דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

בחירות בארה"ב / טראמפ קטע שוב ושוב בהערות וצעקות, ביידן השיב: "אולי תשתוק?"

טראמפ סירב לגנות קבוצות של עליונות לבנה | סקרים ראשונים: הרוב חושבים שביידן ניצח

העימות הנשיאותי הראשון בין הנשיא דונלד טראמפ למתמודד הדמוקרטי, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן (AP Photo/Patrick Semansky)
העימות הנשיאותי הראשון בין הנשיא דונלד טראמפ למתמודד הדמוקרטי, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן (AP Photo/Patrick Semansky)
אוריאל לוי

העימות הראשון בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ למועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן שנערך הלילה (רביעי) הגיע לטונים צורמים, דיבור גס וכמעט הדרדר לכאוס. המועמדים לא נתנו אחד לשני לסיים משפט. טראמפ הפריע שוב ושוב ליריב שלו במתקפות כועסות ואישיות, שהקשו על קיום דיון מסודר בסוגיות העומדות בפני ההנהגה.

טראמפ סירב לגנות באופן גלוי את קבוצות העליונות הלבנה ואמר: "כל מה שאני רואה הוא מצד שמאל. מישהו צריך משהו לעשות נגד אנטיפה, זה בעיה של השמאל". בלחץ המנחה הוא אמר לקבוצות "להירגע".

הנשיא השתיק את ביידן, סגן נשיא לשעבר, קרא לו טיפש ותקף את בנו: "היה מכור לסמים ששוחרר מהצבא". ג'ו ביידן, שמצדו לא נשאר חייב, וכינה את הנשיא שקרן וגזען. בשלב מסוים ביידן פשוט הפטיר: "אי אפשר לדבר עם הליצן הזה".

לאחר שהמראיין שאל את טראמפ על המאמר בניו יורק טיימס לפיו התחמק מלשלם מסים, ביידן אמר שהוא שילם פחות מיסים ממורה בתיכון. ביידן אמר שהוא ישנה את החוקים כדי שלא ניתן יהיה לעקוף את המערכת ולא לשלם מיסים כדי לתת למי שבאמת צריך. טראמפ תקף אותו ואמר שב-47 חודשים הוא עשה יותר לטובת אנשים ממה שביידן עשה ב-47 שנים.

ביידן האשים את טראמפ במותם של אלפי חולי קורונה ופנה למשפחות שאיבדו את יקיריהם באומרו שטראמפ אשם בכל. ביידן הדגיש את התנגדותו של טראמפ לחבישת מסיכות.

טראמפ חזר על הפרעותיו באופן עקבי כמעט בכל פעם שביידן דיבר, קטע אותו, לקח את רשות הדיבור, ובחלק מהפעמים כמעט צעק במהלך דבריו. בשלב מסויים אמר לו ביידן: "בן אדם, אתה יכול לשתוק?"

"העובדה היא שכל מה שהוא אמר עד כה הוא פשוט שקר" אמר ביידן. "אני לא פה כדי לחשוף את השקרים שלו. כולם יודעים שהוא שקרן". בשלב אחר של הדיון היישר ביידן מבט למצלמה ואמר "קשה להכניס מילה פנימה עם הליצן הזה".

העימות, שארך 90 דקות, נחלק לשישה נושאים, כשלכל נושא הוקדשו 15 דקות: הישגי העבר של המועמדים, בית המשפט העליון, מגפת הקורונה, הכלכלה, המחאה למען צדק גזעי והאלימות שסבבה אותה, ואמינות הבחירות.

לפי סקר סי.בי.אס 48% מהציבור סבור שביידן ניצח בעימות, ורק 41% סבורים שטראמפ. 10% אמרו שהיה שוויון. גם בסקר  סי.אן.אן 60% חשבו שביידן ניצח לעומת 28% טראמפ. כלי תקשורת בארה"ב הגדירו את העימות כ"כאוטי" וכאחד העימותים הגרועים הזכורים בכל הנוגע לרמת הדיון בנוגע לנושאי מדיניות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!