דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מחאה

סגר שני / ועדת החוקה אישרה את החוק להגבלת הפגנות בסגר: מחאה מחוץ לכנסת

הוועדה אישרה את 'חוק הקורונה הגדול' המסמיך את הממשלה להגביל הפגנות למרחק של קילומטר מהבית בלבד | בליכוד הסירו את הסתייגויותיהם, בכחול לבן תמכו | הפגנות מחוץ לכנסת בהשתתפות מאות בני אדם

ח"כים ומפגינים מול הכנסת. 29 בספטמבר 2020 (צילום: אליביה פיטוסי / פלאש 90)
ח"כים ומפגינים מול הכנסת. 29 בספטמבר 2020 (צילום: אליביה פיטוסי / פלאש 90)
יהל פרג'

ועדת החוקה של הכנסת אישרה היום (שלישי) את 'חוק הקורונה הגדול' לקריאה שנייה ושלישית. הדיון התקיים לאחר שהקואליציה לא הצליחה להשלים את תהליך החקיקה לפני יום כיפור. מעט לפני הדיון משכו הח"כים מהליכוד את ההסתייגות שביקשו למנוע את ההפגנות גם אחרי תום הסגר.

החוק ייכנס לתוקפו הלילה בחצות (בכפוף לאישור המליאה) ובמועד זה תיכנס לתוקף הכרזה סטטוטורית על "מצב חירום מיוחד". במקביל לדיון מתקיימות הפגנות מחוץ לכנסת, בהשתתפות מאות בני אדם.

ועדת החוקה, היום. 29 בספטמבר 2020. (צילום: דוברות הכנסת, יהונתן סמייה)
ועדת החוקה, היום. 29 בספטמבר 2020. (צילום: דוברות הכנסת, יהונתן סמייה)

9 ח"כים תמכו בחוק: חברי הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה) והח"כים טלי פלוסקוב, עמית הלוי, עוזי דיין (הליכוד), איתן גינזבורג, עינב קאבלה, מיכל וונש, תהלה פרידמן (כחול לבן), מיכאל מלכיאלי (ש"ס). 6 ח"כים התנגדו: יואב סגלוביץ', מאיר כהן (יש עתיד תל"ם), אוסאמה סעדי, וליד טאהא, (הרשימה המשותפת), אלי אבידר (ישראל ביתנו), ניצן הורוביץ (מרצ).

לפי החוק, הממשלה תוכל להכריז על "מצב חירום מיוחד בשל נגיף הקורונה" למשך שבוע, אם שוכנעה בהתפשטות רחבה של הנגיף הגורמת לפגיעה חמורה בבריאות הציבור ובתנאי שתקנות הסגר עומדות בתוקף. את ההכרזה תוכל הממשלה להאריך לתקופות נוספות של שבוע עד סה"כ 21 ימים, והיא תובא לוועדת החוקה בסמוך להחלטה על ההארכה, והוועדה תוכל לבטל את ההכרזה בדיעבד. הממשלה באישור ועדת החוקה יכולה להאריך את ההכרזה לתקופות נוספות של שבועיים כל עוד תקנות הסגר בתוקף.

הממשלה נענתה לדרישת יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר, לפיה גם ב"מצב חירום מיוחד" שיוכרז בעת סגר לא ניתן יהיה למנוע לחלוטין תפילות, הפגנות או טקס דתי, אך ניתן יהיה לקבוע הגבלות על ההתקהלות בהם, לרבות הגבלה על מספר המשתתפים. כמו כן, ב"מצב חירום מיוחד", ניתן יהיה להגביל את היציאה של אדם להפגנה עד למרחק המותר ליציאה ממקום המגורים, העומד בתקנות הנוכחיות על 1,000 מטר.

ההפגנות נמשכות מחוץ למשכן

בזמן דיון הוועדה, עשרות מפגינים מול משרד האוצר ועוד מאות רכבים שיירת מחאה בדרכם לירושלים. עימותים נרשמו בין פקחי עיריית ירושלים למפגינים במקום, ומהמשטרה נמסר כי שוטרת נפגעה בידי נפגין, שנעצר.

מפגינים נגד ראש הממשלה נתניהו מול הכנסת בירושלים (צילום: אליביה פיטוסי / פלאש 90)
מפגינים נגד ראש הממשלה נתניהו מול הכנסת בירושלים (צילום: אליביה פיטוסי / פלאש 90)

חברי הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) ועופר כסיף (הרשימה המשותפת) המשתתפים בדיוני הוועדה, וכן ח"כ יאיר גולן (מרצ), יצאו לנאום מול המפגינים. הורוביץ אמר: "אני יוצא כעת מועדת החוקה שאישרה עכשיו חוק שלא היו מעזים להעביר ברוסיה ואיראן".

דוברות המשטרה (ירושלים): "בפעילות של פקחי עירייה להורדת שלטים שנתלו סמוך למשכן הכנסת בליווי שוטרים, הם הותקפו ע"י מספר מפגינים שניסו למנוע את פעילותם. 3 מהם שזוהו ע"י השוטרים נעצרו".

שיירת מכוניות המפגינים בדרך לירושלים. 29 בספטמבר 2020 (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
שיירת מכוניות המפגינים בדרך לירושלים. 29 בספטמבר 2020 (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

לבקשת משרד הבריאות ובהסכמת כל חברי הוועדה, הובהר כי ניתן יהיה לצאת לטיפול רפואי גם אם אינו "טיפול רפואי חיוני"  וכן כי אדם עם מוגבלות השוהה במסגרת חוץ ביתית יוכל לבקר את הוריו אות את האפוטרופוס שלו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!