דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה בעולם

קורונה בעולם / נגיף ללא גבולות | גרמניה והולנד נכנסו לגל השני ומחמירות הגבלות

במספר מדינות בגרמניה נרשמו 'רמזורים אדומים' המחייבים החמרת נהלים | בהולנד מגבילים את מספרי המתפללים אך נמנעים מאכיפה: ״מצפים מהכנסיות לשתף פעולה עם הנהלים״

תחנת רכבת בפרנקפורט השבוע (AP Photo/Michael Probst)
תחנת רכבת בפרנקפורט השבוע (AP Photo/Michael Probst)
אוריאל לוי

מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט ברחבי העולם. יותר מ-36.5 מיליון בני אדם אובחנו כנשאי הנגיף, מתוכם כ-8 מיליון חולים פעילים. למעלה ממחצית מהחולים הפעילים מרוכזים בשלוש מדינות בלבד: ארה"ב עם 2.5 מיליון חולים פעילים, הודו עם כמעט מיליון, וברזיל עם קצת פחות מחצי מיליון חולים פעילים.

מניין המתים ממגיפת הקורונה עומד על יותר ממיליון בני אדם, מחציתם בארבע מדינות בלבד: ארה"ב, ברזיל, הודו ומקסיקו. נתונים אלה דווחו על-ידי 213 מדינות וטריטוריות בעולם ופורסמו כאן.

גרמניה

גל שני מכה בברלין, בירת גרמניה. הסנאט של ברלין הטיל השבוע סגר לילי מוגבל על העיר והחמיר את ההגבלות הנוגעות להתקהלויות. הסגר יחול בין השעות 23:00 ו-06:00 בבוקר, ויכלול חנויות, קיוסקים, ברים ומסעדות. מכירת אלכוהול תיאסר בשעות הלילה. בנוסף, התכנסויות בשעות הלילה יוגבלו עד חמישה בני אדם שלא מתגוררים באותו הבית. במהלך היום יותרו התכנסויות של עד עשרה אנשים, במקום עד 25 אנשים.

מדינות רבות בגרמניה הכריזו השבוע על החמרת הנהלים. בעיר פרנקפורט שבמדינת הסן הוחלט כי מסעדות וברים יסגרו בשעה 22:00 החל מסוף השבוע הקרוב. עוד נאסרה צריכת אלכוהול ברחובות ובפארקים, ועל התושבים תחול חובת עטיית מסכה במרכזי קניות. בהתאם למתווה של ממשלת הסן, ההנחיות יוחמרו עוד יותר החל מ-50 מקרים חדשים לכל 100,000 תושבים אך הנתון עומד כעת על 20.6 בלבד.

עובדים במפעל לייצור מסכות רפואיות בגרמניה (Andreas Gebert/Getty Images)
עובדים במפעל לייצור מסכות רפואיות בגרמניה (Andreas Gebert/Getty Images)

גם מדינת באדן-וורטמברג מתכוננת להחמרת המגבלות, אולם המצב החמור ביותר נרשם בבירה ברלין, המונה כ-3.8 מיליון תושבים. לפי משרד הבריאות המקומי, האזורים הנגועים ביותר בבירה הם נויקלן, מיטה וטמפלהוף-שונברג. בעקבות הזינוק במספר המקרים, מדינת שלזוויג-הולשטיין שבצפון גרמניה הכריזה על המחוזות הללו בתור אזורי סיכון, לצד פרידריכסהיין-קרויצברג. לצד זאת, מדינת ברנדנבורג המקיפה את ברלין שוקלת להכריז על איסור לינה בשטחה לתושבי ברלין.

ממשלת ברלין מנהלת את משבר הקורונה בשיטת הרמזור, שמורכב משלושה אלמנטים: מקדם ההדבקה, מספר המקרים החדשים בשבוע לכל 100,000 תושבים, ותפוסת המיטות בטיפול נמרץ. הסנאט של ברלין קבע כי יש להכריז על הגבלות חדשות כאשר שני צבעים ברמזור נצבעים באדום. ואכן, בתחילת השבוע דווח כי ערכו של מקדם ההדבקה עלה ל-1.2 בפעם השלישית ברציפות, שעה שמספר המקרים למאה אלף תושבים זינק ל-44.2. לפי מכון רוברט קוך, שמספק נתונים על התפשטות המגפה בגרמניה, אזור מוכרז כאזור אדום כשהנתון עולה מעל 50. הרמזור השלישי שמודד את תפוסת המיטות נותר ירוק, וערכו 3.1%.

