דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלת הקורונה

כלכלת הקורונה / המעסיקים מצטרפים לח"כ האוזר, מקימים מטה מאבק לקיצור תקופת הבידוד

יו"ר ועדת החוץ והביטחון הציע לקצר את הבידוד של מי שנחשף לחולה מאומת ל-12 ימים | לטענת ארגוני המעסיקים, הבידוד הארוך מביא לסגירת עסקים לצמיתות ומפחית את שיעור שיתוף הפעולה עם החקירות של משרד הבריאות

מדברים מהמרפסת בזמן בידוד (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
מדברים מהמרפסת בזמן בידוד (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ארגוני המעסיקים יקימו מטה לתמיכה במאבקו של ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) לקיצור תקופת הבידוד, כך הוחלט בפגישה שקיימו היום (ראשון) בנושא. על פי ההצעה שהציג האוזר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, שהוא עומד בראשה, מי שנחשף לחולה קורונה מאומת ייכנס לבידוד של 12 ימים במקום 14, ואף ל-10 ימים בכפוף לבדיקה שלילית.

להחלטה להקים את המטה שותפים, בין היתר, יו"ר התאחדות התעשיינים ונשיאות המעסיקים רון תומר, מנכ"לית נשיאות המגזר העסקי הגר יהב, נשיא ארגון העצמאים להב עו"ד רועי כהן, נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין, מקים תנועת השולמנים אביר קארה. עוד השתתפו בדיון נציגי ענף הבניין, המסעדנות, המספרות, החקלאים, הקמעוניים ורואי החשבון.

בדיון הציפו המשתתפים את הקשיים שנוצרו בעקבות ימי הבידוד הארוכים. בין היתר סגירת עסקים לתקופה ארוכה וסגירה לצמיתות בשל כניסתם של כל העובדים לבידוד ארוך, לטענתם שלא לצורך.

סוגיה מרכזית נוספת בה דנו המעסיקים היא אובדן אמון הציבור במערכות, וחוסר שיתוף הפעולה עם החקירות האפידמיולוגיות. לטענתם, בשל תקופת הבידוד הארוכה חולי קורונה לא משתפים פעולה עם החקירות, לא מדווחים על אנשים ששהו בקרבתם, ובכך מסכנים מעגל רחב יותר של אנשים ומרחיבים את מעגלי התחלואה.

על פי הנתונים שהוצגו בדיון, כ-50%-40% מהחולים כיום לא  מאותרים, וככל שאנשים לא ישתפו פעולה, מספר הלא מאותרים ילך ויגדל.

המשתתפים הצביעו על כך שמדינות רבות במערב קיצרו את משך ימי הבידוד, אך ישראל עדיין מחייבת 14 ימי בידוד. לטענתם, לתקופה זו אין הצדקה בריאותית והיא פוגעת קשות בעסקים הקטנים והגדולים כאחד.

בנוסף עלתה בדיון סוגיית התשלום לעובדים שיצאו לבידוד והנטל הגדול על המעסיקים. כזכור, על פי המתווה שגובש בין המדינה, נשיאות המעסיקים וההסתדרות, ימשיכו ימי הבידוד להיות משולמים כימי מחלה, והמדינה תתחלק בעלויותיהם חצי בחצי עם המעסיקים. עובד שאין לו ימי מחלה צבורים יקבל לפי 70% שווי יום מחלה, שימומנו במלואם על ידי המדינה.

על פי נתוני משרד האוצר, העלות של כלל ימי הבידוד למשק עמדה בספטמבר על 2.6 מיליארד קלים. קיצור התקופה ביומיים, על פי המשרד, צפוי לחסוך כ-750 מיליון שקלים. תיקון החוק בנושא, והטלת חלק מעלות ימי הבידוד על הממשלה תחייב תוספת תקציבית ישירה של כ-300 מיליון שקלים.-

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!