דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הכנסת ה-23

משבר פוליטי / ההצעה לוועדת חקירה בפרשת הצוללות אושרה במליאה, יו"ר הכנסת ביטל אותה

ההצעה אושרה ברוב של 25 מול 23, יו"ר הכנסת ביטל את ההצבעה בטענה שנאמרה בקול ענות חלושה | ההצבעה החוזרת נפלה ברוב של 44 ו-0 מתנגדים, לאחר שחברי האופוזיציה החרימו אותה | לוין וסגן היו"ר מנסור עבאס שוחחו והחליטו כי היה נכון לבטלה

סערה בהצבעה על הקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות (צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן)
סערה בהצבעה על הקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות (צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מהומה במליאה הכנסת. הצעה לסדר היום בדבר הצורך בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת פרשת הצוללות וכלי השייט, של ח"כ תמר זנדברג (מרצ), אושרה במליאה ומיד לאחר מכן נפסלה.

לאחר ש-25 הצביעו בעד ההצעה לעומת 23 שהתנגדו, טענו בקואליציה כי ביקשו הצבעה שמית. לאחר הצבעה שמית התנגדו להצעה 44 ללא תומכים, לאחר שחברי האופוזיציה סירבו להשתתף בהצבעה כשהם צועקים במחאה כנגד ביטול ההצבעה האלקטרונית.

ח"כים נוספים מן הקואליציה טענו שנכחו באולם אולם לא הצביעו מכיוון שלא הבינו שמתקיימת הצבעה מכיוון שסגן יו"ר הכנסת, ח"כ מנסור עבאס (הרשימה המשותפת), לא הודיעה על תחילת הצבעה כפי שנדרש.

יו"ר הכנסת יריב לוין (הליכוד) עלה לנהל את הישיבה ואמר: "היות שאני הייתי כאן באולם, אני לא צריך ללמוד מכלי שני על מה שקרה פה. אפילו אני עצמי הגם שישבתי במקומי לא הצבעתי משתי סיבות. האחת כי התבקשה הצבעה שמית והשנייה כי ההודעה שלוחצים ומצביעים לא נאמרה או שנאמרה בקול ענות חלושה ולא נשמעה".

יו"ר הכנסת יריב לוין, בדיון על הקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות (צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן)
יו"ר הכנסת יריב לוין, בדיון על הקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות (צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן)

 

יו״ר הכנסת לוין וסגן היו״ר עבאס שוחחו ביניהם בעניין ההצבעה שהתקיימה היום במליאת הכנסת. עבאס הסביר כי לא שמע את הבקשה הראשונה להצבעה שמית, אלא שמע רק את הבקשה השנייה לאחר שהפעיל את ההצבעה האלקטרונית. לכן אף כאשר הופיעו תוצאות ההצבעה האלקטורנית על הלוח, לא הכריז על תוצאות רשמיות עד שיברר את חוקיות ההצבעה. לאחר שצפו בסרטון הוידאו ממליאת הכנסת, הסכימו יו״ר הכנסת וסגן היו״ר עבאס כי היה נכון לבטל את תוצאות ההצבעה ולערוך אותה מחדש.

יוזמת ההצעה, חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ), אמרה כי "מליאת הכנסת קבעה באופן מפורש לפתוח בוועדת חקירה על פרשת הצוללות. החלטת היו"ר לבטל את התוצאות הן כתם על הדמוקרטיה. אם צריך – נעתור לבגץ".

חברי האופוזיציה במחאה על פסילת ההצבעה להקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות (צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן)
חברי האופוזיציה במחאה על פסילת ההצבעה להקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות (צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן)

בכחול לבן לבן הבהירו כי, "לא נשתף פעולה עם ניסיונות שבועיים של האופוזיציה להביך את הקואליציה, ולהעלות הצעות שאין להן היתכנות. גנץ התבטא השבוע ואמר כי מדובר בפרשה חמורה שצריכה להיבדק, ומסיבה זו הנחה שר הביטחון כי הוא בוחן בימים אלה ועדת בדיקה של מערכת הביטחון בנושא זה, כפי שנכון וצריך לעשות".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר כי, "אני יודע שחשוב מאין כמותו לחקור את נושא הצוללות בגלל שבני גנץ אמר לי את זה. הוא היה רמטכ"ל, וגבי אשכנזי אמר לי את זה וגם הוא היה רמטכ"ל. וכששני אנשים שהיו רמטכ"לים אומרים לי על משהו שזו פרשיית השחיתות הביטחונית החמורה בתולדות המדינה – אין מנוס אלא לחקור אותה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!