דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין גנץ

תקציב המדינה / גנץ לנתניהו: "סיכול אישור התקציב משמעותו העדפת שיקולים אישיים על טובת אזרחי ישראל"

שר הביטחון דורש לאשר את תקציב 2021 בדצמבר, לכנס ישיבות ממשלה ולאשר מינוי בכירים | "אזרחי ישראל זקוקים למדיניות כלכלית סדורה ולתקציב" | הליכוד: "פוליטיקה קטנה"

נתניהו וגנץ בישיבת קבינט הקורונה, 28 ביוני 2020 (צילום: אוליביה פיטוסי / פלאש 90).
נתניהו וגנץ בישיבת קבינט הקורונה, 28 ביוני 2020 (צילום: אוליביה פיטוסי / פלאש 90).
דבר
צרו קשר עם המערכת:

המתיחות בתוך הקואליציה הגיעה היום (חמישי) לשיא חדש, עם מכתב חריף ששלח שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, לראש הממשלה בנימין נתניהו. דרישתו החשובה ביותר של גנץ במכתב:  להביא את תקציב 2021 לאישור הכנסת לא יאוחר מתחילת חודש דצמבר.

"אין כל סיבה הגיונית לאפשר מחדל וכאוס תקציבי, להוציא מניע פוליטי ואישי פסול. כלכלת ישראל במצב חירום, אזרחי ישראל זקוקים למדיניות כלכלית סדורה ולתקציב להתמודדות עם המשבר", כתב גנץ.

מבחינה פורמלית, יכולה השנה האזרחית להיפתח בלא תקציב מאושר. רק בחודש מרץ יביא היעדר התקציב לפיזור אוטומטי של הכנסת ולנפילת הממשלה. אלא שמשמעות הדבר תהיה לפתוח שנה נוספת על בסיס 'תקציב המשכי', המגביל את ההוצאות החודשיות של משרדי הממשלה ל-1 חלקי 12 מתקציבם בשנה החולפת; או להמשיך בשיטת "הקופסאות התקציביות" אשר "סיימה את תפקידה" כדברי גנץ.

שר הביטחון הוסיף  כי "כל סיכול של אישור התקציב משמעותו אחת – העדפת שיקולים אישיים על טובת אזרחי ישראל".

במהלך דצמבר אמור להיות מאושר באופן רשמי גם תקציב 2020, בהתאם ל"פשרת האוזר" שאפשרה את המשך כהונת הממשלה הנוכחית בלא תקציב מאושר.

גנץ מצביע במכתבו על ליקויים בפעולת הממשלה אשר "אינם מאפשרים קיומו של מנהל תקין" לדבריו, ודורש כי ראש הממשלה יביא לתיקונם: נוסף על הבאת תקציב 2021 לאישור הכנסת, דורש גנץ לקיים ישיבות ממשלה סדירות; לאשר מינוי בעלי תפקידים ברשויות המדינה ולאשר את תקנון הממשלה כבר בישיבת הממשלה הקרובה.

גנץ חתם את מכתבו במילים "את ההסכם בינינו כבר הפרת, יהיה זה טראגי אם תפר גם את ההסכם עם אזרחי ישראל". עם זאת, על אף הטון החמור העולה מן המכתב, אין בו הצבת אולטימטום של פירוק הממשלה.

תגובת הליכוד למכתב: כחול לבן ממשיכים לעסוק בפוליטיקה קטנה כדי להסיט את האש ממפלגתם המתפרקת, בזמן שראש הממשלה נלחם בקורונה. נשמח אם גנץ יפתור את הבעיות הפנימיות שלו, אך לא באמצעות חרחור ריב שיוביל את ישראל לבחירות.

בנוסף לכך, כחול לבן מסתירים מהציבור עובדה פשוטה: הליכוד וכחול לבן כבר הסכימו ביניהן וחוקקו חוק להעביר את תקציב 2020 במהלך חודש דצמבר, ובמקביל להתקדם בהכנת תקציב 2021. זו הדרך לייצב את הכלכלה. כמו כן, בשעה שכחול לבן מתלוננים וכותבים מכתבים על עצירת המינויים, הם אלה שעוצרים את המינויים בעצמם, על ידי כך שהם מסרבים לקיים את וועדת המינויים המשותפת עם הליכוד, כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני.

שר האוצר ישראל כ״ץ: "בניגוד לספין של כחול לבן, משרד האוצר בהנחייתי כבר פועל כדי לקדם את תקציב 2021, בהתאם לחוק ולכל הקריטריונים המקצועיים.
אני קורא לכחול לבן לגלות אחריות, להפסיק עם המריבות הפנימיות שלהם ולהתקפות על הממשלה מתוך הממשלה, ולא להוביל את מדינת ישראל לבחירות בעיצומו של משבר הקורונה. בעבודה משותפת ומאומצת, ניתן להשלים את חקיקת תקציב 21 עד לתחילת חודש מרץ 21".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!