דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
19.0°תל אביב
  • 13.5°ירושלים
  • 19.0°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 16.3°באר שבע
  • 23.5°אילת
  • 18.5°טבריה
  • 12.0°צפת
  • 18.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קבינט הקורונה

סגר שני / הממשלה אישרה: הארכת הסגר ל-14 באוקטובר, הגבלת הפגנות למשך שבוע

אושרו גם שורת צעדים לשמירה על בריאות ציבור הזקנים | ראש הממשלה: "היציאה מהסגר יכולה להימשך חצי שנה עד שנה"

ארבע מינים בירושלים. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: שוקי פיטוסי, פלאש 90)
ארבע מינים בירושלים. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: שוקי פיטוסי, פלאש 90)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

שרי הממשלה הצביעו הערב (רביעי) על תקנות שעת חירום חדשות הקובעות הגבלת הפגנות לעד קילומטר ממקום המגורים, קנס בסך 500 שקלים על מי שיבקר בסוכה שאינה שלו, וכן הארכה של הסגר הנוכחי עד ה-14 באוקטובר, במקום ה-11 באוקטובר (שמחת תורה) כפי שהודיעה הממשלה מלכתחילה. תקנות הסגר פוקעות רשמית בחצות שבין חמישי לשישי, ובעת אישורן ערב ראש השנה נאמר כי הן ייבחנו לאחר שבועיים בהתאם למצב התחלואה. לפי דיווח ב-ynet, התקנות המוצעות אושרו סופית.

"היציאה מהסגר תהיה איטית ומדורגת ויכולה להימשך גם חצי שנה", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, בדיון קבינט הקורונה שהתקיים הערב (רביעי) ונועד לעסוק במוכנות מערכת הבריאות לעליה במספר החולים הקשים ובצעדים הבאים במאבק בהתפשטות הנגיף. הישיבה הסתיימה ללא קבלת החלטה ברורה.

על פי דיווחים שונים, עימות חריף נרשם בין נתניהו לגנץ. שר הביטחון טען שהשינוי התכוף בהנחיות משגע את הציבור בעוד ראש הממשלה טען שהממשלה עובדת על פי נתונים ולא על פי תחושות. על פי דיווחים שונים ראש הממשלה ביקש להגביל את היציאה מהבית ואת ההפגנות לטווח של 200 מטר ונתקל בהתנגדות של שרי כחול לבן.

שר הביטחון, בני גנץ, דרש בדיון להפעיל את מנגנון ההסברה, שלדעתו אינו מתפקד במהלך המשבר. במהלך דיון שהתפתח בסוגיה אמר ראש הממשלה שהוא ביקש כבר בעבר להעביר את נושא ההסברה לאחריות פיקוד העורף, אלא שמפקד פיקוד העורף השיב כי הסמכות לא הועברה עליו. שר הבריאות, יולי אדלשטיין, הצהיר כי יתנגד להעברת האחריות להסברה אל פיקוד העורף והבהיר כי משרדו אחראי לנושא.

בתוך כך קיבל קבינט הקורונה מספר החלטות הנוגעות לשלומם של אזרחים מבוגרים. הכפלת מספר הבדיקות בבתי האבות והמוסדות הגיראטרים לכ-20,000 ביום, בניית מתווה לביקור של בן משפחה של אדם מבוגר שחי בגפו, מתן קדימות בתורים למבוגרים ומאמץ הסברה ייעודי לאוכלוסייה המבוגרת.

פרוייקטור הקורונה הפרופ' רוני גמזו הציג בדיון הצעה להידוק האכיפה והעלאת גובה הקנסות אותם ישלמו מפירי הנחיות. על פי הצעתו, הקנס על אי עטיית מסכה יוכפל מ-500 ל-1,000 שקלים; הקנס על הפרת בידוד יוכפל מ-5,000 ל-10,000 שקלים, וכך גם הקנס על פתיחת בית עסק או מקום ציבורי שהפעלו נאסרה; והקנסות על קיום אירוע מרובה משתתפים ועל פתיחת מוסד חינוכי שהפעלתו נאסרה יגדלו מ-5,000 שקלים ל-50,000 שקלים.

שר האוצר ישראל כ״ץ הצהיר היום (רביעי) כי ידרוש בקבינט הקורונה להחליט על חזרה מדורגת של המגזר הפרטי שאינו מקבל קהל לפעילות בהיקף של 50% מיד לאחר סוכות, ולפעילות מלאה בהתאם לתו הסגול ולתוכנית הלב הפועם כעבור שבועיים נוספים.

לפי האוצר החינוך לגיל הרך יוכל להיפתח לאחר סוכות, בהתאם לנתוני התחלואה, במתכונת בה פעל בעבר. זאת בשל העובדה שלא נרשמה הדבקה משמעותית במסגרות גיל הרך, ותרומתן לפעילות המשק גדולה.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי הביע מוקדם יותר היום ספק באפשרות של פתיחת מערכת החינוך מיד עם תום הסגר. בתדרוך לתקשורת החרדית, אמרי לוי כי "ראינו עלייה בתחלואה כתוצאה מפעילות של מערכת החינוך, ברור לנו שמערכת הלימודים לא תוכל להיפתח כפי שהיא נפתחה, לא בטוח שנפתח אותה בכלל".

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!