דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אילת

מחיר הקורונה / ראש עיריית אילת: "זו העיר היחידה בישראל שמושתתת כולה על תיירות. היא לא תצליח לקום ממשבר נוסף"

לפי התכנית שהגיש השבוע מאיר יצחק הלוי לקבינט הקורונה, הכניסה לאילת תתאפשר רק מכביש 90 ומנמל התעופה, התיירים יחויבו לבצע בדיקת קורונה ובתי המלון יפעלו בהתאם לתו הסגול המחמיר

מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת (צילום: עיריית אילת)
מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת (צילום: עיריית אילת)
הדס יום טוב

"יש פה משהו מאוד מעוות אם יחליטו לפתוח את השמיים של ישראל, ולא לפתוח את העיר אילת". אומר ל-'דבר' מאיר יצחק-הלוי, ראש עיריית אילת. העיר בה 80% מבתי האב מתפרנסים מתיירות.

הלוי הניח השבוע על שולחן קבינט הקורונה את תכנית "מגן אילת" שמפרטת כיצד ניתן לפתוח את העיר מחדש לתיירות: "הקמנו משל"ט קורונה, יש מפקד קורונה, יש סיירת ירוקה שתפקידה לטפל בהיבטים ההסברתיים. יש לנו מצלמות, מערכות כריזה ומנגנון הסברתי מאוד אגרסיבי".

לפי התוכנית, הכניסה לאילת תתאפשר רק מכביש 90 ומנמל התעופה רמון שייפתח לטיסות בעונת החורף. התיירים יחויבו לבצע בדיקת קורונה 48 שעות לפני ההגעה לעיר, וייבדקו בבדיקה מהירה לפני הכניסה לאילת. בדיקות קורנה יערכו לעובדי ענף התיירות הבאים במגע עם התיירים ובתי המלון בעיר יפעלו בהתאם לתו הסגול המחמיר: תפוסה של 35% בחדרי האוכל, הגבלת התקהלויות, 7 מטרים רבועים על כל מתרחץ בבריכה ועוד.

"אני דורש לפתוח כבר עכשיו את כל מה שנמצא מערבית לכביש 90, אין שום סיבה שזה יהיה סגור. אנחנו עיר ירוקה לחלוטין וזו עיר שחייבת לנוע קדימה מבחינה כלכלית. אזור התיירות שומם לחלוטין, תושבי העיר עצובים. מתוך 19,000 בתי אב – כ80% מתפרנסים מתיירות. אין שום יכולת לקבל פה מצב רוח טוב. כשמדברים על קורונה נפשית וקורונה כלכלית זה בדיוק מה שקורה באילת".

משל"ט קורונה של עיריית אילת (צילום: עיריית אילת)
משל"ט קורונה של עיריית אילת (צילום: עיריית אילת)

האם לדעתך ניתן לשמור על הכללים שהצבתם בתוכנית?

"אין לי ספק שכן. התכנית נבנתה יחד עם גורמים בכירים במשרד הבריאות, ויש לה יכולות יישום גבוהות. היא הגיונית מאוד ושומרת על בריאותם של תושבי העיר. הדבר הכי חשוב הוא בריאותם של תושבי אילת. לכן, ייכנסו לעיר אילת רק אנשים שיש הוכחה שהם בריאים. רק עם וואוצ'ר ופספורט רפואי ואז אין שום סיבה שאילת לא תהיה פתוחה, עם הקפדה על כל תווי התקן".

למה לאפשר לאילת להיפתח בעוד ערים ירוקות אחרות עדיין תחת סגר?

"זו העיר היחידה שמושתתת כולה על תעשיית תיירות. מאחר וזה כך, אני חושב שכולם מבינים שצריך להתייחס לעיר הזו אחרת, כי היא לא תצליח לקום ממשבר נוסף. 80% מהכלכלה של תושבי העיר מושתתת על תעשיית התיירות. אילת הובילה באחוזי האבטלה בארץ, כשכולם עמדו על 25% אנחנו היינו ב-75% אבטלה. בגלל האפיון התעסוקתי והדמוגרפי של אילת לא ניתן להשוות אותה לשום עיר אחרת בישראל".

מהן התשובות שקיבלת על התוכנית ממשרדי הממשלה?

"קיבלתי תגובות שהנושא נבחן, עם משרד האוצר אין שיח כרגע, התחושה שלי היא שהדממה הזו באה ממקום של בהלה מקבלת החלטות. אני דורש שהממשלה תגיב ומהר".

מה יהיה על אילת במידה והתוכנית לא תאושר?

"יש לנו שתי דרישות, ואם לא תהיה ברירה נלך להליך משפטי. הדרישה האחת היא לקיים את המתווה שאנחנו מציעים, הדרישה השנייה היא לקיים דיון בפורום שרים בראשות ראש הממשלה על השלכות משבר הקורונה על העיר ויצירת מתווה פעולה כלכלי. זה צריך לקרות לאלתר, כי אחרת המדינה תצטרך לשלם הרבה מאוד. המדינה תצטרך להכניס הרבה מאוד כסף לעיר. בלי התיירות באילת נצטרך ליצור מקורות תעסוקה נוספים ולטפל לתושבים בתחום הרווחה. אנחנו ניכנס למשבר בלתי הפיך, ולכן אני דורש לשבת ולהתכנס לשיח על אילת עם מקבלי ההחלטות. אני מאוד מקווה שיתעשתו ויקשיבו לזעקתנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!