דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

מאבק הנכים / במקום עדכון הקצבאות: הנכים יקבלו מענק חד פעמי לשנת 2020

המענק ייכנס בחודש אוקטובר ויעמוד על כ-1,700 שקלים למי שזכאי לקצבת נכות כללית | אייל כהן ונאור לביא, מובילי מאבק הנכים: "נמשיך לפעול לביצוע הפעימה האחרונה לשנת 2021 כבר בתחילת השנה הבאה"

הפגנת הנכים והקשישים על כביש איילון במחלף השלום. 28 ביוני (צילום: הנכים הופכים לפנתרים נאור לביא)
הפגנת הנכים והקשישים על כביש איילון במחלף השלום. 28 ביוני (צילום: הנכים הופכים לפנתרים נאור לביא)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

תזכיר החוק להעלאת קצבאות הנכות פורסם הבוקר (רביעי) אך מתברר שבמקום קצבה חודשית יקבלו הנכים מענק חד פעמי לשנת 2020, מה שידרוש חקיקה נוספת בהמשך וסביר שיגרור מאבק מחודש להעלאת הקצבאות ב-2021.

על פי תזכיר החוק, המענק ישולם בשתי פעימות: הראשונה כבר באוקטובר, והשנייה עד סוף שנת 2020. הפעימה הראשונה היא רטרואקטיבית, ואמורה לכסות את הסכומים המגיעים לנכים על החודשים ינואר עד ספטמבר 2020, ואילו השנייה תכסה את החודשים אוקטובר עד דצמבר.

הנכים יקבלו מענק חד פעמי בגובה כ-1,700 שקלים באוקטובר, עבור מי שזכאי לקצבת נכות כללית  (כ-190 שקלים לחודש). עבור ילד נכה יועברו 490 שקלים לחודש. בסוף 2020 יקבלו את החלק השני של המענק, בסך 570 שקלים.

אייל כהן ונאור לביא, מובילי מאבק הנכים: "אנו מקוים כי לא תימשך הסחבת והתשלום יבוצע בפועל כפי שסוכם. נמשיך לפעול לביצוע הפעימה האחרונה לשנת 2021 כבר בתחילת השנה הבאה. כמו כן נמשיך לפעול להעלאת קצבאות הנכים שיגיעו לגובה שכר המינימום כפי שדרשנו בעבר. אנו מודים לשר האוצר ישראל כץ על ההרתמות והרצון לפתור את מצוקות הנכים ולהגיע לפיתרון העלאת הקצבאות".

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי: ״הבטחנו לציבור הנכים שנעלה את קצבאות הנכות ואני גאה שבשיתוף עם משרד האוצר עלה בידינו להשיג זאת בזמן שבו זה נדרש יותר מתמיד. אני מברך את ארגוני הנכים על ההישג שהגיע בזכות נחישותם ואת שר האוצר ישראל כ״ץ על שיתוף הפעולה החשוב למענם".

ישראל כ"ץ ואיציק שמולי (צילום: תומר נויברג /פלאש90)
ישראל כ"ץ ואיציק שמולי (צילום: תומר נויברג /פלאש90)

שר האוצר, ישראל כ"ץ: "היום אני מקיים את התחייבותי לציבור הנכים שכל כך קרוב לליבי. עמדתי על כך שנושא מימון הקצבאות לנכים יעמוד בראש סדר העדיפויות של הממשלה, במסגרת אישור התקציב ההמשכי וכך אכן נקבע. ציבור הנכים זכאי לכל הסיוע הנדרש ממדינת ישראל וימשיך לעמוד מבחינתי בראש סדר העדיפויות".

אלכס פרידמן, יוזם מאבק הנכים, מייסד ויו"ר "נכה לא חצי בן אדם": אחרי משא ומתן ארוך, אישור הממשלה והכנסת, שמחים להגיע לצעד האחרון ביישום הפעימה של שנת 2020 בחוק הנכים בהתאם למתווה שהציג ארגוננו. מודים לשר האוצר ישראל כ"ץ שלמרות המצב, הסגר והחגים מקדם את הנושא במהירות ומקווים להמשך שיתוף פעולה ביישום הפעימה, עיגונה בתקציב המדינה והשלמת הפעימה האחרונה".

חנן טל, מייסד ומנכ"ל "נכה לא חצי בן אדם": התחייבנו וקיימנו, הפעימה של 2020 תשולם במלואה רטרואקטיבית מינואר השנה. המשבר הפוליטי, הכלכלי והבריאותי, הקשו על המשא ומתן אבל טובת ציבור הנכים עלתה על הכל. בברכת מועדים לשמחה".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!