דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אסף זמיר

התפטרות מהממשלה / שר התיירות, אסף זמיר, הודיע על התפטרותו מהממשלה בגלל הגבלת זכות המחאה

זמיר, ממפלגת כחול לבן, הודיע על החלטתו בהודעה בפייסבוק | "משבר הקורונה נמצא במקרה הטוב במקום השני בסדר העדיפויות של ראש הממשלה. השיקולים האישיים והמשפטיים הם אלה שעומדים בראש מעיניו" | גנץ: "מקבל בהבנה וכאב". הודיע כי יפעל למינוי מהיר של פרקליט מדינה

שר התיירות, אסף זמיר (כחול לבן) (צילום: יונתן זינדל / פלאש90)
שר התיירות, אסף זמיר (כחול לבן) (צילום: יונתן זינדל / פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שר התיירות, אסף זמיר, הודיע היום (שישי) על התפטרותו מן הממשלה בעקבות ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו והלגיטימציה שישיבת כחול-לבן בממשלה נותנת לו. זמיר, שנבחר לכנסת מטעם מפלגת כחול לבן ועם מינויו לשר התיירות בממשלת האחדות התפטר ממנה, כיהן כשר התיירות במשך ארבעה וחצי חודשים ובעברו היה סגן ראש עיריית ת"א-יפו ואף התמודד לראשות העיר בבחירות האחרונות.

"ארבעה וחצי חודשים חלפו מאז הקמנו את ממשלת האחדות. זמן שהעברתי בנסיון להכיל את המתח בין השאיפה העמוקה לסיים את שלטון נתניהו לבין הנסיון, שבעיני נכפה עלינו לאור תוצאות הבחירות השלישיות, לאזן אותו מבפנים בממשלת רוטציה פריטטית", כותב זמיר. "‎היו רגעים שהרגשתי על אמת את ההשפעה שלנו ורגעים ששאלתי את עצמי ביושר האם אנחנו מרסנים את נתניהו או מסייעים בעל כורחנו בהנצחת שלטונו".

לדברי זמיר, את ההחלטה להתפטר קיבל ‎לפני מספר ימים, כשהממשלה אישרה סופית את התקנות שהגבילו בצורה חריפה את זכות המחאה ו‎היום נפגש עם בני גנץ והודיע לו על התפטרותו. "אני לא יכול עוד לשבת בממשלה שאין לי שמץ של אמון בעומד בראשה. פעמים רבות הצבעתי נגד החלטות הממשלה אבל אני נושא באחריות קולקטיבית לקיומן הגם כשהתנגדתי".

"‎תמיד האמנתי בנסיון להשפיע מבפנים, גם במחיר של ביקורת ציבורית. כל עוד האמנתי שתוצאות פעולותיי עושות הבדל, עושות טוב. אני כבר לא מרגיש ככה. אני קובע בצער כי משבר הקורונה על השלכותיו הנוראיות נמצא במקרה הטוב במקום השני בסדר העדיפויות של ראש הממשלה. השיקולים האישיים והמשפטיים הם אלה שעומדים בראש מעיניו של נתניהו. זה ניכר בכל צעד ושעל".

‎ארבעה וחצי חודשים חלפו מאז הקמנו את ממשלת האחדות. זמן שהעברתי בנסיון להכיל את המתח בין השאיפה העמוקה לסיים את שלטון…

Posted by ‎אסף זמיר-Asaf Zamir‎ on Friday, October 2, 2020

‎בהמשך דבריו פירט שורה של אתגרים בפניהם ניצבת החברה הישראלית, בייחוד לאור התפרצות הקורונה וכשלים בהתמודדות הממשלה עמם: הפעוטונים הסגורים, היעדר תקציב מזה למעלה משנה, זאת שעה שבדיוני הממשלה, אותם הגדיר שטחיי, נמוכים ולא ענייניים, עוסקים שבועות רק בהפגנות נגד נתניהו.

"צו מצפוני לא מאפשר לי להישאר בממשלה שמונעת דה פקטו הפגנות נגד העומד בראשה" ממשיך זמיר. "ממשלה שעושה הכל רק כדי לעצור את ההפגנות – גם במחיר של פגיעה אנושה בעסקים הקטנים ובעשרות אלפי האנשים שזהו מקור הפרנסה שלהם".

בסוף דבריו הביע הערכה גדולה ליו"ר כחול לבן, שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ. "בני הוא מנהיג שבאמת ובתמים שם את טובתה של ישראל לפני הכל ואני מודה לו על האמון ועל ההזדמנות להיות חלק מהממשלה. הודעתי לגנץ כי בכוונתי להמשיך להיות חלק מהמפלגה ולשרת את הציבור מתפקידי כחבר כנסת. מלוא הערכתי גם לגבי אשכנזי, אבי ניסנקורן ויתר חבריי בכחול לבן. ‎מפחיד אותי לחשוב איפה היינו עכשיו אלמלא הם שם".

קיבלתי בהבנה ובכאב את הודעתו של חברי השר אסף זמיר.בשבועות האחרונים ניהלנו שיחות ארוכות וכנות אשר ביטאו את רחשי הלב…

Posted by ‎בני גנץ – Benny Gantz‎ on Friday, October 2, 2020

גנץ עצמו פרסם בפייסבוק שלו כי קיבל "בהבנה ובכאב" את הודעתו של זמיר והוסיף כי "כדי לאפשר את השבת השליטה וסדרי השלטון" הורה לשר המשפטים לפתוח בהליכי מינוי מואצים, "אך על-פי הנהלים הסדורים", של פרקליט מדינה קבוע וקרא לפתיחתו של תהליך למינוי מפכ"ל משטרה קבוע. "גם משטרת ישראל זקוקה בייחוד ברגעים אלו ליציבות ארגונית החיונית לתפקודה". בכחול לבן הוחלט כי מי שתחליף את זמיר במשרד התיירות היא השרה לעניינים אסטרטגיים, אורית פרקש-הכהן אותה יחליף במשרדה הנוכחי מיכאל ביטון, השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון שיישאר בתפקידו. פרקש הכהן תתפטר מהכנסת על מנת לאפשר לח"כ הילה שי-וזאן, שנכנסה לתפקידה עם התפטרותו מהכנסת של אסף זמיר, להישאר בתפקידה.

מהליכוד נמסר בתגובה:

"בדיוק בשעה שראש הממשלה נתניהו הוביל דיון רב-משתתפים עם ראשי הציבור החרדי כדי להילחם בקורונה, אסף זמיר בורח מהמערכה רק כדי לקושש קולות בבחירות המקומיות בתל אביב. הוא זה שעוסק בפוליטיקה קטנה בשעה שראש הממשלה נתניהו נאבק מסביב לשעון למען הצלת חייהם ופרנסתם של אזרחי ישראל. כחול לבן צריכים להחליט אם הם עובדים באחדות מתוך הממשלה שנלחמת בקורונה או שהם ממשיכים לייצר תוהו ובוהו בתוך הממשלה ובכך פוגעים בפעולות הנדרשות לטובת אזרחי ישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!