דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מחיר הקורונה

מחיר הקורונה / עמותת עלם: עלייה חדה באלימות ובמצוקה נפשית של צעירים בסיכון בעקבות הקורונה

דו"ח שפרסמה העמותה על החודשים יוני-אוגוסט: עלייה של פי 3 בדיווחים על דיכאון וחרדה ופי שניים בדיווחים על אלימות מינית לעומת התקופה המקבילה ב-2019 | נאוה ברק, נשיאת עלם: "2021 תעמיד בפנינו אתגרים קשים אף יותר"

נער חסר בית (אילוסטרציה: shutterstock)
נער חסר בית (אילוסטרציה: shutterstock)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

למשבר הקורונה השלכות דרמטיות על חייהם של בני הנוער, הצעירים והצעירות בסיכון, כך על פי דו"ח שפרסמה היום (שלישי) עמותת עלם. נתוני העמותה מבוססים על 6,051 צעירים וצעירות בהם טיפלה בחודשים יוני-אוגוסט, עלייה של 30% לעומת הרבעון המקביל ב-2019.

על פי מחברי הדו"ח, הסגר השני, שעדיין לא ברור מתי יסתיים, רק מחמיר את מצבם של בני הנוער. לטענת אנשי העמותה, גם אחרי הסגר הראשון  לא חזרה השגרה לחיי בני הנוער, ונוצרה אווירה של "הכל מותר". בעמותה הזהירו כי העדר המסגרות בחופש הגדול, גרם לכך שבני נוער רבים היו חסרי מעש במשך ימים ושבועות או ששוטטו ימים ולילות ברחובות וברשתות החברתיות. תופעות סיכוניות, שהקצינו בתקופת הגל הראשון של הקורונה, טענו, הולכות ומתקבעות כנורמה בחיי בני הנוער, הצעירים והצעירות.

לפי נתוני עלם, בחודשים יוני-אוגוסט, דיווחו 1,609 צעירים על דיכאון וחרדה, עלייה של פי 3 לעומת התקופה המקבילה אשתקד.  1,271 דיווחו על בדידות – פי שניים לעומת 2019. עלייה של פי 1.5 מהרבעון הקודם נרשמה בדיווחים על פגיעות עצמיות, כמו גם עלייה פי שניים בדיווחים על הפרעות אכילה.

עוד מצביע הדו"ח על עלייה מדאיגה בתופעות האלימות מכל הסוגים. בחודשים אלה דיווחו 387 בני נוער וצעירים על אלימות מינית, פי שניים מאשר בתקופה המקבילה ב-2019 ופי 2.5 מאשר ברבעון הקודם. בנוסף, 774 בני נוער העידו על אלימות בבית וברחוב, פי שניים מאשר ב-2019. 264 דיווחו על אלימות ברשת, פי שניים מ-2019 ופי 2.5 מהרבעון הקודם.

1 מכל 11 הצעירים וצעירות בהם טיפלה העמותה דיווח שהקורונה פגעה בתפקוד המשפחה והבית, והביאה למצוקות כגון רעב ועוני (661 בני נוער, צעירים וצעירות), אבטלה, דיכאון ואף ניסיונות אובדניים של אחד או שני ההורים.

נאוה ברק, נשיאת עמותת עלם: "הגל השני של משבר הקורונה הביא להחרפת המצוקות של בני נוער, צעירים וצעירות, שאפיינו את הגל הראשון. 2021 תעמיד בפנינו אתגרים קשים אף יותר, ותגביר את הצורך בהגדלת התקציבים הממשלתיים והתגייסות המגזר העסקי והציבור הרחב למען אוכלוסיות חלשות בחברה, ובתוכם בני הנוער וצעירים וצעירות אלו".

ענבל דור קרבל, מנכ"לית העמותה: "הסגר השני, שהולך ומתהדק בימים אלו, מלווה בהיעדר תקווה וקושי גדול והמחיר שמשלמים בני הנוער, הצעירים והצעירות הוא עצום. בזמן שהצוותים שלנו ממשיכים לאתר ולסייע לבני הנוער, אנו כבר רואים החמרה בתנאים הבסיסיים ובצרכים החיוניים של הנערים והנערות, וצופים שהמצב רק יחריף".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!