דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דונאלד טראמפ

בחירות בארה"ב / התמודדות ממשל טראמפ עם הקורונה עמדה במרכז עימות סגני הנשיא

בשונה מהמפגש הכאוטי בין הנשיאים, העימות בין מייק פנס לקמלה האריס עסק בנושאים המרכזיים של מערכת הבחירות - מסים, אלימות משטרתית, מערכת המשפט ומדיניות אקלים

סגן הנשיא, מייק פנס וקמלה האריס, המועמדת מטעם המפלגה הדמוקרטית/ בעימות סגני הנשיא (AP Photo/Julio Cortez/Patrick Semansky)
סגן הנשיא, מייק פנס וקמלה האריס, המועמדת מטעם המפלגה הדמוקרטית/ בעימות סגני הנשיא (AP Photo/Julio Cortez/Patrick Semansky)

עימות סגני הנשיאים בין קמלה האריס הדמוקרטית ומייק פנס הרפובליקני נערך הלילה (בין רביעי לחמישי) בסולט לייק סיטי ארה"ב. העימות שנערך דרך מחיצת פרספקס כדי להגן על המתמודדים מקורונה, התרכז במדיניות ממשל טראמפ בנושא הקורונה אותה הגדירה האריס בתור "הכישלון הגדול ביותר של כל ממשל נשיאותי".

פנס שמוביל את הצוות הנשיאותי למאבק בקורונה הודה כי "האומה שלנו עברה תקופה מאד מאתגרת השנה", אך הגן בצורה נמרצת על התגובה הכולל של הממשל למגיפה, שהרגה עד כה 210 אלף אמריקנים.

העימות, שהיה הרבה יותר מתורבת מהמפגש הכאוטי בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ בשבוע שעבר, נערך על רקע התפרצות הנגיף בדרגים הגבוהים ביותר של הממשל האמריקני עם הידבקותו של טראמפ בשבוע שעבר. עם פחות מארבעה שבועות עד לבחירות, הוא היה אחת האפשרויות האחרונות של טראמפ וביידן לשנות את סדר היום מנגיף הקורונה, אך נראה שההתרחשויות האחרונות לא השאירו ברירה.

האריס בת ה-55, שעשתה היסטוריה בכך שהפכה לאישה השחורה הראשונה שמועמדת להיות סגנית נשיא, גינתה את ההרג של בריאונה טיילור בקנטקי ושל ג'ורג' פלויד במיניסוטה, שנורו על ידי שוטרים. האריס התייחסה למחאה שהתעוררה בעקבות המקרים, אותה כינה הנשיא טראמפ 'מהומות' כשהוא קורא לחוק וסדר.

"אנחנו לעולם לא נקבל אלימות, אבל אנחנו חייבים תמיד להלחם בעבור הערכים שאנחנו מאמינים בהם" אמרה האריס. "בתור תובעת לשעבר, אני יודעת על מה אני מדברת. שוטרים רעים הם רעים לשוטרים טובים".

פנס בן ה-61 אמר שהוא שבור לב לגבי משפחת טיילור, אבל הוא תומך במערכת אכיפת החוק בארצות הברית. הוא דחה את קיומה של גזענות שיטתית במשטרה, ואת האפשרות שלאנשי מערכת החוק יש דעה קדומה נגד מיעוטים.

"אני רוצה שכל מי שלובש מדי אכיפת חוק ידע, הנשיא טראמפ ואני עומדים אתכם", אמר פנס. "אנחנו לא צריכים לבחור בין תמיכה באכיפת החוק, לספק ביטחון לציבור ולתמוך בשכונות האפרו אמריקניות שלנו".

המתמודדים התנגשו גם בנושא מסים, ובעיקר סביב סירובו של טראמפ לפרסם את דיווחי המס שלו למרות הבטחותיו בארבע השנים האחרונות כי יעשה זאת. "זה יהיה טוב מאד לדעת למי הנשיא חייב כסף" אמרה האריס. פנס הגן על טראמפ כיוצר משרות ואמר כי שילם את מסיו כחוק. על ביידן אמר: "ביום הראשון בתפקיד ג'ו ביידן יעלה את המסים שלכם".

שני המתמודדים התחמקו מנושאים הקשים להם. פנס סירב לומר האם הוא רואה בשינויי אקלים איום קיומי והאם טראמפ יקבל את תוצאות הבחירות אם יפסיד. האריס סירבה להגיד האם ביידן ידחוף להגדלת מספר השופטים בבית המשפט העליון.

העימות השני בין טראמפ לביידן אמור להיערך בעוד שבוע ב-15 באוקטובור, אך כרגע לא ברור אם יתקיים. טראמפ אמר כי בכוונתו להשתתף למרות מחלתו, אך ביידן הבהיר כי אם טראמפ יהיה חולה, העימות לא יתקיים במתכונתו הרגילה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!