ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שני) את התקנות העוסקות בהגבלות על הפעלת שדות תעופה וטיסות בתקופת הסגר. הישיבה היום התקיימה בהמשך לדיון שהחל אתמול, בו קרא יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), לממשלה לתת אופק לחברות התעופה ולפתוח את השמיים, והבהיר כי לא יאפשר הארכת התקנות ללא מתווה ברור לפתיחת השמים.

אתמול סירבו חברי האופוזיציה בעד התקנות, ולכן החליט היו"ר מרגי לקיים את ההצבעה היום.  בעד התקנות הצביעו מרגי  וחברות הכנסת טלי פלוסקוב (הליכוד), קרן ברק (הליכוד), אתי עטיה (הליכוד) והילה שי וזאן (כחול לבן). ח"כ אימאן ח'טיב-יאסין (הרשימה המשותפת) וח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד-תל"ם) התנגדו.

התקנות, שהוגשו מתוקף חוק הקורונה הגדול, נכנסו לתוקף כבר לפני כעשרה ימים, כשהתיקון המרכזי שבהן עסק באכיפת האיסור לטוס בתקופת הסגר, שהוטל על כל מי שקנה כרטיס טיסה אחרי ה-25 בספטמבר. התקנות נכנסו לתוקף כבר ב-30 בספטמבר, ויהיו בתוקף עד יום רביעי הקרוב, ה-14 באוקטובר.

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

משבר מתמשך בחברות התעופה

מחר אמורה המדינה להשיב לבג"ץ כנגד עתירת חברת ישראייר, שהוגשה לפני חמישה ימים, כנגד איסורי הטיסה. בעתירה מבקשת ישראייר לבטל את האיסור הגורף על ישראלים לצאת מהארץ, ולהחליפן במגבלות מתונות יותר.

בינתיים, הנזק כבר נעשה, ופעילות חברות התעופה בנתב"ג פוחתת מדי יום. לצד זאת, ישנו מספר מועט של ישראלים שטסים לחו"ל תוך הפרת התקנות, על ידי זיוף תאריך רכישת הכרטיס לאחור, לפני ה-25 בספטמבר.

למרות דברי מרגי בוועדה, כיום אין אופק ברור לחברות התעופה, גם בטיסות למדינות ירוקות.

סגירה ללא הצדקה בריאותית

ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ממלאת מקום ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמרה בתחילת החודש בראיון לרשת ב' כי להחלטה להגביל את הטיסות למדינות ירוקות אין הצדקה אפידמיולוגית.

"ההצדקה לכך היא שוויוניות", הסבירה, "אנשים בישראל מרגישים שיש עליהם הגבלות, בזמן שיש אנשים שיש להם כסף ויכולים לקנות כרטיס טיסה".

לדבריה, אכן יש סיכון בריאותי בטיסות, אך הוא אינו חמור במידה שמצדיקה את איסור היציאה מהארץ על רקע בריאותי.