דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צרכנות

מחיר הקורונה / מנכ"ל אל על: לדחות את מועד ההחזר על טיסות שבוטלו לתחילת 2021

לטענת גונן אוסישקין, בישיבת ועדת המשנה לצרכנות, החברה מתקשה לפצות את לקוחותיה משום שלא קיבלה את כל הסיוע המובטח מהמדינה | מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, ירון לוינסון: "הצרכן הגיע לתחתית סדר העדיפויות"

אולם הטיסות היוצאות ריק בעקבות התפשטות וירוס הקורונה וביטול טיסות, מרץ 2020 (צילום: פלאש90)
אולם הטיסות היוצאות ריק בעקבות התפשטות וירוס הקורונה וביטול טיסות, מרץ 2020 (צילום: פלאש90)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

"יש פה שערורייה צרכנית. מצבן של חברות התעופה ברור לכל, אבל הצרכן הגיע למצב שהוא בתחתית סדר העדיפויות", כך אמר היום אמר מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, ירון לוינסון,  בדיון של ועדת המשנה לצרכנות בראשות ח"כ הילה שי-וזאן (כחול לבן) בנושא החזר כספי טיסות לנוסעים. על פי נתוני הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן שהוצגו בוועדה, 82% מכלל הפניות לרשות בתחום התיירות עסקו בביטול עסקאות, ו-40 חקירות נפתחו בנושא.

שי-וזאן אמרה כי למרות שוועדת הכלכלה קיימה שבעה דיונים בנושא, עדיין יש צרכנים שלא קיבלו את כספם חזרה והוסיפה כי אין כוונה לפגוע בחברות התעופה ולוועדה חשוב להגן גם עליהן מפני קריסה.

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, אמר כי החברה מתכוונת להחזיר את כל הכסף ללקוחות, בין אם במזומן ובין אם בשוברים, למי שיסכים לקבל זאת. אוסישקין הוסיף כי "הסיוע שהובטח לנו על ידי המדינה לא עומד בקצב השינויים הרגולטוריים. היינו צריכים להיות כבר עם 400 מיליון דולר בקופה. למרות שהובטח לנו שנקבל את הסכום אחרי ההנפקה, עדיין לא הושגה פריצת דרך בנושא ההלוואה ולכן לא נוכל עדיין להחזיר הכל".

עוד אמר כי "אני רוצה להזכיר כי היקף הסיוע שקיבלו חברות זרות מהמדינות שלהן עולה בעשרות מונים על מה שקיבלה אל על. אנחנו מבקשים להאריך את מועד החזר הכספים לסוף הרבעון הראשון של 2021, זה קריטי ליכולת שלנו להחזיר את החוב במלואו".

ירון חנן, מרכז קבוצת נפגעי טיסות קורונה, טען כי חברות התעופה לא מתכוונות להחזיר, בזמן הקרוב, את הכסף לצרכנים. לדבריו, לפחות 90% מחברי הקבוצה שהוא מייצג, המונה כמה מאות צרכנים, לא קיבלו את כספם חזרה.

מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, אמר כי החברה השיבה עד כסף למרבית לקוחותיה. כה 35 אלף כרטיסים ויש פחות מ-10% מהצרכנים שעדיין לא קיבלו את הכסף. לדבריו, "אנחנו מציעים ללקוחות ארבע אופציות להשבת כסף במלואה, כולל אופציה להמיר את הכסף לחופשה במלונות ישרוטל בישראל. עד כה השבנו 87 אלף כרטיסים שזה 90% מהלקוחות. מה שמקשה עלינו זה שבעקבות הסגר בחגים 3,000 איש פונים אלינו מידי ליום לשנות מועדים. המחיר הממוצע שלנו לכרטיס טיסה בחודש אוקטובר עמד 302 דולר לעומת 460 דולר אשתקד. הורדנו מחירים, כך שההחזר מכסה כרטיס חדש. צר לי לשמוע מנציגי הצרכנים על חברות תעופה שאין להם כוונה להחזיר כספים בגלל מצבן הכלכלי".

ח"כ שי וזאן אמרה לסיכום הדיון כי חובתם של חברי הכנסת היא לדאוג לכיס של האזרח, מתוך הבנה שמשבר הקורונה הוא משבר כלכלי לא פחות מאשר משבר בריאותי.

"הוועדה דורשת את התייחסות משרד האוצר לשינויים המהירים והספונטניים באשר לפתיחת השמיים וליעדים שהופכים מירוקים לאדומים, וגורמים נזקים לחברות התעופה", אמרה,  הוועדה מבינה שחברות התעופה במשבר עמוק ומבקשת לזרז את הסיוע שניתן להן. זה מזמן לא משבר תזרימי בלבד, זה משבר שמשפיע באופן ישיר על הצרכן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!