דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

קורונה בעולם / נגיף ללא גבולות: האיראנים יחויבו, לראשונה, לעטות מסכות גם בשטחים פתוחים

בטהרן נסגרו בשבוע שעבר בתי הספר, המסגדים, המסעדות ומוסדות ציבור אחרים, והסגר הוארך בשבוע נוסף | בלבנון הוטל סגר של שבוע ב-169 כפרים ויישובים, וכן חל איסור על פתיחת מועדוני לילה ופאבים

טהרן, איראן. 11 באוקטובר 2020 (צילום: AP Photo/Ebrahim Noroozi)
טהרן, איראן. 11 באוקטובר 2020 (צילום: AP Photo/Ebrahim Noroozi)
אוריאל לוי

מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט ברחבי העולם. שלשום נרשם שיא חדש עם 359,270 מאובחנים חדשים ברחבי העולם ביממה אחת. קרוב ל-38 מיליון בני אדם אובחנו כנשאים, מתוכם כ-8.5 מיליון חולים פעילים. למעלה ממחצית מהחולים הפעילים מרוכזים בשלוש מדינות בלבד: ארה"ב עם 2.5 מיליון חולים פעילים, הודו עם כמעט מיליון, וברזיל עם קצת פחות מחצי מיליון חולים פעילים.

גם מניין המתים מהמגפה גבוהה למדי כאשר מזה שבוע מספר המתים בעולם לא ירד מתחת ל-5,000 ביממה. שלשום דווח מספר המתים ביממה הגבוה מזה חמישה שבועות, 6,420 נפשות, מספר קרבנות נמוך רק באלפיים מהשיא שנרשם לפני כחצי שנה. מניין המתים ממגפת הקורונה עומד כעת על קרוב ל-1.1 מיליון בני אדם, מחציתם בארבע מדינות בלבד: ארה"ב, ברזיל, הודו ומקסיקו. נתונים אלה דווחו על-ידי 213 מדינות וטריטוריות בעולם ופורסמו כאן.

איראן

איראן הודיעה היום על 272 מתים נוספים מנגיף הקורונה, שיא יומי מתחילת התפרצות המגפה. איראן, בה כ-80 מיליון תושבים, היא המדינה עם מספר הנדבקים והקורבנות הגבוה במזרח התיכון. לפי הנתונים הרשמיים של הרשויות, יותר מחצי מיליון אובחנו כנשאי קורונה, ו-4,509 מאושפזים במצב קשה, אולם מספר נשאי הקורונה האמיתי איננו ידוע ונשיא איראן, חסן רוחאני, אמר כבר לפני כמה חודשים כי ייתכן שהמספר עומד על 25 מיליון בני אדם.

איראן מתמודדת כעת עם הגל השלישי של המגפה, כאשר הגל הראשון הגיע לשיאו בסוף מרץ, והגל השני בתחילת יוני. מאז חודש מרץ היה רק יום אחד, בתחילת מאי, בו נרשמו פחות מאלף מאובחנים חדשים, כך שהמחלה מתפשטת ברצף מאז שהתפרצה, אולם בשיאים של גלי ההתפרצות אובחנו יותר מ-3,000 חולים חדשים מדי יום.

לאורך המשבר ניסתה הממשלה להימנע מהטלת סגר כולל, וזאת על מנת שלא לשתק את המשק שספג נזק אדיר בגלל הסנקציות שהטילה ארה"ב. מחודש יולי מחייבת הממשלה בטהרן את תושבי המדינה לעטות מסכות בחללים סגורים. בעקבות הזינוק במספר הנדבקים הרחיבה איראן את ההגבלה הזאת: בסוף השבוע הודיע הנשיא רוחאני שכל תושבי המדינה יחויבו לעטות מסכות גם בשטחים פתוחים, ומי שלא יעשה זאת ייקנס. בבירה טהרן נסגרו בשבוע שעבר בתי הספר, המסגדים, המסעדות ומוסדות ציבור אחרים. שלשום הודיע המושל כי הסגר יוארך בשבוע נוסף.

סוכנות הידיעות "טסנים" דיווחה היום (שני) על בכיר איראני נוסף שאובחן כחולה קורונה: עלי עכבר סאלחי, ראש הארגון לאנרגיה אטומית באיראן ואחד מסגניו של הנשיא רוחאני. הוא אובחן כנשא של הנגיף בשבוע שעבר ונמצא בבידוד בביתו. בנוסף נכתב שבכיר איראני אחר, סגן הנשיא שאחראי על נושא התקציב, מוחמד באכר נובאכת, נדבק גם כן. לפי הדיווח של "טסנים" מצבו הבריאותי של סאלחי השתפר וכעת הוא במצב טוב.

באיראן אובחנו עד כה 504,281 חולי קורונה, וביניהם 66,344 חולים פעילים. לפחות 28,816 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

לבנון

לבנון מתמודדת מזה כחודש עם הגל הראשון המשמעותי של התפרצות מגפת הקורונה. כמעט בכל יום בחודש האחרון אובחנו במדינה יותר מ-1,000 חולי קורונה חדשים. בעקבות התפשטות המגפה הודיע אתמול משרד הפנים הלבנוני על הטלת סגר ב-169 כפרים ויישובים, וכן על סגירת מועדוני הלילה והפאבים בכל המדינה. המשרד מסר שהסגר יחל היום ויימשך שבוע. הפאבים והמועדונים יהיו סגורים עד הודעה חדשה. הסגר החדש נכנס לתוקף אחרי שהמשרד הורה על סגר  קודם ב-111 כפרים ויישובים, שאמור להסתיים מחר בבוקר. חלק מהיישובים יהיו כלולים גם בהגבלות החדשות.

ביירות, לבנון. אוקטובר 2020 (צילום: AP Photo/Hassan Ammar)
ביירות, לבנון. אוקטובר 2020 (צילום: AP Photo/Hassan Ammar)

מספר הנדבקים בקורונה עולה ברצף מאז חודש יולי, שבתחילתו נכנסו לתוקף הקלות בסגר ושדה התעופה הבינלאומי היחיד במדינה נפתח. מספר הנדבקים עלה משמעותית אחרי האסון ב-4 באוגוסט בנמל ביירות. בעקבות הפיצוץ האדיר היו עומסים כבדים בבתי החולים, בבתי הקברות וברחובות, בהם יצאו המונים להפגין נגד השלטון.

בלבנון אובחנו עד כה 53,568 חולי קורונה, וביניהם כ-30,000 חולים פעילים. לפחות 459 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!