן לפנסיה".

לדבריה, הם אינם רואים במהלך מאבק כנגד ההנהלה, אלה מהלך לגיטימי והגיוני. "די, אנחנו כבר בזמנים שלעובדים מותר להשמיע את הקול שלהם, ואנחנו לא שקופים. אנחנו עושים עבודת קודש, ואנחנו לא צריכים להתנצל. כולם היו עם ראש מורם, וחתמו בגאווה בלי להסתיר את זה מאף מנהל". לדבריה, חלק מהמנהלים הצטרפו להתאגדות גם הם, "אחרי הכול, גם הם עובדים". היא מקווה שהמהלך ישפיע גם על תחומי חינוך ורווחה נוספים, "אנחנו לא צריכים לשים עצמנו במקום השני בגלל שאנחנו מטפלים, או לא להרוויח כסף בגלל שהעבודה שלנו היא כזו של חינוך, טיפול ושיקום. להפך, אם נחיה חיים איכותיים, גם המטופלים שלנו יחיו חיים יותר איכותיים ונעבוד יותר טוב".

"בית אקשטיין" הוקם בשנת 1987, במטרה לסייע לאנשים עם צרכים מיוחדים לשפר את איכות חייהם ולהגשים את חלומותיהם. הארגון מציע שירותים, כדוגמת דיור, חינוך, תעסוקה והשמה, לאנשים עם לקויות למידה, לקויות הסתגלות, קשיים רגשיים, לאנשים על הקשת האוטיסטית ולאנשים עם מוגבלות שכלית והתפתחותית. על פי אתר הארגון, הוא משרת כ-3,000 לקוחות, ומועסקים בו כ-1,600 עובדים.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!