היום עדכנה הממשלה הפדרלית בגרמניה כי ביממה האחרונה אובחנו 3,994 מקרי קורונה חדשים, ו-17 חולים מתו. בסך הכל מפרוץ המגפה, אותרו במדינה 311,113 מקרים מאומתים, ביניהם 33,761 חולים פעילים, ונפטרו 9,652 חולים.

הולנד

הולנד מגבילה את כמות המתפללים בכנסיות, אוסרת את השירה, ומבקשת להעביר את הכינוסים הדתיים לרשת, זאת לאחר שיאים חדשים שרשמה בהתפשטות מגפת הקורונה. לפי הוראתו של שר המשפטים ההולנדי, פרד גרפרהאוס, הכינוסים בכנסיות יוגבלו ל-30 משתתפים, וגם זה בתנאי שיש מספיק מרחב בכנסייה לשמור על מרחק של 2 מטרים בין מתפלל למתפלל, ובתנאי שכל המתפללים עוטים מסכות. "כולם משלמים מחירים", אמר גרפהאוס, "וזה כולל גם את הארגונים הדתיים. כממשלה לא נוכל להיכנס לתוך בנייני הכנסיות, שכן הזכות לחופש הפולחן היא בסיסית מאוד, אולם אנו מצפים מהכנסיות לשתף פעולה עם הנהלים".

ראש ממשלת הולנד מארק רוטה, נשיא המועצה אירופית שארל מישל וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בפסגת האיחוד האירופי על תכנית הסיוע להתמודדות משבר הקורונה, 21 ביולי 2020. (צילום: (Stephanie Lecocq, Pool Photo via AP
ראש ממשלת הולנד מארק רוטה, נשיא המועצה אירופית שארל מישל וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בפסגת האיחוד האירופי על תכנית הסיוע להתמודדות משבר הקורונה, 21 ביולי 2020. (צילום: (Stephanie Lecocq, Pool Photo via AP

הולנד רשמה אתמול שיא חדש עם 4,989 מאובחנים חדשים ביממה. עד כה אובחנו בהולנד 155,810 חולי קורונה, ולפחות 6,531 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

ניו זילנד

ניו זילנד הגיבה למגפת הקורונה בדרך הטובה ביותר בעולם, גם מבחינת התחלואה וגם מבחינת פעילות המשק. כך קובע סקר חדש של בלומברג, שטוען כי התגובה של ממשלת ניו זילנד נותנת את מירב הביטחון למשקיעים. ניו זילנד קיבלה את הציונים הטובים ביותר ביציבות שלטונית, שיקום הכלכלה, שליטה בהתפשטות הנגיף, ובכושר ההתאוששות – פרמטרים שונים אותם בחרה סוכנות בלומברג שמפעילה ערוצי תקשורת שונים בתחום הכלכלה.

ניו זילנד קיבלה 238 נקודות בסקר. למקום השני הגיעה יפן עם 204 נקודות, ולמקום השלישי טיוואן עם 198 נקודות.

אלופה בטיפול בקורונה. ג'סינדה ארדרן, ראש ממשלת ניו זילנד (Mark Mitchell/New Zealand Herald, Pool via AP)
אלופה בטיפול בקורונה. ג'סינדה ארדרן, ראש ממשלת ניו זילנד (Mark Mitchell/New Zealand Herald, Pool via AP)

ניו זילנד הצליחה לעצור את התפשטות המגפה במהירות, בזכות סגר מהודק באפריל, שהחל לאחר שהתגלו כאלף חולים בלבד. מאוחר יותר, באוגוסט, פרץ במדינה גל שני לאחר 100 ימים ללא חולים חדשים, אולם גם הגל השני נמצא תחת שליטה.

בניו זילנד אובחנו עד כה 1,864 חולי קורונה, ביניהם רק 40 חולים פעילים. 25 תושבי ניו זילנד מתו ממחלת הקורונה ומסיבוכיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!