דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

כלכלת הקרורונה / מענק של עד 45 אלף שקלים: המדינה תעודד הכשרת והשמת עובדים חדשים בהייטק

'תכנית החירום להון האנושי' של משרד האוצר, משרד הכלכלה ורשות החדשנות, ועדה להתמודד עם המשבר הכלכלי, תתגמל מעסיקים וגופי הכשרה | על פי הערכת רשות החדשנות, בשנה הראשונה יוכשרו 3,000 עובדים

מתכנתים בחברת סטארט אפ (צילום: Vajrapani666 \ מתוך ויקימדיה)
מתכנתים בחברת סטארט אפ (צילום: Vajrapani666 \ מתוך ויקימדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

משרד האוצר, משרד הכלכלה ורשות החדשנות הודיעו היום (ראשון) על השקת תכנית חירום להון אנושי לטובת הגדלת המועסקים בתעשייה ובהייטק. במסגרת התוכנית יינתנו מענקי הכשרה והשמה למעסיקים או לגופי הכשרה עבור הכשרות והשמות שיבצעו לעובדים במקצועות מחקר ופיתוח ותומכי מחקר ופיתוח בתעשייה.

על פי ההודעה, בשנת הפעילות הראשונה יוכשרו במסגרת התוכנית כ-3,000 עובדים. גובה המענק יעמוד על 45-25 אלף שקלים לעובד, בהתאם למקצוע אליו יוכשר. כ-75% מהמענק יועבר על השמה בעבודה אחרי ההכשרה.

הקול הקורא הראשון לתוכנית, המיועד הן לגופי הכשרה והן למעסיקים המעוניינים להכשיר עובדים, יהיה פתוח להגשת הצעות למשך 4 שבועות, ויתמקד בתוכניות הכשרה הקצרות מ-12 חודשים, עם פוטנציאל השמה תוך 6 חודשים מסיום ההכשרה. בבחירת הזוכים בקול הקורא יושם דגש על הכשרה והשמה של מבקשי תעסוקה שאינם מועסקים בענף ההייטק.

התוכנית תאפשר הכשרה והשמה במודל גמיש: הכשרה דיגיטלית או משולבת (פיזית ומקוונת); הכשרה והשמה בשיתוף עם המעסיקים או ישירות על ידי המעסיקים; השמה שתכלול התמחות אצל המעסיק; הכשרה משותפת והשמה של מספר מעסיקים לעובדים חדשים; השמת בוגרי הכשרות כשכירים או כפרילנסרים; וכן השמה במגוון מקצועות בליבת המחקר והפיתוח או בתמיכה בהם.

התוכנית החדשה, צפויה לסייע במתן מענה מידי למבקשי תעסוקה במגוון מקצועות טכנולוגיים , כגון: IT, בקרת איכות (QA, DevOps, SDR), ומקצועות נוספים, כמו גם מקצועות מו"פ וסייבר.

התכנית מציעה תמריצים מבוססי השמה: מענק הכשרה, מענק השמה ובונוס להשמה בשכר גבוה. עוד יושם דגש על  תכניות הכשרה שניתנות להרחבה (Scale), ניתנות למימוש מהיר. עדיפות תינתן העדפה למעורבות מעסיקים והתמחות לבוגרי ההכשרה (OJT) אצל המעסיקים.

התכנית החדשה מגיעה כמענה למשבר התעסוקה במשק בעקבות משבר הקורונה, וכחלק מהמלצות צוות תעסוקה בראשות מנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר -אייל. על פי ההודעה, במסגרת עבודת הצוות זוהה הצורך במתן מענה לעשרות אלפי מובטלים או עובדים שהוצאו לחל"ת שהינם אקדמאיים או בוגרי לימודי תעודה ובעלי מיומנויות גבוהות ופוטנציאל להעסקה בפריון גבוה.

שר האוצר, ישראל כ"ץ : "תכנית זו תסייע במתן מענה מידי לאלפי מבקשי תעסוקה במגוון מקצועות טכנולוגיים. זהו חלק ראשון במאבק באבטלה ויהיו עוד חלקים נוספים של הכשרות מקצועיות כדי שיחזרו אזרחים רבים לעבודה".

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ: "תכנית החירום יכולה לייצר אלפי משרות בפריון גבוה ולהחזיר אלפי מובטלים למעגל העבודה. אני מקווה שתכנית זו תהיה ראשונה , אליה יצטרפו תכניות נוספות להחזרת עובדים למעגל העבודה והשבחת ההון האנושי".

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות. "באמצעות התוכנית, נעודד הצמחה של חברות שלמות בישראל, נגדיל את מספר המשרות בפריון גבוה במקצועות תומכי מו"פ, ונסייע בשילוב מספר רב של מבקשי עבודה בתעשייה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!