דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ימי בידוד

כלכלת הקורונה / העתירה נדחתה: המנגנון למימון ימי בידוד שסוכם בין ההסתדרות, המדינה והמעסיקים יעבור לחקיקה

תעודת המחלה תוארך כדי לחוקק את המתווה שסוכם | חלק מארגוני המעסיקים התנגדו להסכם

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי. (צילום: חן גלילי)
נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי. (צילום: חן גלילי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בג״ץ הודיע אמש (חמישי) כי הוא דוחה את העתירות שהוגשו נגד בקשת המדינה להאריך את מתווה מימון ימי הבידוד עד לחקיקת המתווה שסוכם עם נשיאות המעסיקים והעסקים וההסתדרות בנושא מימון ימי הבידוד. כמו כן דחה ההרכב בראשות נשיאת העליון אסתר חיות את בקשת נשיאות הארגונים העסקיים, ההסתדרות הלאומית והתאגדות רשתות המסחר האופנה וההסעדה להצטרף להליך.

המדינה פנתה לבג"ץ בבקשה לאפשר לה דחיה של 28 ימים ביישום החלטת בג"ץ שהורתה שהחל מה-30 בספטמבר תבוטל 'תעודת המחלה הגורפת' מכוחה היו זכאים עד היום עובדים לתשלום ימי מחלה בגין ימי בידוד – וזאת כדי לאפשר לה לחוקק מנגנון הסדרה חדש, שלמעשה יחלק את נטל תשלום ימי המחלה בגין בידוד בין המעסיקים והמדינה, ותשלום 70% משווי ימי המחלה על ידי המדינה, לעובדים שלא עומדים לזכותם ימי מחלה צבורים. בדומה להסדר הרגיל בימי מחלה, העובדים לא יהיו זכאים לתשלום בגין יום הבידוד הראשון, ובגין ימי הבידוד השניים והשלישיים יהיו זכאים לתשלום 50% בלבד.

(צילום: פלאש90, דוברות ההסתדרות, הילה תומר)
(צילום: פלאש90, דוברות ההסתדרות, הילה תומר)

בפנייתם לבג"ץ, הבהירו המדינה, ההסתדרות ונשיאות המעסיקים והעסקים כי על אף בקשת הדחיה לצורך השלמת החקיקה, החקיקה המיועדת צפויה לחול רטרואקטיבית כבר החל מה-1 באוקטובר. ההסדר החדש הושג בהסכמה בין שלושת הגופים – אולם הנשיאות הארגונים העסקיים הביעה התנגדות בטענה כי אין להטיל על המעסיקים לשלם את הוצאות מדיניות הבידוד, המוטלת על ידי הממשלה.

את בקשת הארכה נימקו במטרה למנוע את הסיכון הכרוך בכך שלעובדים לא יהיה כיסוי לימי הבידוד עד להשלמת הליך החקיקה, והדבר ישפיע חלילה על מידת הקפדתם על חובת הבידוד או על נכונותם להגיע להבדק וכן מתוך חשש שייגרם בלבול וחוסר וודאות בקרב העובדים והמעסיקים באשר להתנהלות בתקופת הביניים עד להשלמת החקיקה.

המדינה יוצגה בהליך על ידי עו"ד יונתן ברמן. נשיאות המעסיקים והעסקים יוצגה בהליך על ידי מנהלת אגף עבודה בהתאחדות התעשיינים עו"ד מיכל וקסמן חילי, והסתדרות יוצגה בהליך על ידי עו"ד יפתח הלינג.

בתחילת השנה התפצלו ארגוני המעסיקים, כששני ארגוני הגג טוענים כי הם מיצגים את מירב המעסיקים במשק. תחת נשיאות המעסיקים והעסקים בנשיאות יו"ר התאחדות התעשיינים רון תומר מאוגדים: איגוד לשכות המסחר בישראל, התאחדות התעשיינים, התאחדות חקלאי ישראל ולשכת רואי החשבון. תחת נשיאות הארגונים העסקיים בנשיאות יו"ר התאחדות האיכרים דובי אמיתי מאוגדים: ארגון העצמאים והעסקים הקטנים להב, התאחדות המלונות, התאחדות האיכרים, התאחדות המלאכה והתעשייה, איגוד חברות הביטוח, ארגון החברות לאספקת משאבי אנוש, התאחדות תעשייני היהלומים, ארגון חברות האבטחה, איגוד הבנקים, ארגון חברות הניקיון, התאחדות הקבלנים בוני הארץ והתאחדות ענף הקולנוע.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!