דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פתח תקווה

יוצאים מהסגר / בלי עובדות מערים אדומות ותחת מגבלה על ניוד סייעות: כך פתחו פתח תקווה וגבעתיים את גני הילדים

פתיחת מערכת החינוך לגיל הרך אחרי הסגר מתבררת כמבצע מורכב | ראש עיריית פתח תקווה: "יש לנו כ-250 סייעות שמגיעות לעיר מאלעד ובני ברק, זה אתגר גדול. נפעל חמישה ימים בשבוע"

חזרה לגנים לאחר הסגר, 18.10.20 (צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90)
חזרה לגנים לאחר הסגר, 18.10.20 (צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90)
דוד טברסקי

הנחיות היציאה מהסגר אמנם מתירות פתיחה של גני ילדים, אבל הנהלים המחייבים את המסגרות שנפתחות מציבים אתגרים לא פשוטים בפני חלק מהרשויות המקומיות. "יש לנו כ-250 סייעות שמגיעות לעיר מאלעד ובני ברק. זה אתגר גדול", אומר לדבר רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווה. גרינברג מתייחס לאיסור על גננות וסייעות המתגוררות בערים אדומות להגיע לעבודה בערים בהן התחלואה נמוכה יותר.

איך עשיתם את זה?
"התחלנו בגיוס צוותים ממקומות אחרים עוד בשבוע שעבר. הצלחנו לפתוח את גני הילדים בעיר, למרות האתגר של גיוס מאות סייעות, שנבע  מההגבלה על מספר הגנים בהן יכולה סייעת לעבוד. אנחנו אומרים כבר היום להורים  ולגננות שנפעל חמישה ימים בשבוע, ללא יום שישי. ככה נוכל להשתמש לוותר על סבב של הסייעות ולהשתמש בכוח האדם שצורה יעילה יותר". לדבריו, גננות שיהיו מעוניינות בכך יוכלו לקיים פעילות בזום בימי שישי.

"הדבר היחיד שלא פתחנו זה הצהרונים", מבהיר גרינברג. זאת, כיוון שהצהרונים מופעלים תחת מפעיל חיצוני שרבים מעובדיו יצאו לחל"ת, ונדרש זמן בכדי לפתוח אותם מחדש. "בסופו של דבר נפתח אותם ביום שלישי" הוא מבטיח.

היה נכון לפתוח את מערכת החינוך ככה?
"המהלך של היציאה נכון אבל יש הרבה עבודה. הכי קל לפתוח רגיל, כולם יהיו כביכול מרוצים ואז הכל ייסגר שוב פעם.  כתוצאה מהפתיחה בספטמבר פתח תקווה הפכה לעיר אדומה, כמו הרבה ערים אחרות. עשינו הרבה מאוד עבודה בהורדת התחלואה עד לרמה של צבע ירוק. צריך לפעול בחכמה, לפתוח את המוסדות בהדרגתיות ובזהירות".

"נערכנו למצב בו הסייעות שלנו מגיעות מערים אדומות" מספרת עתידה יערי, מנהלת מחלקת מוסדות חינוך בעיריית גבעתיים. יעריה הצליחה לפתוח את כלל המסגרות החינוכיות אתמול (ראשון) בבוקר, למרות ריבוי העובדות המגיעות מבני ברק האדומה. גם יערי מספרת שהקושי לגייס כוח אדם איכותי כדי להעמיד את המסגרות נובע בעיקר מהמגבלה על מספר המסגרות בהן רשאית סייעת לעבוד: "בגן צריכות להיות שלוש נשות צוות. אני לא יכולה להבטיח במאה אחוז שכל אחת מהן תהיה עם תואר ראשון, אבל צריך שיהיו מספיק אנשים לפי התקן וצריך ושהגן ייפתח ויהיה מענה לתלמידים".

"חבל שמשרד החינוך לא משכיל להוריד את שבוע הלימודים לחמישה ימים" אומרת סיגל שפיץ טולדנו, חברת הנהגת ההורים בעיר. "צריך להפוך את יום שישי ליום חופשי. ההורים מסכימים לזה, הרשויות מסכימות לזה, אבל הסתדרות המורים לא מוכנה".

"אני יודע שהסתדרות המורים מתנגדת, אבל אם זה לא יהיה כרוך באבדן יום עבודה למורות הן יסכימו בסופו של דבר", אומר בכיר באגף החינוך של אחת הערים הגדולות באזור המרכז. "יש קושי גדול למלא את מכסות ששת ימי הלימוד בגלל הדרישה לא לנייד סייעות. בגלל זה אנחנו דורשים היום להשאיר את יום שישי בזום".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!