דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.0°תל אביב
  • 12.2°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 19.8°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 19.8°טבריה
  • 12.3°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רוני גמזו

נאבקים בקורונה / גמזו: "הסגר אפקטיבי, אנחנו רואים פחות תנועה, פחות מגעים, פחות התקהלויות"

בתדריך לתקשורת אמר פרויקטור הקורונה כי לאחר החגים יעלה מספר הבדיקות היומי מ-70 ל-90 אלף ביום | על משך הסגר: "תנו לי לנשום ולראות נתונים" | צופה מספר נדבקים גבוה עד סוף השבוע ולאחר מכן מקווה לירידה

פרופ׳ רוני גמזו, מנהל ״מגן ישראל״ על המערכה נגד הקורונה. (צילום: דוברות הכנסת)
פרופ׳ רוני גמזו, מנהל ״מגן ישראל״ על המערכה נגד הקורונה. (צילום: דוברות הכנסת)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

"הסגר אפקטיבי, אנחנו רואים פחות תנועה, פחות מגעים, פחות התקהלויות", אמר פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו היום (חמישי) בתדרוך לתקשורת. עוד אמר גמזו כי החל מהשבוע הבא תחל לפעול מעבדת קורונה פרטית נוספת שתוכל להוסיף בתוך כשבועיים עוד כ-10,000 בדיקות ביום, ובתוך זמן קצר יעלה מספר הבדיקות המתבצעות ביום מ-70 ל-90 אלף. הוא הביע דאגה משיעורי התחלואה הגבוהים בחברה החרדית. על משך הסגר אמר: "תנו לי לנשום ולראות נתונים".

על קביעת ההגבלות בסגר אמר גמזו: "לא תמיד יש הצדקה אפידמיולוגית לפעמים יש הצדקה שמסתכלת על הגדרה אחידה בשביל ליצור אחידות או נראות ואכיפה ראויה. צריך לומר את האמת, לא רק האפידמיולוגיה קובעת אלא גם הסתכלות רחבה יותר לרבות אכיפה שתהיה אפשרית".

לדברי גמזו, היקף הבדיקות המתבצעות בישראל יורחב בקרוב. לדבריו חברת איילקס, אחת משתי החברות שזכו במכרז משרד הביטחון להקמת מעבדת קורונה, תקדים בשבועיים את פתיחת המעבדה שלה באירפורט סיטי, וכבר לאחר החגים תתחיל לבדוק אלפי בדיקות קורונה ביום ובתוך זמן קצר תגיע ל-10,000 ביום. "אנחנו כבר ב-70 אלף בדיקות ליום, נגיע ל-80,90 אלף בדיקות."

גמזו ייחס את מספר הנדבקים הגבוה בימים האחרונים למיעוט הבדיקות בסוף השבוע וביום כיפור. "קמנו הבוקר עם 9,000 מקרים מאומתים, אותי זה לא הפתיע, אותן דגימות שבוצעו יום לאחר יום כיפור, 70 אלף בדיקות, ברור לי שזה מסכם שישי שבת ויום כיפור וכל המערכת הזו לא עבדה בצורה רגילה ועל ה-9,000 צריך להסתכל בארבעה ימים אחורה."

"גם היום הקרוב יסתיים ב-70 אלף בדיקות או יותר ואנחנו נראה גם היום רמה כזו של מאומתים, ואחרי זה אנחנו נצטרך לראות בשישי שבת האם מתחילה המגמה שאנחנו מצפים לה, מאחר שאנחנו נמצאים שבועיים מהסגר הראשון אנחנו מצפים לירידה בתחלואה."

על המגזר החרדי אמר: "היו לנו חדשות לא טובות בכמות התחלואה במגזר החרדי, 40 אחוז מהחולים המאומתים החדשים בימים האחרונים, זה מטריד אותנו. גם האחוז הגבוה של תחלואה מעל גיל 60 בחברה החרדית". לדבריו, הוא יבקר היום בכמה יישובים חרדיים."

על הקמת המערך לקטיעת שרשראות ההדבקה אמר: "היו לא מעט פרסומים לגבי כמה קשה לפיקוד העורף וכמה הוא לא עומד במשימה. פיקוד העורף בהחלטתי, בגיבוי שר הבטחון וראש הממשלה, קיבל מנדט לפני שישה שבועות. מנדט מאוד מורכב, וככל שיש יותר חולים זה יותר קשה. אנחנו עושים הרבה מאוד בדיקות, לא רק בקופות החולים אלא גם של צה"ל עצמו. צה"ל פורס הרבה מאוד בדיקות דרייב אין, שאם הוא לא היה עושה את זה זה לא היה קורה.

"גם לגבי החקירות, 300 חוקרים נמצאים כרגע במפקדה ברמלה. אבל בעיקר לקחת את כל החוקרים, גם של צהל גם של הסלקטורים גם של משרד הבריאות, לעשות את כל הבדיקות במערכת אחת. אנחנו יכולים לתת שיעורי קטיעה – 20 אחוז, 25 אחוז או ארבעים אחוז כמו שאנחנו רוצים. הדבר הזה הולך ומתעצם וצריך לתת להם הרבה יותר קרדיט גם אם זה מתעכב."

גמזו ציין כי איכוני השב"כ ימשיכו לפעול. "היום מתבצעות 3,500 חקירות ביום של מאומתים ועוד 600 מתשאלים ברשויות המקומיות ועושים תשאול של המגעים כמעגל שני. צריך להוסיף לזה את מפעל הבידודים. האיכונים יוארכו ב-21 יום. אנחנ ויודעים שהאיכונים עובדים ולא מעט חולים שמתגלים באיכונים הללו. ואני אומר לכל מי שמקבל הודעת איכון, אם לא שוחררת על ידי המוקד שלנו, ייתכן שבחשיפה הזו יש גם משמעות."

הלילה (חמישי) חידשה הממשלה את תקנות הסגר ואף האריכה אותו בשלושה ימים נוספים מעבר למועד שתוכנן – עד ה-14 באוקטובר, שלושה ימים לאחר תום חופשת סוכות. בנוסף השתמשה הממשלה בסמכותה להכריז על 'מצב חירום מיוחד' בתחום הקורונה על מנת לאסור על הפגנות מחוץ לרדיוס של קילומטר ממקום המגורים. עוד הוחלט על 'קנס לאושפיזין' – 500 שקלים קנס לכל מי שישהה בסוכה שאינה סוכתו שלו. תקנות אלו הועברו לדיון היום (חמישי) לדיון בוועדת החוקה של הכנסת, לצורך אישורן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!