דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אבי ניסנקורן

סערת השידור הציבורי / שרים הודיעו כי יתנגדו להארכת חיי רשות השידור

נתניהו התחייב במהלך סיור כי השידור הציבורי יתקיים באופן רציף, והעלה תהיות על מניעי המתנגדים להארכת חיי רשות השידור. בנט: "הצבר החוקים להגבלת התקשורת מעורר דאגה עמוקה לעתיד חופש הביטוי"

צילום ארכיון: הדס פרוש \ פלאש 90
צילום ארכיון: הדס פרוש \ פלאש 90

גם שלושה ימים לאחר ההודעה הדרמטית על הסיכום המבטיח את המשך פעילות רשות השידור עד לשנת 2018, נותר עתידו של תאגיד השידור הציבורי החדש לוט בערפל. הודעת ההסתדרות, על כי הצליחה להשיג הסכם המבטיח את המשך ההעסקה של כ-1,000 עובדי רשות השידור, לרבות עיתונאים, טכנאים ועובדי מנהלה, הובילה לסערה הנוגעת לדמותו ומהותו של השידור הציבורי בישראל בכלל.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר אתמול (רביעי) במהלך סיור בגדר ההפרדה באזור תרקומיה כי יהיה שידור ציבורי רצוף וזמין במדינת ישראל. "הוא אמנם נתקל בבעיות טכניות ובתכניות שלא התממשו עד היום, אבל הוא יהיה".

נתניהו אמר כי "הדיבור שלהם (הכוונה לשרים המבקרים אותו – ד.ר.) על 'חופש העיתונות' אינו מתיישב עם המאמצים שלהם לסגור את העיתון 'ישראל היום'. זה לא בדיוק חופש העיתונות אז כנראה שיש דברים אחרים שמנחים אותם". נתניהו התייחס בדבריו ליוזמת החקיקה, אשר הייתה כנראה בין הגורמים לנפילת הממשלה הקודמת. נזכיר כי אותה יוזמה לא דרשה את סגירת "ישראל היום", אלא כללה חובה לגבות תשלום על כל גיליון של עיתון יומי. בין תומכי חוק "ישראל היום" היה גם יו"ר סיעת הבית היהודי, נפתלי בנט.

השר בנט מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה כשצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "בשעות האחרונות הולכת ומתחוורת לי התמונה. הצבר החוקים להגבלת התקשורת מעורר דאגה עמוקה לעתיד חופש הביטוי. תקשורת חופשית היא הבסיס לדמוקרטיה".

גם שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד, הביעה התנגדות למהלך בריאיון לגלי צה"ל, ואמרה: "אני חושבת שזו החלטה תמוהה ולא ברור מה עומד מאחוריה. התאגיד עצמו הודיע שהוא יהיה מוכן בזמן ואין שום צורך בדחייה. הדחייה עצמה תעלה מאות מיליונים למדינה, כסף מכספי המסים שייזרק לזבל".
הודעה ברוח דומה יצאה היום גם משר האוצר משה כחלון. "אני ומפלגתי נתנגד לדחיית הקמת תאגיד השידור הציבורי, גם בכנסת וגם בממשלה", כך צוטט היום כחלון ב-ynet. את התנגדותו מסביר שר האוצר בעלויות הגבוהות כביכול של המהלך.

ישנן השערות רבות לגבי מניעיו של ראש הממשלה למהלך. בעוד ההסתדרות והעומד בראשה פועלים מזה זמן רב לסכל את פיטוריהם של עובדי רשות השידור, נשאלת השאלה מדוע נכנע שר התקשורת וראש הממשלה דווקא עתה ללחצים, והאריך את חיי רשות השידור עד לינואר 2018.

הפרשן והעיתונאי אמנון אברמוביץ' אמר אתמול במהדורת חדשות הלילה של ערוץ 2 כי על פי מקורותיו להחלטה על הארכת חיי רשות השידור קראו במשרד התקשורת "תרגיל קובלנץ", וכי מטרת המהלך היא להביא להדחתו של מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי, אלדד קובלנץ, אשר נתפש בלשכת ראש הממשלה כעצמאי מדי.

יוצרים ועצמאים הנפגעים מהדחייה בפעילות תאגיד השידור הציבורי, בעיקר כאלו שהיו במגעים או כבר סוכם עמם על הפקת תכנים לתאגיד, הפנו היום את זעמם דווקא לעבר ההסתדרות, וכעשרים יוצרים ואמנים הגיעו היום לבית ההסתדרות למחות על ההסכמה של ההסתדרות ומשרד התקשורת בדבר הארכת חיי רשות השידור.

יושב ראש ההסתדרות, אבי ניסנקורן, סיכם עם נציגי ארגון היוצרים לקיים עמם פגישה עוד לפני הדיון המתוכנן בוועדת הכלכלה בנושא (ביום ראשון הקרוב) על מנת להבין את הקשיים והמצוקות שהם מבטאים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!