דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

עובדים במאבק / עובדי בזק בינלאומי הכריזו על סכסוך עבודה בשל החלטת משרד התקשורת

יו"ר הוועד: "ההחלטה לאפשר למונופול בזק להיכנס לתחום ה-ISP ולשמש כספק אינטרנט, תהפוך את בזק בינלאומי, המספקת שירותים אלו כיום, לחברה בלתי רלוונטית" | העובדים טוענים גם לפגיעה בתחרות ובצרכנים

הפגנת עובדי בזק בינלאומי. (צילום: יח״צ).
הפגנת עובדי בזק בינלאומי. (צילום: יח״צ).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות ועובדי בזק בינלאומי הכריזו היום (ראשון) על סכסוך עבודה בחברה. זאת על רקע החלטת משרד התקשורת לפרסם שימוע לציבור בנושא מתן רישיון ספק אינטרנט (ISP) לחברת האם "בזק", מהלך הצפוי לייתר את קיומה של החברה הבת.

"החלטת שר התקשורת משמעותה מכת מוות לחברה ול-1,350 עובדיה, כמו גם פגיעה אדירה בצרכנים בשל הקטנת התחרות במשק", מסרה יו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי לימור ליברמן-לביא. "ההחלטה לאפשר למונופול בזק להיכנס לתחום ה-ISP ולשמש כספק אינטרנט, תהפוך את בזק בינלאומי, המספקת שירותים אלו כיום, לחברה בלתי רלוונטית. מכאן החשש המידי לסגירת החברה ולפיטורי עובדים. נלחמנו בעבר על זכויותינו, והיום אנחנו יוצאים למאבק על מהות קיומנו. חבל ששר התקשורת לא מבין את ההשלכות ההרסניות של מהלך זה".

עוד הוסיפה ליברמן-לביא, כי המהלך צפוי לדבריה לפגוע גם בציבור, שכן הוא יצמצם את מספר ספקי האינטרנט תוך חיסול כ-20 חברות קטנות בתחום וחיזוק הדואופול בין שתי חברות ענק, בזק והוט, על חשבון הצרכנים.

"כאשר שתי חברות הענק יעלו את המחירים לצרכנים, כבר יהיה מאוחר מדי, ולא יהיו חברות אחרות שיתחרו בהן", אמרה, "בכל תחום כלכלי אחר, הממשלה מעודדת תחרות, וכאן היא מקטינה את התחרות".

מעבר לכך, לדבריה יביא המהלך גם לביטול ההפרדה המבנית בבזק באופן עקיף. "בתקופה בה ישנם כמיליון מובטלים במדינת ישראל, חובה על הממשלה והעומדים בראשה, לשקול כל מהלך שעלול להביא לתוצאות הרסניות ובלתי הפיכות. אני קוראת לשר התקשורת לעצור את המהלך בטרם יהיה מאוחר מדי".

בשלב זה, נראה שהמאבק ממשיך להיות מכוון כלפי משרד התקשורת, עם זאת, הכרזת סכסוך העבודה תאפשר לעובדי בזק בינלאומי במידת הצורך, גם להשבית את החברה כנגד צעדים חד צדדיים מצד בזק או הנהלת בזק בינלאומי המשפיעים על זכויות העובדים.

בהודעה ששלחה חברת האם בזק לבורסה בעקבות הכרזת סכסוך העבודה, נכתב כי הסכסוך הוא על רקע חשש ממשי של נציגות העובדים מפני סגירת החברה, פיטורי עובדים ושינוי בתנאי עבודתם כתוצאה מהשינויים החד צדדיים בשוק התקשורת וכניסת החברה האם לתחום שירותי ה-ISP.

על פי ההודעה, העובדים דורשים מבזק בינלאומי ומבזק להימנע מצעדים חד צדדיים ולהכנס למשא ומתן לחתימת הסכם קיבוצי שיסדיר את זכויות העובדים על רקע השינויים. בשלב זה, ציינה בזק, אין בידיה או בידי בזק בינלאומי יכולת להעריך את המשמעויות הנגזרות מהכרזת סכסוך העבודה.

הצעת המשרד אשר הובאה לשימוע הציבורי, אינה מעניקה לבזק אפשרות לאחד לתוכה את בזק בינלאומי אך מבקשת להתיר לה לספק את השירות המרכזי שהחברה הבת מספקת – תוך יצירת ניגוד אינטרסים מלאכותי בין החברות האם והבת.

מהלך חלופי של ביטול ההפרדה המבנית בבזק לעומת זאת, עשוי היה לאפשר לוועדי העובדים בבזק בינלאומי וב-YES נקודת פתיחה טובה יותר במשא ומתן לקליטתם בחברת האם, בניגוד למתכונת המוצעת כעת.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!