דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
5G

תקשורת / המעבר לרשתות הדור החמישי יביא לעליה משמעותית בצריכת האנרגיה

כך המעבר ל-5G מביא לעליה בצריכת החשמל: הטכנולוגיה של רשתות ה-5G, הפעלת הרשת החדשה במקביל לרשתות הישנות והדרישה האנרגטית המוגברת של המכשירים הניידים | פרשנות

5G (צילום: AP Photo/Mark Schiefelbein)
5G (צילום: AP Photo/Mark Schiefelbein)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

רשתות הדור החמישי, 5G מוסיפות באופן משמעותי לצריכת החשמל של רשתות הסלולר, כאשר התמורה מהן עד כה לאיכות השירות איננה כה גבוהה. כך עולה מנתונים של חברות הסלולר בסין שכבר מפעילות רשתות 5G.

על פי הפרסום ב-VOA, רשת תקשורת בבעלות ממשלתית אמריקאית, כדי להתמודד עם עלויות החשמל הגבוהות, חברות הסלולר הסיניות בחרו לכבות משדרי דור 5 מתשע בערב עד תשע בבוקר.

בכתבה מצוטטת פרופ' סומיה סן, מאוניברסיטת מינסוטה שטוענת כי "בסיסי שידור בדור 5 דורשים פי 3 אנרגיה לעומת דור 4 כי כך הטכנולוגיה הזו בנויה". גם חברת ווואו פרסמה בעצמה מסמך רשמי המתאר את העליה המצטברת בצריכת החשמל כתוצאה משילוב משדרי דור 5.

הגידול בצריכת האנרגיה של מגדל שידור עם המעבר בין הדורות הטכנולוגיים (מתוך מסמך של חברת וואווי)
הגידול בצריכת האנרגיה של מגדל שידור עם המעבר בין הדורות הטכנולוגיים (מתוך מסמך של חברת וואווי)

האנטנטות שצורכות יותר אנרגיה

רשת 5G בנויה למעשה ממקבצים של מיקרו אנטנות הפועלות במגוון תחומי תדרים ומשדרות בו זמנית. שיטה זו אמורה לייצר קצב שידור גבוה המתורגם לשליחת כמות גדולה יותר של מידע בכל פרק זמן לעומת רשתות הדור הרביעי.

התקשורת המהירה ביותר בתקן זה, בתדרים גבוהים (גלים מילימטריים), מתקשה לחדור קירות בהצלחה, ולכן זקוקה לרשת אנטנות צפופה יותר ולאנטנות הפזורות בתוך בניינים.

תדרים אלו עדיין לא אושרו לשימוש בישראל בעבור רשתות דור 5, שיסתפקו בינתיים בעיקר בתדרים נמוכים שיאפשרו ביצועים טובים רק במעט לעומת רשתות הדור הרביעי.

המכשירים הניידים צורכים יותר אנרגיה

בעיה נוספת נוגעת לצריכת החשמל של המכשירים הסלולרים. שליחת מידע במהירות גבוהה עלולה להביא לצריכת אנרגיה גבוהה שתפגע בביצועי הסוללות של מכשירי הסמארטפון. תופעה שתתרחב בעקבות הצורך להחליף באופן תדיר בין רשתות דור 4 לדור5.

לבעית צריכת החשמל בצד של המכשירים הניידים עשויים להימצא פתרונות בעתיד על ידי צמצום צריכת הסוללה של שאר המרכיבים בטלפון, סוללות מתקדמות יותר או באמצעות פריסה טובה יותר של אנטנות בדור 5, כך שהמכשיר יוכל להישען עליהן ברציפות מוגברת, עם פחות החלפת רשתות.

הרשת הישנה ממשיכה לפעול וצורכת אנרגיה

חברות הסלולר בישראל צפויות להתמודד עם משקולת נוספת שתעלה את הוצאות החשמל של הרשת הסלולרית. הפעלתן של שלוש וארבע רשתות מקבילות.

בישראל פועלת ועדת רבנים המכתיבה את אופי השימוש בכחצי מיליון מכשירם סלולרים בשוק החרדי. נכון להיום הועדה אוסרת על שימוש במכשירי דור רביעי, כך שלמעשה חברות הסלולר יצטרכו להמשיך להפעיל רשת מדור שלישי ומדור שני במקביל לרשתות הדור הרביעי והחמישי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!