דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קיצוץ בפנסיות

הפנסיות הוותיקות / ח"כ כץ: "אסור לאפשר פגיעה בחסכון הפנסיוני כי הממשלה לא מגיעה להחלטות והכנסת לא יכולה לעבוד"

אם לא יהיה שוב שינוי של הרגע האחרון, צפוי קיצוץ של כ-1,000 ש"ח בשנה בפנסיות של החוסכים בקרנות הוותיקות, לכאורה בשל אי-העלאת גיל הפרישה לנשים, דבר היוצר לטענת האוצר גרעון עתידי בקרנות

הפגנת הסתדרות הגמלאים נגד הרפורמה בסיעוד והקפאת הפנסיות. 4 בנובמבר 2018 (צילום: עמר כהן)
הפגנת הסתדרות הגמלאים נגד הרפורמה בסיעוד והקפאת הפנסיות. 4 בנובמבר 2018 (צילום: עמר כהן)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

"יש לדחות בשנה את ההפחתה בפנסיות בקרנות הוותיקות", אמר היום (שני) יו"ר ועדת הרווחה, חבר הכנסת חיים כץ (הליכוד), בכינוסה הראשון של שדולת הגמלאים בכנסת שבראשה עומדות חברת הכנסת טלי פלוסקוב, קטי שטרית ואתי עטיה (הליכוד). כץ אמר כי יש למצוא פתרון לקיזוז הצפוי בינואר בפנסיות של החוסכים בקרנות הוותיקות, "אסור לאפשר פגיעה בחסכון הפנסיוני כי הממשלה לא מגיעה להחלטות והכנסת לא יכולה לעבוד. אם אין פתרון יש לתקצב דחייה נוספת של שנה, הגמלאים לא צריכים לשלם את המחיר".

מדובר בהפחתה של כ-1.3% מהפנסיה שיוצאת כ-1,000 שקלים בשנה משום שלא הועלה גיל הפרישה של נשים, דבר שיוצר לטענת האוצר גרעון אקטוארי, בסוף חודש מרץ השנה הודיע הממונה על רשות שוק ההון, הביטחון והחיסכון, משה ברקת, על דחייה בקיצוץ לינואר 2021, אבל מכיוון שכמות החקיקה מצומצמת מאוד והכנסת מתפקדת באופן חלקי ביותר, בעיקר בהיעדר תקציב מדינה, דורשים ארגוני גמלאים לדחות את הקיצוץ.

בקרנות הפנסיה הוותיקות חברים כ-270 אלף מבוטחים, שהיו אמורים לספוג קיצוץ של כאחוז בקצבת הפנסיה החודשית שלהם החל מאפריל, לאחר שהקיצוץ נדחה מיולי בשנה שעברה. הסיבה לקיצוץ שיזם האוצר, שיועד במקור מאוקטובר 2018, היא טענה לגירעון אקטוארי בקרנות עקב הימנעות הכנסת מחקיקת העלאת גיל הפרישה לנשים מ-62 ל-64. 

בקיץ 2019 נדחתה ההפחתה, בשל המצב הפוליטי, ועל רקע הניסיונות הבלתי פוסקים להמשיך ולהשלים את התשתית החוקתית להעלאת גיל הפרישה. לאחר מכן, פורסם על-ידי שר האוצר תזכיר חוק בעניין, על דעת ראש הממשלה, שבמסגרתו הוצע מתווה להעלאת גיל הפרישה באופן שישפיע על שיעור ההפחתה הנדרש. אך כאמור, גם עכשיו תהליכי החקיקה לא התקדמו.

יו״ר הסתדרות הגמלאים, שמוליק מזרחי, ציין כי ארגונו פועל כדי למנוע הפחתה בקרנות הוותיקות שכן הגמלאים הם לא ״בני ערובה״ של האוצר, להפסיק את השחיקה בקצבאות ובפנסיות שנשחקו בעשור האחרון בכשלושים אחוז ולבטל את מבחני ההכנסה בבטוח הסיעודי שאין להן לדבריו כל הצדקה מוסרית. "אנחנו לא בני ערובה של האוצר ואין לנו קשר לנושא הנשים. הפנסיות והקצבאות נשחקו בעשור האחרון בכ-30% כי הן צמודות למדד ולא לשכר הממוצע שגדל בעשור האחרון ב27% והמדד רק ב-6.4%".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!