דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

טראמפ חולה קורונה / נשיא ארה״ב שוחרר מבית החולים ארבעה ימים אחרי שנמצא חיובי לקורונה

דוברת הבית הלבן אובחנה גם היא כחיובית לקורונה | שתי עובדות משק בית בבית הלבן התגלו כחולות והדבר מעלה חשש לתנאי העבודה המסוכנים של סגל העובדים

טראמפ עומד על מרפסת הבית הלבן לאחר ששוחרר מבית החולים, ימים בודדים לאחר שאובחן כחולה קורונה (AP Photo/Alex Brandon)
טראמפ עומד על מרפסת הבית הלבן לאחר ששוחרר מבית החולים, ימים בודדים לאחר שאובחן כחולה קורונה (AP Photo/Alex Brandon)
מרים הולצמן

נשיא ארה״ב, דונלד טראמפ, השתחרר אמש מבית החולים הצבאי וולטר ריד שם  טופל אחרי שנדבק במחלת הקורונה, וחזר לבית הלבן. עם הגעתו למדשאה הוא יצא מהמסוק, וכשהגיע למרפסת פנה לכתבים, הוריד את המסיכה והצדיע. כזכור, הנשיא עדיין חולה סימפטומטי, ומי שנחשף אליו עשוי להידבק במחלה.

לדבריו, הוא מצפה לעימות עם סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן. ביידן אמר שיופיע לעימות, האמור להתקיים ב-15 באוקטובר, בהתאם להנחיות הרופאים, אך לא ברור כיצד עימות כזה אפשרי היות והנשיא צפוי להוות סכנה לסביבתו גם במידה ויחלים בימים הקרובים. מסביבתו של הנשיא טענו כי הנשיא יהיה נוכח בגופו באולם העימות.

"אל תתנו למחלה לשלוט בכם, אל תפחדו מזה", אמר הנשיא בסרטון שצולם בבית הלבן, "יכולתי להשתחרר מבית החולים לפני יומיים, הרגשתי מצוין, יותר טוב מלפני 20 שנה. עכשיו מצבי טוב, אולי אני חסין. צאו החוצה, תיזהרו, יש לנו את התרופות הכי טובות בעולם, והחיסון יגיע בקרוב מאוד".

מוקדם יותר אמר טראמפ: "למדתי המון על נגיף הקורונה, אל תתנו לו לשלוט בכם. אל תפחדו מזה. אנחנו נביס את זה. יש לנו את הצוותים הרפואיים הטובים ביותר. יש לנו את התרופות הטובות ביותר. הכל פותח לאחרונה. ואנחנו נביס את זה. אני לא הרגשתי טוב אבל לפני יומיים הרגשתי מצוין. אל תתנו לזה לשלוט בכם."

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1313267615083761665

יושבת ראש בית הנבחרים, ננסי פלוסי הדמוקרטית, התראיינה לרשת MSNBC בזמן שטראמפ הודיע על שחרורו מבית החולים. "אני מקווה שהרופא שלו נתן לו רשות להשתחרר", אמרה.

סקר של סוכנות הידיעות רויטרס ומכון המחקר "איפסוס" מתחילת השבוע העלה שכ-65% מהציבור בארה"ב מסכימים עם האמירה כי "טראמפ, ככל הנראה, לא היה נדבק אם הוא היה מתייחס לנגיף יותר ברצינות". עמדה בה תמכו כמחצית מהמצביעים הרפובליקאים שהשיבו על הסקר.

כ-55% מהמשיבים לא מאמינים שטראמפ אמר את האמת בנוגע לנגיף. רק 34% מהמשיבים אמרו כי הם חושבים שטראמפ אמר את האמת, ועוד 11% אמרו כי הם לא בטוחים.

דוברת הבית הלבן, קיילי מקנאני, נמצאה חיובית אף היא לקורונה. היא הודיעה כי תיכנס לבידוד ומשם תמשיך לפעול לבחירתו מחדש של טראמפ בנובמבר. גם טרמאפ הודיע כי יחזור בקרוב למסע הבחירות שלו, זאת למרות שעברו רק 4 ימים מאז נחשף כי הוא חיובי.

על פי חשיפה של הניו יורק טיימס, שתי עובודת משק בית בבית הלבן נדבקו בקורונה. העובדות התבקשו "לפעול בדיסקרטיות" לאחר שנדבקו. גורמים שונים העלו חשש כי אנשי הסגל המקצועי בסביבתו של הנשיא נאלצים לסכן את בריאותם בשל התנהלותו של טראמפ. חשש דומה עלה כאשר שומרו האישי ונהגו של טראמפ נאלצו לשהות איתו במכונית סגורה, כשהנשיא יצא אל הציבור שבא להביע בו תמיכה, מחוץ לבית החולים בו טופל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!