דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הבחירות בארה"ב

בחירות בארה"ב / טראמפ זועם על טוויטר ופייסבוק שמונעים הפצת תחקיר שחשוד כמפוברק

לפי תחקיר שהתפרסם ב'ניו-יורק פוסט' פעל ביידן, בעודו מכהן כסגן נשיא, למניעת חקירה נגד חברת גז אוקראינית שבנו כיהן בדירקטוריון שלה | מהנהלת הרשתות החברתיות נמסר כי התחקיר לא אומת כמהימן ולכן הפצתו עומדת בניגוד לתנאי השימוש

דונאלד טראמפ, ג׳ו ביידן. (צילום: AP Photo/Alex Brandon, AP Photo/Andrew Harnik)
דונאלד טראמפ, ג׳ו ביידן. (צילום: AP Photo/Alex Brandon, AP Photo/Andrew Harnik)
אוריאל לוי

הרוחות בארצות הברית לוהטות, לאחר שפייסבוק וטוויטר הגבילו את הפצתו של תחקיר שנוי במחלוקת על פגישותיו של ג'ו ביידן עם בכיר בחברת גז אוקראינית, בתיווך בנו האנטר. הרפובליקנים טוענים כי לאחר הפגישה, שנערכה ב-2015, פעל ביידן לסכל חקירת שחיתות נגד החברה.

על התחקיר נמתחה ביקורת חריפה, כשגורמים רבים סבורים שמדוברים בפיברוק. התחקיר הגיע ל'ניו יורק פוסט', עיתון אוהב לטראמפ בבעלות רופרט מרדוק, דרך עורך דינו של הנשיא רודוף ג'וליאני. על פי דיווחים נבדקת מעורבות רוסית בהפקת החומרים עליהם מתבסס התחקיר.

בתחקיר נחשפו לכאורה מיילים מהם עולה כי המועמד הדמוקרטי וסגן הנשיא לשעבר נפגש עם בכיר אוקראיני, בניגוד להכחשתו של ביידן.

הרשת החברתית טוויטר חסמה משתמשים שניסו לשתף את התחקיר של הניו-יורק פוסט, או צילומים מתוכו, בטענה כי הוא לא מבוסס וכי קיימת שאלה מהותית לגבי מקור החומרים ששימשו לצורך הכנתו. בפייסבוק הוצבו אזהרות בפני כל מי שביקש לשתף את הסיפור, וטענו כי יגבילו את הפצתו עד שיעבור אימות עובדתי.

נוסף על כך, חשבון הטוויטר של דוברת הבית הלבן, קיילי מק'נאני, נחסם לאחר שביקשה לשתף את הסיפור ברשת החברתית.

זוהי הפעם הראשונה בה פייסבוק וטוויטר מונעות את הפצתו של סיפור חדשותי המגיע מגוף תקשורת. אמש צייץ הנשיא טראמפ: "איום ונורא שפייסבוק וטוויטר החליטו להסיר את הסיפור על 'האקדח המעשן', מיילים הקשורים לג'ו ביידן הישנוני ובנו האנטר בניו-יורק פוסט. זו רק ההתחלה בשבילם".

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1316501350658707456

טוויטר הגיבה וטענה כי תוכן התחקיר מפר את כללי השימוש שלה. "המדיניות שלנו מאז 2018 גורסת כי אין לשתף ולהפיץ חומרים שהושגו באופן בלתי חוקי", כתבו. "בנוסף, התמונות המופיעות בפרסום הזה כוללות מידע פרטי, כמו כתובות מייל ומספרי טלפון, דבר המפר את כללי השימוש שלנו".

נבחרי ציבור רפובליקנים תקפו את טוויטר וטענו כי מדובר בעוד הוכחה לכך שענקיות הטכנולוגיה לא יבחלו באמצעים כדי לגונן על ביידן ולהביא לבחירתו. הסנאטור הרפובליקני טד קרוז פנה ישירות למייסד טוויטר, ג'ק דורסי, וטען כי טוויטר נוהגת בצביעות כשהיא מאפשרת הפצת סיפורים מופרכים על מועמדים אחרים.

הגבלת התפוצה של הסיפור אפשרה לטראמפ ולתומכיו להציף מחדש את האיומים על סעיף 230, המגן על פלטפורמות רשת מפני אחריות משפטית לגבי התכנים המפורסמים בהן. אלא שלמרבה האירוניה, אם צעד כזה אכן יתממש, הוא צפוי להביא להגבלות ולצנזורה נוספת על תכנים ברשתות החברתיות.

בתחקיר של 'הניו-יורק פוסט' נחשפו מיילים שמוכיחים, לכאורה, כי בעת ששימש כסגן נשיא ארצות הברית, נפגש ביידן עם בכיר בחברת הגז האוקראינית שבה שימש בנו האנטר כחבר בוועד המנהלים. המיילים משנת 2015 הם חלק קטן מהחומרים שנאספו על-פי הדיווח מכונן קשיח של מחשבו האישי של האנטר ביידן. הרפובליקנים, ובראשם הנשיא טראמפ, טוענים שביידן הפעיל בצורה לא ראויה את כוחו כסגן הנשיא על מנת למנוע חקירת שחיתות באוקראינה נגד חברת הגז.

ראש עיריית ניו יורק לשעבר ועורך דינו של טראמפ רודי ג'וליאני, שכאמור מסר את החומרים לעיתון, טוען כי הוא מחזיק בעשרות אלפי מיילים נוספים, מסרונים, תמונות וסרטונים, בהם נראה האנטר מעשן מה שנחשד כקראק ואף מקיים יחסים עם אישה.

ביידן הכחיש את ההאשמות ואנשיו טענו כי בניו-יורק פוסט לא פנו אליהם לקבלת תגובה או הסבר, ולא חשפו כי המקור של ה"תחקיר" הוא עורך דינו האישי של טראמפ. הם הוסיפו כי יומנו האישי של ביידן נבדק שוב ושום פגישה לא התקיימה בין הצדדים, וכי הטענות האלה כבר נבדקו בעבר ולא נמצאה להן כל הוכחה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!