דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נאבקים בקורונה / פרופ' גמזו: "ה-1 בנובמבר הוא לא תאריך קדוש לעזיבתי, אמלא כל תפקיד שהשר יבקש"

פרויקטור הקורונה בתדרוך לעיתונאים: בימים הקרובים נאפשר בדיקות ללא הפנייה בקופות החולים | ישיבת קבינט הקורונה נדחתה למחר (ד') בשל אי הסכמה על פתיחת מערכת החינוך

פרוייקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו (דוד כהן / פלאש 90)
פרוייקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו (דוד כהן / פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

"האחד בנובמבר הוא לא תאריך קדוש לעזיבתי, אבל אני חייב לחזור לנהל את איכילוב. אמשיך לעשות כל תפקיד ששר הבריאות יבקש ממני, אמשיך להיות עמוד שדרה לכל מי שיצטרך", כך אמר היום (שלישי) פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו בתדריך לעיתונאים.

לדבריו, שיעור התחלואה בישראל רושם ירידה בכל המגזרים. "ראינו את יציאה של רכסים, אלעד, בני ברק יורדים לצפון, זו בשורה טובה מאוד", אמר, "ביקשתי מראשי הערים להמשיך את העבודה". גמזו הוסיף כי ועדת השרים קיבלה את המלצתו לבטל את ההכרזה על ערים אלה כ"אזור מוגבל".

עוד אמר כי בכוונתו להגדיל את יכולת הבדיקה היומית מ-70 אלף ל-100 אלף. על פי גמזו, הוחלט להקל על הליך הבדיקות, במטרה לקדם את הירידה בתחלואה. על כן ניתן יהיה להיבדק בקופות החולים ללא צורך בהפניה.

על מערך החקירות אמר גמזו כי "יש לנו בין 2,000 ל2,500 חוקרים, תלוי איך סופרים. אנחנו נמצאים עם כוח חקירה בין הטובים ביותר בעולם. האם זה אומר שאפשר לקחת יותר סיכון? ככל שמפקדת אלון קוטעת יותר, התחלואה יורדת. אבל הנחקר צריך לשתף פעולה – אנשים צריכים ללכת להיבדק, ולהיות זמינים לטלפון מחוקר. אם אתה מאומת גם אל תחכה לחוקר – תרים טלפון למי שהיית איתו בקשר ותגיד להם להיכנס לבידוד".

על פתיחת מערכת החינוך אמר גמזו כי "אנחנו צריכים להגיע לקבינט מתואמים משרדי הבריאות, האוצר והחינוך, ואני חושב שדחיית ישיבת הקבינט עד מחר זאת החלטה נכונה".

גמזו אמר כי כי הערים שהוגדרו בסוף השבוע כ"אדומות" הפכו ל"כתומות", וכי כעת יש רק שכונה אדומה אחת בישראל. לדבריו, במשרד הבריאות זיהו את הירידה כבר במוצאי שבת. "חשבנו שהירידה תוביל את אותן ערים אדומות ל'כתומות', ובכל זאת המשכנו את הסגר כי חשבנו שזה אמצעי נכון ובטוח לכולנו להמשיך לנהל את זה בדרך הזו".

עם זאת, הוסיף גמזו: "צריך לומר: זה לא אומר שאנחנו נרגעים. אנחנו מתמקדים בכל עיר, מסתכלים על יחס ההכפלה ואחוז הבדיקות החיוביות בכל עיר".

על השמועות שמומחים מהמטה בראשותו מתכוונים להתפטר: "קבינט המומחים של מגן ישראל דן עד אחרי חצות. הם מתנדבים, וזה לא פשוט, ולפעמים לא מקבלים את המלצותיהם. אבל גם מי שמתפטר אני ממשיך להיות איתו בקשר. אני מגיע לקבינט הקורונה עם כל מומחי הבריאות בישראל. ככה עובדת מדינה מסודרת".

הדיון במתווה המשך היציאה מהסגר, שהיה אמור להיערך הערב, נדחה למחר. הסיבה לדחייה היא שמשרדי הבריאות והחינוך  לא הגיעו להסכמות על פתיחת מערכת החינוך.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "לבקשת הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות, ישיבת קבינט הקורונה שנקבעה להיום – תתקיים מחר".מחלוקת על חידוש הלימודים. השלב הבא, לפי מתווה משרד הבריאות אמור להתבצע ב-1 בנובמבר, והוא כולל את פתיחת מערכת החינוך לכיתות א'-ד', טיפולים לא-רפואיים ורפואה משלימה. שלב זה מותנה בנתון של 1,000 נדבקים ביום ומקדם הדבקה של 0.8. ​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!