דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מתים לבד

מתים לבד / הנשיא ריבלין הצטרף למיזם של זק"א המסייע לקשישים וגלמודים בימי הסגר

מיזם 'לא משאירים אותם לבד' מחבר בין מתנדבים לבין קשישים | בשבוע האחרון נמצאו שלושה קשישים מתים בבתיהם, כעבור מספר ימים | ריבלין: "אנחנו מתמודדים עכשיו עם שתי מגפות: הקורונה והבדידות"

הנשיא ראובן ריבלין (במרכז) יהודה משי זהב יו"ר זק"א והשרה לשיוויון חברתי וגימלאים מירב כהן, בפגישה על מיזם 'לא משאירים אותם לבד' של זק"א.
(צילום: צילום: חיים צח לע"ם. באדיבות דוברות בית הנשיא)
הנשיא ראובן ריבלין (במרכז) יהודה משי זהב יו"ר זק"א והשרה לשיוויון חברתי וגימלאים מירב כהן, בפגישה על מיזם 'לא משאירים אותם לבד' של זק"א. (צילום: צילום: חיים צח לע"ם. באדיבות דוברות בית הנשיא)
יהל פרג'

בית הנשיא הצטרף הבוקר (חמישי) למיזם 'לא משאירים אותם לבד' של זק"א, לסיוע לגיל השלישי בימי הסגר. במפגש השתתפו לצד הנשיא ראובן ריבלין, יהודה משי זהב יו"ר זק"א והשרה לשיוויון חברתי וגימלאים מירב כהן (כחול לבן).

הראל טובי, מזכיר בית הנשיא הודיע כי עובדי בית הנשיא ייקחו חלק במיזם, המחבר בין מתנדבים לבין קשישים וגלמודים לשיחת טלפון פעם ביום. 'לא משאירים אותם לבד' הוא תוצאה של התרבות המקרים בהם קשישים ועריריים נמצאים בבתים ימים רבים לאחר שהלכו לעולמם.

רק בשבוע האחרון נמצאו שלושה אנשים עריריים אשר מתו בביתם וימים רבים שכבו כך ללא טיפול. ביום שישי נמצאה אישה (53) שמתה בין הררי פסולת בבית שברחוב 602/12 בעיר אילת שבועיים לפני הגעת צוותי זק"א, ביום ראשון נמצא מת גבר (75) גם הוא בין ערימות פסולת בביתו שברחוב כספי בחיפה וביום שלישי נמצא גבר (50) בביתו שברחוב צה"ל בכרמיאל, שבועיים לאחר מותו.

משי זהב סיפר כי ישנה עלייה של שלושים אחוזים במקרים הקשים לעומת השנה החולפת, וכי 68,000 אזרחים הצטרפו למיזם.

צוות זק"א מטפל באדם שנפטר בביתו בירושלים ונמצא לאחר ימים רבים (דוברות זק"א)
צוות זק"א מטפל באדם שנפטר בביתו בירושלים ונמצא לאחר ימים רבים (דוברות זק"א)

"אנחנו מתמודדים עכשיו עם שתי מגפות ממאירות: הקורונה והבדידות. שתיהן קטלניות ומסוכנות, ואסור שהמאבק באחת יגרום לנו לזנוח ולהפקיר את הבודדים והגלמודים, ולסכן כך את חייהם", אמר הנשיא, והוסיף כי התרגש מאוד לשמוע איך התקבל המיזם הנהדר והחשוב הזה בציבור.

"בתקופת הקורונה חשוב לשמור על בריאותם של המבוגרים ולהגן עליהם מפני חשיפה לנגיף, אך לא פחות חשוב מכך, לשמור על חוסנם הנפשי", אמרה השרה כהן. "עוד לפני עידן הקורונה, כמחצית מבני ה-75 ומעלה העידו על עצמם שהם חשים בדידות ועתה, בתקופת המשבר, 33% מאוכלוסיית המבוגרים מעידה על הידרדרות".

הנשיא ראובן ריבלין (במרכז) יהודה משי זהב יו"ר זק"א והשרה לשיוויון חברתי וגימלאים מירב כהן, בפגישה על מיזם 'לא משאירים אותם לבד' של זק"א.(צילום: צילום: חיים צח לע"ם. באדיבות דוברות בית הנשיא)
הנשיא ראובן ריבלין (במרכז) יהודה משי זהב יו"ר זק"א והשרה לשיוויון חברתי וגימלאים מירב כהן, בפגישה על מיזם 'לא משאירים אותם לבד' של זק"א.
(צילום: צילום: חיים צח לע"ם. באדיבות דוברות בית הנשיא)

השרה כהן עדכנה את הנשיא כי במשרדה מפתחים בימים אלו על תכנית ארוכת טווח להתמודדות עם מצוקת הבדידות "המהווה אתגר לאומי" לדבריה. בפיתוח התכנית שותפים אנשי מקצוע וכן חברי המועצה המייעצת לשרה שהוקמה לפני כחודשיים. בבריטניה מכהנת כבר שנתיים שרה לענייני בדידות.

יו"ר זק"א יהודה משי זהב הודה לנשיא ואמר: "אין ספק שההצטרפות של בית הנשיא תסייע מאד למיזם הכה חשוב ותעודד אנשים רבים להצטרף, ואנו מברכים אותו על כך. אם כל אחד מאתנו יעצור לרגע ויחשוב על השכנים בבניין, על הקשיש או הגלמוד שגר למעלה או למטה ויהיה איתם בקשר, אפילו רק טלפוני, בטוח נציל חיים. מינימום השקעה מקסימום תוצאה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!