דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד הביטחון

ביטחון / ליברמן הופיע בפני ועדת החוץ והביטחון ושטח את משנתו הבטחונית

שר הביטחון החדש התייחס לסוגיות רבות, וסימן שינוי עמדות וכיוון מקודמו בתפקיד משה (בוגי) יעלון. "אנחנו חייבים למחוק אצל כל אחד מהאויבים שלנו את המוטיבציה לנסות אותנו בפעם השנייה" אמר השר.

שר הביטחון אביגדור ליברמן, צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90
שר הביטחון אביגדור ליברמן, צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

אתמול (שני) הופיע שר הביטחון, אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) בפני ועדת החוץ והביטחון, לראשונה מאז כניסתו לתפקיד. במהלך סקירתו התייחס למספר עניינים דחופים שעל סדר היום ביניהם, איומי הביטחון והתפיסה הביטחונית כלפיהם, עמדתו על החייל היורה מחברון, אלאור אזריה, גינוי על אמירתו של הרב לווינשטיין כנגד הקהילה הלהט"בית והיתרי עבודה לפלסטינים.

בתחילת הדיון התייחס ליברמן לאיום האירני ואמר כי "הוא עדיין האיום הגדול ביותר על מדינת ישראל, ראינו במצעד הצבאי שלהם בטהרן שכתבו ש'צריך למחוק את ישראל', בעברית". ליברמן האשים את מדינות העולם בהתעלמות מההפרה של איראן את החלטות מועצת הביטחון של האומות המאוחדות (או"ם) בעניין פיתוח טילים ארוכי טווח. "זה שמדינות העולם מנסות להתעלם מהפרה בוטה של החלטות של מועצת הביטחון בגלל ההסכם, שהן עצמן חתמו עם איראן, זה אומר דרשני"

השר הציג את תפיסתו הביטחונית, "כל עימות חייב להסתיים בהכרעה, אנחנו חייבים למחוק אצל כל אחד מהאויבים שלנו את המוטיבציה לנסות אותנו בפעם השנייה, במידה וינסו אותנו בפעם הראשונה. אבל קודם כל למחוק כל רצון וכל מוטיבציה להתעסק איתנו". זה שינוי כיוון מהתפיסה הצבאית הגורסת כי צה"ל לא יכול להגיע להכרעה מול אויביו וכי מטרתו הוא ליצור הרתעה מספיק גדולה, כדי להאריך את פרק הזמן עד לסבב העימות הבא.

בנוגע לדבריו של הרב לוינשטיין, ראש המכינה הקדם צבאית בעלי שהתבטא לפני יממה נגד הקהילה הלהט"בית וכינה אותה "סוטים", אמר השר ליברמן כי, "בכל מערכת גדולה יש תקלות ועשבים שוטים, ותעשה בדיקה יסודית לגבי הדברים. ודאי שאין מקום להשתלחות בקבוצות אוכלוסייה שלמות וצריך להיות מחויבים לסובלנות כלפי כולם".

ליברמן לא רואה עין בעין עם עמדת כוחות הביטחון ששיפור במצב הכלכלי והתעסוקתי אצל הפלסטינים הוא גורם משמעותי להורדה באירועי הטרור. "בגדול הדבר נכון, אך החמאס מנצל את הידיעה הזו, וכך אם בין השנים 2013-2015 שולש מספר אישורי היציאה של פלסטינים, ראינו גם עליה במספר האירועים בהם אישורים אלה נוצלו למען פעילות חבלנית. אותו דבר, אמר השר, אנו רואים בעיר חברון, שהיא גם מוקד של קנאות גדולה, וממנה יצאו הרבה מהמחבלים לאחרונה, למרות שהיא גם מרכז עסקי גדול ומשגשג אצל הפלסטינים – ועל כן, הכל להיבחן בפני עצמו ולהיעשות במידה ובאיזון".

ליברמן חזר על עמדתו הראשונית בנוגע למשפטו של החייל אלאור עזריה, לפיה שר הביטחון הקודם טעה כשקבע מראש שהחיל סרח, עוד בטרם הגיע העניין לבירור בבית הדין הצבאי, וכשחשף את התחקיר המבצעי מעל בימת הכנסת. "גם אם החייל טעה צריך לתת לו גיבוי ולא להתנפל עליו, בוודאי לא עם כל העוצמה של שר ביטחון", אמר השר.

השר נשאל על הפרסומים כי ביקש ממנכ"ל משרדו לבחון שוב את נושא קיום תחנת "גלי צה"ל" ואופן השידורים בה, והודיע כי הוא מחכה לקבל את מסקנותיו של מנכ"ל המשרד, שצפויות להיות מוגשות עד הראשון בספטבמר 2016

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!