דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט בקורונה / ארגוני השחקנים בכדורגל ובכדורסל: "השבתת האימונים פוגעת קשות בשחקנים"

ראשי הארגונים פנו לשר הבריאות ושר התרבות והספורט בבקשה לאשר אימונים לקבוצות מקצועניות במהלך הסגר | לדבריהם: "עצירת האימונים פוגעת בכושרם של השחקנים וחושפת אותם לסכנה בריאותית לכשישובו למגרשים"

שחקני בית"ר ירושלים באימון. 6 בפברואר 2020 ארכיון (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
שחקני בית"ר ירושלים באימון. 6 בפברואר 2020 ארכיון (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ארגני שחקני ושחקניות הכדורגל והכדורסל פנו היום (חמישי) לשר הבריאות יולי אדלשטיין ושר התרבות והספורט חילי טרופר בבקשה לאשר אימונים לקבוצות מקצועניות במהלך הסגר.

במכתב החתום על ידי מנכ"ל ארגון שחקני הכדורסל עודד שעשוע, מנכ"ל ארגון שחקני הכדורגל מושיקו מישאלוף וראש חטיבת הספורט בהסתדרות ניר אלון, קראו לשרים "לאשר לשחקני ושחקניות הכדורגל והכדורסל לשוב לאימונים באופן מיידי, על מנת לשמור על בריאותם, כושרם ושלא יאבדו את פרנסתם, ולאפשר את חזרת המשחקים ב-17 באוקטובר 2020".

גמר הפיינל-פור בליגת העל הכדורסל בין מכבי תל אביב למכבי ראשון לציון. 28 ביולי (צילום: איגוד הכדורסל)
גמר הפיינל-פור בליגת העל הכדורסל בין מכבי תל אביב למכבי ראשון לציון. 28 ביולי (צילום: איגוד הכדורסל)

לדברי ראשי הארגונים, "ענפי הכדורגל והכדורסל מפרנסים כ-1,000 שחקנים ולמעלה מ-5,000 משפחות שיצאו לחל"ת. השבתת האימונים פוגעת קשות בענפי הספורט הללו, כל שכן באלפי שחקנים ושחקניות פעילים בליגות הכדורגל והכדורסל. משטר אימונים קבוע הוא תנאי הכרחי לשמירה על כושר משחק בקרב ספורטאים מקצוענים".

עוד כתבו כי, "אין כל ספק כי עצירת אימונים לפרק זמן ממושך תיפגע בכושרם של השחקנים וביכולתם לעמוד בדרישות המקצועיות כאשר תתאפשר חזרה לפעילות תחרותית. תהיה זו פגיעה קשה ויידרש זמן רב לשחקנים כדי להתאושש ממנה" והוסיפו כי, "חמור מכך, הקפאה כזו חושפת אותם לסכנה בריאותית לכשישובו למגרשים, היות שאימונים סדירים מפחיתים משמעותית את סיכוייהם להיפצע במהלך המשחק".

מנכ"ל ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל מושיקו מישאלוף (באדיבות ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל)
מנכ"ל ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל מושיקו מישאלוף (באדיבות ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל)

"להבדיל מענפים אחרים במשק, בהם העובדים יוכלו לשוב למלאכתם ברגע שהסגר יוסר" כתבו בארגוני השחקנים והוסיפו כי, "לשחקני הכדורגל והכדורסל יידרשו שבועיים ומעלה על מנת לחזור לכשירות בליגות המקצועניות. פירוש הדבר כי במקרה שיושבתו האימונים עד ל-4 באוקטובר, פשוט לא תהיה אפשרות להחזיר את הליגות לפעילות לפני חודש נובמבר. כמו כן, מתקני האימונים הם בטוחים ביותר לשחקנים, שנמצאים בתנאי בידוד בהתאם למתווה ונמצאים תחת השגחה בריאותית".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!