דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ECI

עובדים במאבק / עובדי ECI הפגינו שוב מול ביתו של בעלי ״מעבדות חרמון״ בבנימינה

ועד העובדים מודאג מכוונת אלכס אוסישקין לרכוש את פעילות קווליטק ללא ערובות לתנאי ההעסקה | אופיר לוי, יו"ר ועד ECI: "המוכר והקונה צריכים להבין שהעובדים הינם נכס ולא נטל"

הפגנת עובדי eci (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
הפגנת עובדי eci (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי ECI קיימו הבוקר (שני) הפגנה נוספת בבנימינה. זו ההפגנה השלישית שמקיימים העובדים מול ביתו של אלכס אוסישקין, בעלי חברת "חרמון מעבדות", במחאה על כוונתו לרכוש את מעבדות קווליטק (Qualitech) של ECI, מהלך העשוי לפגוע בעובדי המעבדה ובתחרות בתחום.

ועד העובדים צפוי להחריף בתקופה הקרובה את צעדיו, והצהיר כי בכוונתו לפעול להקמת ועד עובדים בחברת חרמון מעבדות, במטרה לשפר את תנאי העבודה שם ולהבטיח תנאים ראויים במידה והעסקה תצא לפועל.

הפגנת עובדי eci (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
הפגנת עובדי eci (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

בהפגנה, שנערכה ברחוב עץ הזית בבנימינה, הונפו שלטים עליהם נכתב בין היתר: "קווליטק תעלה לך ביוקר", "מנהלי חרמון, קווליטק אינה במחירון", ו-"עובדים, לא עבדים למכירה".

בשבועות האחרונים התגלה לוועד העובדים בחברה כי מתקיימים מגעים בין חברת ריבון האמריקאית, עמה התמזגה ECI, לבין חברת חרמון מעבדות, בנוגע לרכישת מעבדת קווליטק בכ-5 מיליןו דולר. קווליטק, העוסקת בבדיקת תקינה של מוצרים, היא חלק אורגני מפעילות ECI.

רק לאחר הכרזת סכסוך העבודה, הובא נושא מכירת המעבדה לידיעת הוועד. ועד העובדים חושש כי מעבר העובדים לחברת חרמון יביא להרעה בתנאי עבודתם, ואף לקיצוצים ופיטורים. בדיונים והמגעים שהתקיימו עד כה בנושא לא ניתנה לוועד העובדים כל התחייבות מספקת לגבי עתידם וביטחונם התעסוקתי של העובדים שיושפעו מהמכירה, במידה ותצא לפועל.

הפגנת עובדי eci (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
הפגנת עובדי eci (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

עובדי ECI מתריעים גם מפני פגיעה בתחרות, ויצירת מונופול חדש הצפוי להעלות את העלויות ללקוחות,  שכן מעבדת חרמון ומעבדת קווליטק של ECI מהוות יחד יותר מ-60% מהשוק הרלווונטי, ומתחרות בהן רק שתי מעבדות נוספות (כרמל וגלבוע).

יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, ההייטק והאינטרנט, מסר: "עובדי ECI, וביניהם עובדי מעבדות קווליטק, התאגדו בהסתדרות כדי להבטיח את ביטחונם התעסוקתי ולהסיר את החרב שהייתה מונחת תמידית על צווארם. לא נאפשר עסקה במסגרתה עובדים אלו לא ימשיכו להיות מוגנים ובטוחים, על פי ההסדרים שיוסכמו בין הצדדים".

אופיר לוי, יו"ר ועד עובדי ECI הוסיף: "ועד עובדי ECI מחויב לדאוג לעובדי מעבדות קווליטק, שהינם חלק מבשרו, לביטחון תעסוקתי. נמשיך להפעיל לחץ עד שנדע שהעובדים יוצאים לדרך בטוחה ושהינם חלק מהתמונה המלאה שנרקמת בין הצדדים בעסקה. שני הצדדים, המוכר והקונה, צריכים להבין שהעובדים הינם נכס ולא נטל ועליהם להוכיח שכך הם מסתכלים על חלקם בעסקה".

ECI טלקום מעסיקה כ-750 עובדים, והיא פועלת בתחום התקשורת והרשתות. עובדי החברה התאגדו בהסתדרות בשנת 2016 ומועסקים תחת הסכם קיבוצי שנחתם לאחר מאבק ממושך.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!