דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

אלימות נגד נשים / תוך שעות: חשד לרצח שתי נשים, בקרית חיים ובבאר שבע

גופותיהן של נג'ח מנסור, בת 35 ואירנה גריבנב בת 67, נמצאו היום בבתיהן בבאר שבע ובקרית חיים והמשטרה חושדת כי בני זוגן רצחו אותן | מתחילת השנה נרצחו 19 נשים ותינוקת על רקע מגדרי

מחאה בעקבות רצח הנשים בקרית חיים ובבאר שבע (צילום: אלבום פרטי)
מחאה בעקבות רצח הנשים בקרית חיים ובבאר שבע (צילום: אלבום פרטי)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

שתי נשים, נג'ח מנסור, בת 35 ואירנה גריבנב בת 67 נרצחו היום (שני). בשני המקרים החשודים במעשה הם בני זוגן. בעקבות שני המקרים התקיימה הערב הפגנת מחאה בבאר שבע. מחר בשעה 20:00 יתקיימו משמרות מחאה בחיפה, בגבעתיים, בחולון, בירושלים, בתל אביב, בבאר שבע, בבת ים, בראשון לציון, בנתניה ובאשקלון. מתחילת השנה נרצחו 19 נשים ותינוקת אחת על רקע מגדרי.

גופתה של נג'ח מנסור, בת 35, נמצאה בצהריים בדירה בקרית חיים ועליה סימני דקירות. המשטרה עצרה את בן זוגה בחשד לביצוע המעשה ופתחה בחקירת האירוע. חובש מד"א עאנן אבו ימן: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות המשטרה והכיבוי ויחד נכנסנו לדירה. האישה הייתה מחוסרת הכרה, ביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה במקום".

כמה שעות לאחר מכן, התקבל במשטרת ישראל דיווח על אדם שנמצא על גג בנין ברחוב מבצע עובדה בבאר שבע. שוטרים שהגיעו למקום העבירו אותו לטיפול רפואי, שם ניסו ליצור קשר עם בת הזוג שלו. שוטרים שהגיעו לדירתה מצאו אותה ללא רוח חיים. הגבר נעצר בחשד שרצח אותה עם פטיש.

השרה לשוויון חברתי ולגמלאים, ח"כ מירב כהן: "היום התוודענו לעוד שני מקרי רצח מזעזעים. האלימות במשפחה ורצח נשים היא לא פחות מאשר מגפה רעה ומסוכנת.
חייבים להילחם בה בכל הכוח. פניתי בשנית לקבינט הקורונה אודות פעולות למניעת האלימות במשפחה ויחד עם משרדי ממשלה נוספים אנחנו עובדים על הצעה פרקטית לממשלה שתיתן מענה לנושא, לפחות לתקופת הקורונה, בה אנו עדים לעלייה של מאות אחוזים במספר הפניות בנושא האלימות במשפחה. אם נספק מענה הולם לפניות אלו, ייתכן ונצליח למנוע את הרצח הבא.

יו"ר נעמת, חגית פאר: ״גל הטרור נגד נשים נמשך, הכתובת על הקיר ולממשלה זה פשוט לא אכפת. הראיה הטובה ביותר לכך היא התכנית למאבק באלימות שאושרה כבר בשנת 2017 על ידי הממשלה ועד היום לא מומשה. כ-200 אלף נשים בישראל חיות תחת אלימות, הקורונה הפכה את בתיהן לבתי כלא, הלחצים הכלכליים והנפשיים הופכים את מצבן לפיקוח נפש של ממש. נמאס ממס השפתיים של נבחרי הציבור לאחר כל רצח שכזה – מה אתם עושים בכדי למנוע את הרצח הבא?״

אניטה פרידמן, יו"ר ויצו: "יש בידוד המציל חיים, ויש בידוד הגובה אותם. מתחילת משבר הקורונה והסגר הראשון נרצחו בישראל 19 נשים! נשים אלו הן קורבן לא רק של רוצחים נתעבים, אלא גם של חוסר מדיניות וחוסר טיפול של ממשלות ישראל במיגור האלימות.

נדרשת תכנית חירום מיידית לטיפול בנזקי הקורונה בקרב משפחות נפגעות אלימות, שתסייע גם במניעת הרצח הבא. בשעה זו מתמודדות לבדן עשרות אלפי נשים וילדיהן עם טרור, פחד ואלימות, חיי חלקן מוטלים בסכנה. הגיע הזמן שממשלת ישראל תשקיע את המשאבים הנדרשים כדי לטפל במגיפת האלימות, לפחות כפי שהיא מטפלת במגפת הקורונה.

ויצו חוזרת ומפצירה בפני נשים: כשיש הסלמה של האלימות, אם את מרגישה שהישארות בבית מסוכנת – אל תישארי! פני למשטרה למוקדי הסיוע.

מוקד ויצו לנשים נפגעות אלימות: 03-6923791

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!