דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אופק בוכריס

תקיפה מינית / תא"ל אופק בוכריס מואשם באונס, הטרדה מינית ומעשי סדום

על פי כתב האישום מיוחסות לבוכריס 16 עבירות של תקיפה מינית אותן ביצע לכאורה כלפי קצינה וחיילת ששירתו תחתיו. פרקליטו של בוכריס: "החלטה שגויה מיסודה"

אופק בוכריס. צילום: פלאש 90
אופק בוכריס. צילום: פלאש 90
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

הפרקליט הצבאי הראשי הודיע אתמול (חמישי) כי יגיש כתב אישום נגד תת אלוף אופק בוכריס, בגין 16 עבירות מין הכוללות עבירות של אינוס, מעשה סדום, מעשה מגונה והתנהגות שאינה הולמת. בוכריס מואשם כי ביצע עבירות אלה בשתי מתלוננות ששירתו תחת פיקודו, כאשר היה מפקד חטיבת גולני.

בכתב האישום מפורטים 16 מקרים שונים של עבירות המין, מתוכם שלושה מקרים מוגדרים כאונס, אחד כמעשה סדום ו-12 כמעשים מגונים. בנוסף מואשם בוכריס ב"התנהגות שאינה הולמת". עשרה מסעיפי האישום מתייחסים לחיילת שנאנסה ועוד שישה לקצינה כאשר רוב האירועים התרחשו לכאורה כאשר היה מפקד חטיבת גולני.

העבירות המיוחסות לבוכריס על פי כתב האישום קרו בין יולי 2010 לספטמבר 2013. על פי ההאשמות המפורטות כפה עצמו בוכריס על שתי המתלוננות מספר פעמים ובמקומות שונים, ביניהם צימר בצפון, בחדרו בבסיס, בלשכתו, ברכבו הצבאי ובביתה של אחת המתלוננות. כתב האישום מדגיש כי המתלוננות לא שיתפו פעולה, קפאו, ובחלק מהמקרים אף דרשו במישירין שיפסיק.

לפני ארבעה חודשים (מרץ) התפוצצה הפרשה כאשר בוכריס נחקר בחשד כי אנס חיילת לשעבר ששירתה תחת פיקודו, וכי הטריד מינית קצינה נוספת. החקירה הובילה לסערה גם במערכת הצבאית, כאשר הרמטכ"ל גדי אייזנקוט החליט לבטל את מינויו של בוכריס לראש חטיבת המבצעים.

לאור תפקידו הבכיר של בוכריס ועברו, התפתח סביב הפרשה דיון סוער, אשר במהלכו בחרו מספר בכירים לתמוך בבוכריס, ביניהן ח"כ מירב בן ארי מכולנו שהעלתה פוסט תמיכה בבוכריס. בפוסט כתבה בן ארי כי "אני מכירה את אופק בוכריס, הכרתי אותו ממש תקופה כאשר הייתי קצינת חינוך של חטיבת גולני, אופק שאני מכירה הוא אדם שקט, צנוע וכמעט תמיד ניתן לקרוא לו סגפן". כמו כן נכתבה עצומה לתמיכתו שנחתמה על ידי 7000 אזרחים וכן התקיימה הפגנת תמיכה בנהריה.

הפרקליטות הצבאית בראשות הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל שרון אפיק החליטה להגיש את כתב האישום לאחר שימוע שנערך על ידי הסנגוריה הצבאית. מצה"ל נמסר כי "נמצאו ראיות לכאורה לכך שביצע מספר עבירות מין חמורות כלפי חיילת זוטרה בשירות חובה וכלפי קצינה בעת שהשתיים שירתו תחת פיקודו בעת שכיהן כמפקד חטיבת גולני".

בוכריס וסנגוריו מסרו בתגובה: "אנו מצרים על החלטתו של הפרקליט הצבאי הראשי וסבורים כי מדובר בהחלטה שגויה מיסודה. בתהליך השימוע הצגנו בפני הפצ"ר בעיות קשות שעולות לאורכו ולרוחבו של התיק. אנו בטוחים כי נצליח להיאבק ולהוכיח את חפותו של תת-אלוף בוכריס בבית הדין וכי ייעשה משפט צדק".

עו"ד גיא פלנטר ועו"ד רעות רחמן שמייצגים את הקצינה מסרו: "הקצינה נקלעה לפרשה זו, שלא מתוך בחירתה וכידוע לא יזמה תלונה נגד בוכריס והייתה מוכנה להמשיך בחייה. אולם ברגע שהגיעו אליה חוקרי מצ"ח אמרה את האמת לגבי התנהלותו כלפיה. מתחילת הדרך היה ברור לה שמרגע שחשפה את מעשיו, הוא יועמד לדין עליהם וכך אכן קרה היום. הקצינה בטוחה שמערכת המשפט הצבאית תדע לטפל במקרה זה באופן הולם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!