הסגר השפיע לרעה באופן משמעותי על אופטימיות האנשים ביחס להתפתחויות במשק. במחצית השנייה של ספטמבר, בצל החמרת ההגבלות על האוכלוסייה וצמצום היקף העבודה במשק, מדד אמון הצרכנים ירד ל-29%-, לאחר שבמחצית הראשונה של ספטמבר עמד על 21%-.
מדד אמון הצרכנים נע בין בין 100% ל-100%- (מינוס) ומעריך את מידת האופטימיות והפסימיות של אנשים ביחס למשק. מדד קרוב לאפס מצביע על היעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים.
בבחינה מעמיקה יותר ניתן לראות כי בכל ארבעת המאזנים המרכיבים את המדד חלה החמרה בשבועיים האחרונים של חודש ספטמבר. המאזן המתייחס לכוונות של הפרטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה ירד ל-42%- כשבמחצית הראשונה של ספטמבר עמד על 30%-, המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה, ירד ל-29%- מ-21%-, המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה עומד במחצית השנייה של ספטמבר על 39%- לשם ירד מ-28%- והמאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עומד במחצית השנייה של ספטמבר על 7%- כשבמחצית הראשונה עמד על4%-.
בהסתכלות כוללת על ספטמבר עומד המדד המשוקלל על 23%- בקרב האוכלוסייה היהודית ועל 30%- בקרב האוכלוסייה הערבית.
מגמות במדד אמון הצרכנים
החל מחודש מרץ 2020 מדד אמון הצרכנים, והמאזנים המרכיבים אותו, נמצא במגמת ירידה. בחודש מרץ, בעת החלת ההגבלות על האוכלוסייה ועל פעילות המשק, ירד המדד ל-22%- מ-6%- בפברואר, ובחודש אפריל בעת החלת הסגר הכללי ירד המדד ל-31%-. כאשר כעת בספטמבר המדד עבור כל החודש עומד על 25%-.