דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תעופה

סגר שני / ההגבלות על הגעה לשדה התעופה יסתיימו בחמישי בחצות, מתחם המזון ייפתח

נציגת משרד הבריאות הודיעה בוועדת הכלכלה שהאיסור להגיע לנתב"ג לא יוארך | המשמעות: ניתן לטוס למדינות שמאשרות כניסה לישראלים, ונתב"ג יפעל במתווה בו עבד בחודשי הקיץ, עם חובת בידוד לחוזרים ממדינות 'אדומות'

נתב״ג, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: אוליביה פיטוסי / פלאש 90)
נתב״ג, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: אוליביה פיטוסי / פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

נמל התעופה בן גוריון יחזור לפעול החל מחמישי בחצות במתווה הקורונה בו פעל בחודשי הקיץ – כך הודיע היום (רביעי) משרד הבריאות. לפי הודעת נציגת המשרד בישיבת ועדת הכלכלה בכנסת, תוקף התקנות המגבילות את ההגעה לשדה התעופה יפקע בחצות שבין חמישי לשישי, והן לא יוארכו. המשמעות היא שניתן יהיה לקנות כרטיסים ולטוס לחו"ל, וכי יציאה לשדה התעופה תוחרג מהגבלות הסגר. בנוסף אישר משרד הבריאות לפתוח את מתחם המזון בנתב"ג.

עם הרחבת הגבלות הסגר ב-25 בספטמבר נאסרה היציאה מהארץ, מלבד למי שרכש כרטיס טיסה עד כניסת ההגבלות לתוקף, ונסיעתו נועדה לצורך חיוני שהוגדר בתקנות כגון אירועים משפחתיים, סיוע לאדם במצוקה או טיפול רפואי. מנכ"ל משרד התחבורה הוסמך לאשר טיסה גם למי שרכש כרטיס טיסה לאחר מכן, במידה ש"צורך הומניטרי או צורך אישי מיוחד מצדיק זאת".

כאמור, ההגבלות הללו יבוטלו, וניתן יהיה להגיע לנתב"ג ולטוס. עם זאת, מדינות רבות אינן מאפשרות לישראלים להיכנס לשטחן עקב רמות התחלואה הגבוהות בישראל, ומומלץ להתעדכן ולוודא שאכן הכניסה מותרת. נוסעים שייכנסו לישראל ממדינות שמשרד הבריאות מגדיר כאדומות יחויבו בבידוד, והחוזרים ממדינות ירוקות לא יחויבו בבידוד.

נציגת משרד הבריאות, עו"ד טל פוקס, אמרה בוועדת הכלכלה כי "הוחלט שלא להאריך את ההגבלות על יציאה לשדה התעופה. מחמישי בחצות אפשר לצאת לשדה". פוקס אמרה את הדברים בדיון ועדת הכלכלה בו הוארכו התקנות הכלליות להפעלת נתב"ג בתקופת הקורונה, שאינן קשורות לסגר הנוכחי. התקנות, הכוללות את החובה לבצע מדידת חום לפני הכניסה לשדה התעופה והאיסור לעלות למטוס ללא מסיכה, הוארכו עד ה-11 בנובמבר. יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) אמר בדיון כי "אם לא הייתה ההצהרה הזו, יכול להיות שלא הייתי מאשר את התקנות", אמר.

בתגובה לדרישת היו"ר מרגי לפתיחת מתחם המזון בנתב"ג, אמר מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, ד"ר אשר שלמון, כי נקבע מתווה ליישום נוהל להפעלת המתחם שקבע מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי. לדבריו, יאושר לפתוח 40 שולחנות "קיימתי דיון מסודר בשדה עם מנהלי השדה וקבענו איך זה יתבצע", אמר שלמון, "מפעילי השדה יגישו לנו אישור בכתב להפעלת מתחמי הסעדה ואנחנו נאשר".

הוועדה אישרה גם את הארכת ההגבלות בתחום התחבורה הציבורית, שקובעות בעיקרן כי מספר הנוסעים בכלי תחבורה לא יעלה על 50% מהקיבולת שלו, עד 12 בנובמבר 2020.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!