לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית, שתתחיל ביום ראשון הקרוב, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה נתונים על שנת הלימודים היוצאת. מעל 320 אלף סטודנטים צפויים להתחיל את לימודיהם ב-60 מוסדות להשכלה גבוהה.
שיעור הסטודנטיות בקרב נשים בגילאי הלימודים האקדמיים (18-39) גבוה פי 1.5 משיעור הסטודנטים בקרב גברים בגילאים אלו. לפי הנתונים, נשים היוו רוב (59.7%) בקרב לומדי כל התארים. העלייה במספר הסטודנטים החדשים לתואר ראשון בתש"ף הייתה צנועה יחסית, ועמדה על 2,500 סטודנטים, 4.6% לעומת שנת הלימודים תשע"ט. בעקבות משבר הקורונה, מעריכים במועצה להשכלה גבוהה כי ההרשמה ללימודים בתשפ"א תעלה בכ-20%.

לאורך כל שנת הלימודים תש"ף כ-57% מהסטודנטים החדשים לתואר ראשון למדו מדעי החברה או מדעי הרוח. עם זאת, כחלק ממגמה רבת שנים, בשנה האחרונה נרשמה ירידות במספר הלומדים לתואר ראשון בכל תחומי מדעי הרוח ובעיקר במדעי הרוח הכלליים (5.4%) ולעומתה עלה במיוחד מספר הלומדים בתחום מתמטיקה, סטטיסטיקה ומדעי המחשב (12.8%).
כ-68% מכלל הסטודנטים לתואר שני למדו מדעי החברה או מדעי הרוח (37.9% ו-30.2%, בהתאמה) והסטודנטים לתואר שלישי למדו בעיקר מדעים ביולוגיים וחקלאות (26.4%) ומדעי הרוח (24.0%).
אחוז הסטודנטיות בחברה הערבית גבוה כמעט פי שניים מאחוז הסטודנטים
בעשור האחרון (תש"ע – תש"פ) עלה באופן ניכר אחוז הסטודנטים הערבים בכל התארים: בתואר ראשון – מ-13.1% ל-19.2%, בתואר שני – מ-7.4% ל-14.6% ובתואר שלישי – מ-5.2% ל-7.2%, בהתאמה. אחוז הנשים בקרב החברה הערבית היה גבוה במיוחד (68.7%), כמעט פי שניים מאחוז הגברים. למרות זאת, שיעור הסטודנטים בקרב יהודים ואחרים גדול פי 1.4 מאשר בקרב ערבים.
במוסדות ההשכלה הגבוהה למדו שנה שעברה 13.1 אלף סטודנטים חרדים עלייה של 5.8% לעומת השנה הקודמת. מעל לשליש מהלומדים החרדים למדו מקצועות מתחום החינוך וההכשרה להוראה. שיעור הנשים מסך הלומדים החרדים גבוה בהרבה מהגברים (67.4%).
שיעור הסטודנטים לתואר ראשון מיישובים באשכולות חברתיים-כלכליים גבוהים עמד על 25.2%, וחלקם היחסי של הסטודנטים מיישובים באשכולות חברתיים-כלכליים נמוכים עמד על 26.3%, למרות שאוכלוסיית יישובים אלו גדולה יותר. ככל שהתארים עולים, המגמה מתהפכת: חלקם של תושבי יישובים באשכולות גבוהים בקרב לומדי תואר שני עומד על 31.8%, ובקרב לומדי תואר שלישי הוא עומד על 38.5% בתואר שלישי. חלקם של תושבי יישובים באשכולות נמוכים עומד על 22.1% מהלומדים לתואר השני ו-15.6% מהלומדים לתואר השלישי.