דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

עבודה מאורגנת / לראשונה: הסכם קיבוצי מיוחד בשתי חברות המעסיקות מנופאים

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ איציק מויאל: "זה צעד חשוב נוסף בדרך למיסוד ולהסדרת מקצוע המנופאי וענף הבניין בכלל" |אדי בן ליש, מנכ"ל התאחדות מעסיקי המנופאים: "כשהעובדים יראו חברות שעובדות מסודר הם יעדיפו להצטרף אליהן והחברות יתחזקו"

מעמד חתימת הסכמים קיבוציים מיוחדים עם מ.א. קוגן ומנופאי אוקיינוס. 14 באוקטובר 2020. (צילום: הסתדרות עובדי הבניין והעץ)
מעמד חתימת הסכמים קיבוציים מיוחדים עם מ.א. קוגן ומנופאי אוקיינוס. 14 באוקטובר 2020. (צילום: הסתדרות עובדי הבניין והעץ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לראשונה, חתמו היום (רביעי) הסתדרות עובדי הבניין והעץ וארגון המנופאים על הסכם קיבוציים מיוחדים עם הנהלת החברות מ.א. קוגן ומנופאי אוקיינוס העוסקות בשירותי כוח אדם בתחום המנופאות.

ההסכמים הקיבוציים המיוחדים, מסדירים את תחום הרווחה וההשתלמות המקצועית בחברות, מקימים נציגות עובדים בחברה ומבססים גם את ההסכמות לשיפור הבטיחות בענף ולמאבק בתופעת זיופי הרישיונות.

"זה צעד חשוב נוסף בדרך למיסוד ולהסדרת מקצוע המנופאי וענף הבניין בכלל", אמר ל'דבר' יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ איציק מויאל. השלמנו היום עוד מהלך בתהליך ההיסטורי שהחל לפני 4 שנים כשהתייצב אצלי מנופאי בשם דן ורשבסקי, וביקש שנעזור לו לעשות סדר במקצוע המנופים".

יור ועד המנופאים הארצי דן ורשבסקי, ויור הסתדרות עובדי הבניין והעץ איציק מויאל במעמד חתימת הסכמים קיבוציים מיוחדים עם מ.א. קוגן ומנופאי אוקיינוס. 14 באוקטובר 2020. (צילום: הסתדרות עובדי הבניין והעץ)
יור ועד המנופאים הארצי דן ורשבסקי, ויור הסתדרות עובדי הבניין והעץ איציק מויאל במעמד חתימת הסכמים קיבוציים מיוחדים עם מ.א. קוגן ומנופאי אוקיינוס. 14 באוקטובר 2020. (צילום: הסתדרות עובדי הבניין והעץ)

ההסכם הקיבוצי המיוחד, שנחתם מול כל אחת מהחברות בנפרד, מוסיף על תנאי ההסכם הענפי וצו ההרחבה שנחתמו בענף בשנת 2017 ובו נקבעו שכר מינימום מוגדל בסך 52 שקלים לשעה (ותוספת מאמץ 3.5 שקלים), קרן השתלמות ותנאים פיזיים משופרים למנופאים.

בכל חברה יוקם וועד עובדים שיהא אחראי לארגון פעילויות רווחה נוספות בתיאום עם החברה, אשר תעביר לו סכום בשווי 0.8% ממשכורתו של כל עובד, שחציו ישולם על ידי העובד וחציו יהיה על חשבון המעסיק.

במסגרת ההסכמים המיוחדים נקבע גם כי החברה מתחייבת לשלוח את עובדיה לפחות פעם בשנה ליום הדרכת בטיחות בשכר. בנוסף נקבע כי החברה תקיים לפחות אחת לשנה אירוע רווחה לעובדיה על חשבונה.

מנופאי החברות יהיו זכאים להשתתף בפעילויות הקרן לעידוד ולפיתוח ענף הבניה בישראל, ובהם אירועי רווחה, ימי ספורט וגיבוש, הכשרות מקצועיות שונות לרבות בתחום הבטיחות וכן קבלת מלגות לילדי עובדים ועוד.

"כשהעובדים יראו חברות שעובדות מסודר הם יעדיפו להצטרף אליהן והחברות יתחזקו", מסר רו"ח אדי בן ליש, מנכ"ל התאחדות מעסיקי המנופאים, "הסכם מיוחד הוא הסכם שנחתם ישירות בין החברה, ההסתדרות והוועד. חברות שרוצות לדאוג לרווחת העובדים שלהם ולקדם תחומים שונים, מעבר להסכמים הכלליים בענף, יכולות לחתום על הסכם שכזה".

דן ורשבסקי, יו"ר ועד המנופאים בהסתדרות. (צילום: יעל אלנתן)
דן ורשבסקי, יו"ר ועד המנופאים בהסתדרות. (צילום: יעל אלנתן)

דן ורשבסקי הוא יו"ר הועד הארצי של המנופאים. לדבריו חתימת ההסכמים כעת היא הבשלה של תהליך שהחל כבר בשנת 2018 מול מספר חברות, ובעתיד הקרוב צפויים להיחתם הסכמים בחברות נוספות, "נמשיך לפעול לשיפור תנאי המנופאים ולחתימת הסכמים מפעליים. מכל חברה שבא יחתם הסכם, ימונה גם נציג לוועד הארצי של המנופאים" אמר.

מויאל וורשבסקי הודו לבעלי חברת מ.א. קוגן, מיכאל קוגן, בעלי חברת מנופאי אוקיינוס גרשון רם. עוד הודו למנכ"ל התאחדות חברות כוח האדם בענף המנופאות אדי בן ליש שלווה את המו"מ, לצוות אגף הכלכלה בהסתדרות בראשות שי בירן וללשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות.

"אנחנו גאים להיות החברה הראשונה שחותמת על הסכם קיבוצי מיוחד עבור עובדיה", מסר ל'דבר' מיכאל קוגן, בעלי חברת מ.א. קוגן, "ההסכם מבטא את החשיבות הגבוהה והמחוייבות של החברה להסדרת הענף, לשיפור הבטיחות, הכשרת המנופאים ותנאי עבודתם". גרשון רם מנכ"ל חברת מנופאי אוקיינוס הוסיף: "אנחנו מברכים מאוד על ההסכם הקיבוצי ועל מה שהושג למען העובדים. אנחנו מאחלים ופועלים לענף נקי ובטוח יותר​".

בדצמבר 2018 נחקק, בעקבות מאמצי ההסתדרות להסדיר את הענף, חוק אשר קבע כי העסקת מנופאים (מפעילי עגורן צריח) באמצעות חברות כוח אדם, תתאפשר רק באמצעות חברות ייעודיות העוסקות בתחום זה באופן בלעדי. החוק נכנס לתוקפו ביוני 2019, ובעקבותיו הוקמה התאחדות מעסיקי המנופאים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!