דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בזק בין לאומי

עובדים במאבק / עובדי בזק בינלאומי הפגינו מול ביתו של שר התקשורת, במחאה על ההיתר ל'בזק' לספק שירותי אינטרנט

'קבלת השבת המחאתית' התקיימה המחאה על המהלך שמוביל הנדל, העשוי לדברי העובדים להביא לפגיעה בעובדים ובתחרות בענף | יו"ר הוועד: "זוהי מכת מוות לספקיות האינטרנט ולאלפי עובדיהן הנמצאים בסכנת פיטורים"

עובדי בזק בינלאומי עורכים קבלת שבת מול ביתו של שר התקשורת (צילום: ועד עובדי בזק בינלאומי)
עובדי בזק בינלאומי עורכים קבלת שבת מול ביתו של שר התקשורת (צילום: ועד עובדי בזק בינלאומי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי בזק בינלאומי ערכו הבוקר (שישי) 'קבלת שבת' מחאתית מול ביתו של שר התקשורת, יועז הנדל, במושב נס הרים. העובדים המוחים קראו להנדל לחזור בו מהרפורמה שתעניק לבזק היתר לספק שירותי אינטרנט (ISP).

העובדים הניפו שלטי מחאה כנגד השלכות המהלך, בהם נרשם: "לא לחיזוק המונופולים", "הנדל – אל תייקר את האינטרנט", "לא לפגיעה בצרכן!", "לפטר עובדים בשעת משבר זה פשע", ועוד.

"משמעות החלטת הנדל היא פגיעה אדירה בצרכנים: הקטנת התחרות בשוק התקשורת תגרום לעליית מחירים, וכך אזרחי ישראל יצטרכו לשלם יותר על שירותי אינטרנט. זוהי מכת מוות לספקיות האינטרנט ולאלפי עובדיהן הנמצאים בסכנת פיטורים ", אמרה לימור ליברמן-לביא, יושבת ראש ועד עובדי בזק בינלאומי.

לדברי העובדים, המהלך שמוביל הנדל  מסכן את קיומן של כ-20 ספקיות האינטרנט הקיימות כיום בשוק ,ואת העתיד התעסוקתי של אלפי עובדיהן.

עובדי בזק בינלאומי עורכים קבלת שבת מול ביתו של שר התקשורת (צילום: ועד עובדי בזק בינלאומי)
עובדי בזק בינלאומי עורכים קבלת שבת מול ביתו של שר התקשורת (צילום: ועד עובדי בזק בינלאומי)

ועד עובדי בזק בינלאומי הכריז בתחילת השבוע שעבר על סכסוך עבודה, על רקע החשש מפני השלכות הרפורמה העשויות לכלול את סגירת החברה ופיטורי עובדיה. הוועד דורש מהנהלת בזק בינלאומי, ומחברת האם בזק, להימנע מצעדים חד צדדיים ולהיכנס למשא ומתן לחתימת הסכם קיבוצי שיסדיר את זכויות העובדים על רקע השינויים.

הצעת משרד התקשורת לא מעניקה לבזק אפשרות לאחד לתוכה את בזק בינלאומי, אך מבקשת להתיר לה לספק את השירות המרכזי שחברת הבת מספקת, תוך יצירת ניגוד אינטרסים מלאכותי בין החברות.

מהלך חלופי של ביטול ההפרדה המבנית בבזק, לעומת זאת, עשוי היה לאפשר לעובדים בבזק בינלאומי נקודת פתיחה טובה יותר במשא ומתן לקליטתם בחברת האם, בניגוד למתכונת המוצעת כעת.

מטעמו של שר התקשורת נמסר: "אנו מעריכים מאוד את העובדים, אבל אחרי שנים של קיפאון צריך לקבל החלטות קשות בתחום התקשורת. טובת הצרכן עומדת לנגד עיני. במשך שנים הצרכן הישראלי משלם מיליוני שקלים לחינם על מנויים לספקיות אינטרנט שאינם בשימוש. המצב הנוכחי מחייב שינוי ואני מתחייב לקבל את ההחלטה הנכונה עבר כלל האזרחים".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!