דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עסקים חדשים

כלכלת הקורונה / דווקא עכשיו: ששי וערן אביטל פתחו את 'חומוס האחים' ברמת גן

"המציאות השתנתה ומי שרוצה לשרוד חייב להסתגל, לעבוד על תזרים קצר על בסיס מזומן. הרעיון הוא להיות מסוגלים לפתוח בקלות ובמידת הצורך לסגור בקלות"

ערן (מימין) וששי אביטל בחומוס האחים (צילום: עמר כהן).
ערן (מימין) וששי אביטל בחומוס האחים (צילום: עמר כהן).
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

יש מי שחושב שדווקא עכשיו, בין סגר לסגר, זה הזמן לפתוח מסעדה. ששי וערן אביטל הם האחים שעומדים מאחורי 'חומוס האחים' שנפתח ביום חמישי האחרון ברחוב ביאליק ברמת גן. "פתחנו את המקום בידיעה שאם יהיה שוב סגר לא נקבל כמעט כלום מהמדינה" הם אומרים לדבר, "אבל הכנו תוכנית למקרה של סגר ואנחנו ערוכים למצב כזה".

לששי וערן יש מספר עסקים בתחום המזון, ביניהם רשת מאפיות קטנה בשם תחנת לחם ומסעדת ההמבורגרים 'בורגר סטיישן' שנמצאת במעלה הרחוב. "אנחנו מאוד מאמינים ברחובות ולא בקניונים ומרכזי קניות. בסופו של דבר, לאורך זמן, האנשים יחזרו להסתובב ברחובות, באוויר הפתוח. בכלל לאנשים יש רצון לפרגן לעסק הקטן שמתחת לבית שלהם", מסביר ששי את הקו המנחה שלהם בעסקים.

לאחר שנכנסים למסעדה נציגי רישוי עסקים מעיריית רמת גן, מציין ששי לחיוב את שיתוף הפעולה עמם ואת הסיוע מהעירייה. הוא מצביע על השטח שלפני המסעדה ומסביר שקיבלו אישור מיוחד להציב שולחנות מחוץ למסעדה כדי לאפשר להם לעבוד בזמן הקורונה.

זה לא תקופה בעייתית לפתיחת עסק חדש?
"זו תקופה מאוד טובה לניצול הזדמנויות. יש לנו 14 עסקי מזון ואנחנו מאוד מנוסים בתחום הזה. אז אנחנו יודעים לנצל הזדמנויות".

מה זאת אומרת ניצול הזדמנויות?
"אתה יכול לקבל עכשיו מקום בשכר דירה נמוך יחסית. הרבה יותר קל למצוא היום עובדים. פעם היית מחפש עובדי מטבח בנרות, היום יש מלא שמחפשים עבודה ממקומות שנסגרו. עובדים טובים וחרוצים עם ניסיון בתחום".

ואיך מגיבים האנשים, מגיעים לאכול חומוס?
"אנשים מגיבים מצוין. בשישי פתחנו להרצה וביום ראשון כבר היו לנו לקוחות חוזרים. סה"כ מדובר בחומוס, זה מוצר זול. בן אדם שטעם ונהנה לא עושה חשבון ולמחרת בא שוב".

איתן מכין מנה. "החומוס שלנו זה מתכון של 30 שנה" (צילום: עמר כהן).​
איתן מכין מנה. "החומוס שלנו זה מתכון של 30 שנה" (צילום: עמר כהן).​

רחוב ביאליק ברמת גן מלא בעוברים ושבים. כל שתי דקות מישהו נעצר לשאול על המקום החדש, "מתי פתחתם?" שואל שכן שגר בסמוך. כל שיחה שמתפתחת על הדלפק הקטן זורמת בפמיליאריות. כאילו כולם מכירים את כולם.

ששי מדבר על הצורך להפנים שהמציאות העסקית השתנתה. לטענתו: "בעלי העסקים שרוצים לשרוד חייבים להפנים את הכללים החדשים ולהסתגל אליהם".

מה זה אומר להסתגל?
"להסתגל זה אומר לעבוד על תזרים קצר על בסיס מזומן. מי שפתוח עם חובות, עם תזרים מסוכן, או עם מלאי סחורה של מאות אלפי שקלים, יהיה לו הרבה יותר קשה. הרעיון הוא להיות מסוגלים לפתוח בקלות ולסגור בקלות. זה אף פעם לא קל להיות בחוסר וודאות. אבל אלו כללי המשחק עכשיו".

אבל אפשר להרוויח?
"מסעדת בשרים לא הייתי פותח עכשיו. זה מסוכן להחזיק מלאי. אבל האמת היא שבבורגר סטיישן המכירות עלו ב 40%. אנשים לא הולכים למסעדות יקרות ובילויים ובמקום הם מחפשים אוכל במחיר הוגן וקרוב לבית".

ואיך החומוס?
"החומוס שלנו זה מתכון של 30 שנה". הוא מחייך בגאווה כמו אבא שמדבר על ההישגים של בנו. "הבאנו איתנו אושיית חומוס שכולם אכלו אצלו. החומוס חלק ורך, טרי מאוד. והחריף מעולה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!