דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כנסת ישראל

סגר שני / נתניהו: "יהיו עוד מענקים והלוואות. אם נכנע ללחץ של כל מגזר, נגיע מהר לסגר נוסף"

רה"מ דיבר בפתיחת מושב החורף של הכנסת | יאיר לפיד תקף: "זה צריך להיות המושב האחרון של הממשלה הזו" | הנשיא ריבלין נשא תפילה לעילוי נשמת נפטרי הקורונה, והזהיר: "איבדנו את מצפן העקרונות וערכי היסוד"

בנימין נתניהו בפתיחת מושב החורף של הכנסת (צילום: דוברות הכנסת)
בנימין נתניהו בפתיחת מושב החורף של הכנסת (צילום: דוברות הכנסת)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

חברי הכנסת שבו היום (שני) לאחר חופשה קצרה לפתיחת מושב החורף. לכבוד האירוע, שנערך תחת הגבלות הקורונה, נבנתה במה מיוחדת לנאומים כדי שתשמור על כללי הריחוק בין הנואמים.

נשיא המדינה ראובן ריבלין פתח את דבריו עם תפילה לעילוי נשמות נפטרי הקורונה: "נזכור את אותם חלוצים ומייסדים, ניצולי שואה, עולים וותיקים, לוחמים ויוצרים, תלמידי חכמים, יהודים וערבים, נשים וגברים, קשישים וצעירים. כולם אהובות ואהובים, לכולם שמות ופנים. יסלח לנו – על חטא שחטאנו ברפיון ידיים, על שלא עשינו מספיק, ולא הצלחנו להצילָם, ובשל כך – חיים אבדו. אבינו מלכנו, מנע מגפה מנחלתך, ותנהיגנו לימים טובים".

נשיא המדינה ראובן ריבלין נואם בפתיחת מושב החורף של הכנסת (צילום: דוברות הכנסת)
נשיא המדינה ראובן ריבלין נואם בפתיחת מושב החורף של הכנסת (צילום: דוברות הכנסת)

עוד אמר ריבלין: "לא יעלה על הדעת כי ערב ערב, מפגינים מכים מפגינים. שוטרים מכים מפגינים. מפגינים זורקים אבנים על שוטרים. השבטיות הישראלית פורצת מבין הסדקים, ואצבעות מאשימות מופנות ממגזר למגזר, משבט לשבט. חדלו, אנא חדלו! זו לא הדרך. יש לתת מקום לכאב. אין זעקה שאינה ראויה להישמע. רק מתוך הכרה והקשבה האחד לשני, נוכל להתמודד עם המשבר הפוקד אותנו".

"דומה כי איבדנו את המצפן אשר ליווה אותנו מקום המדינה עד היום", אמר הנשיא. "מצפן העקרונות וערכי היסוד, שאנו מחויבים לקיימם. המגפה כאן איתנו כדי להישאר, ואיננו יכולים להתמודד איתה כשידינו קשורות מאחור. הקימו עכשיו, את המנגנונים שיאפשרו את החיים לצד המגפה. עשו הכל כדי להשיב לנו את חירויות היסוד השייכות לנו".

נתניהו: "הפקנו את הלקחים מהיציאה מהסגר הראשון"

ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר במליאת הכנסת על הטלת הסגר ועל אסטרטגיית היציאה: "היום רוב הציבור רואה שההחלטה שהובלתי יחד עם חברים להטיל סגר, ההחלטה הזאת הייתה נכונה, בלעדיה היינו צועדים ישר לתוך התהום. חרף הביקורת, חרף התקשורת המגויסת והמגייסת, חרף הלחצים מתוך הממשלה ומחוץ לממשלה, אני עומד על-כך שלשמור על הבריאות של אזרחי ישראל ושנפתח את המשק רק בצורה בטוחה זהירה והדרגתית".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתיחת מושב החורף של הכנסת (צילום: דוברות הכנסת)
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתיחת מושב החורף של הכנסת (צילום: דוברות הכנסת)

"אם ננהג בחופזה, אם נכנע לכל לחץ של כל מגזר, מהר מאוד נגיע לסגר נוסף. אני קורא לכל מנהיגי הציבור משמאל ומימין לפעול יחד בערבות הדדית, להוריד את מפלס ההתלהמות ואת מפלס האלימות שאינה מקובלת בשום מצב, ויחד נוריד את מפלס התחלואה".

ראש הממשלה הוסיף כי, "בניגוד לגל הראשון שבו היינו מאוחדים, לצערי הפעם לא היה לנו רוב בכנסת להמשיך מדיניות אחראית. הפופוליזם ניצח ואזרחי ישראל הפסידו. אנחנו הפקנו את הלקחים מהיציאה מהסגר הראשון ואני מקווה שגם אחרים בבית הזה הפיקו אותם".

לפיד: "הגיע הזמן לממשלה אחרת"

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, אמר: "הממשלה הזו משתמשת בשנאה וכעס כדי להסיח את הדעת מהכישלון שלה. אם אנחנו רוצים להבריא, זה צריך להיות המושב האחרון של הממשלה הזו".

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, בפתיחת מושב החורף של הכנסת (צילום: דוברות הכנסת)
יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, בפתיחת מושב החורף של הכנסת (צילום: דוברות הכנסת)

לפיד תקף בדבריו את התנהלות הממשלה וקבע שהממשלה נכשלה: "זו לא באמת ממשלה. היא לא קבוצה של אנשים שקמה בבוקר ואומרת 'אני הולכת לנהל את העסק'. אנחנו לא יודעים איך זה קרה. אנחנו לא יודעים למה אתם לא יכולים לעבוד ביחד. זה גם לא חשוב". עוד אמר, "אם אנחנו רוצים להבריא, זה צריך להיות המושב האחרון של הממשלה הזו. הגיע הזמן לממשלה אחרת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!