דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המשרד להגנת הסביבה

מפרץ חיפה / הממשלה אישרה הקמת ועדה בינמשרדית לעתיד מפרץ חיפה

הוועדה תגיש את המלצותיה, בין היתר גם לגבי התעשייה הפטרוכימית במפרץ, בתוך 90 יום | ארגוני הסביבה מברכים; עובדי בזן: "לא נישאר אדישים להחלטות חד צדדיות של הממשלה:

מיכלי חומרים מסוכנים בקרבת בתי מגורים במפרץ חיפה (צילום: ארז רביב)
מיכלי חומרים מסוכנים בקרבת בתי מגורים במפרץ חיפה (צילום: ארז רביב)
מור הופרט
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה אישרה היום (ראשון), פה אחד  הקמת ועדת מנכ"לים בינמשרדית שתדון בפיתוח וקידום מפרץ חיפה ועתיד התעשייה הפטרו-כימית בו. בראשות הוועדה, יוזמת השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, יעמוד נציג משרד ראש הממשלה ויהיו בה חברים ממשרדי הגנת הסביבה, הכלכלה והתעשייה, האנרגיה, האוצר, הפנים והביטחון, וכן מנכ"לי רשות מקרקעי ישראל, המועצה הלאומית לכלכלה ומנהל התכנון.

זהו צעד ראשון בדרך להכרעה ממשלתית בנושא מפרץ חיפה. לפי החלטת הממשלה, הוועדה תפרסם את עיקרי התוכנית להערות הציבור, בטרם הגשתה לממשלה בתוך 90 יום ממועד הקמתה

"אין מקום לתעשייה כבדה בלב המטרופולין. עלינו לפעול במהרה כשטובת הציבור בלבד עומדת לנגד עינינו", אמרה גמליאל לפני ישיבת הממשלה, "אני מודה לראש הממשלה שמוביל את הנושא לטובת תושבי חיפה והקריות. כפי שהתחייבתי, המשרד להגנת הסביבה מקדם את המהלך הלאומי של סגירת מפעלי מתחם בזן בחיפה, תוך הצבת יעדים סביבתיים ברורים לשיקום הקרקע ולחיזוק מטרופולין חיפה. תעשיית הדלקים הפוסיליים שייכת לאתמול, האנרגיות המתחדשות שייכות למחר. החזון הוא שהתעשיות המזהמות יפנו את מקומן ומפרץ חיפה יהפוך להיות מוקד לפיתוח תעשיות ירוקות וחדשניות לטובת תושבי האזור".

לפי ההחלטה הוועדה תדון, בין היתר, בעתיד התעשייה הכבדה, בדגש על התעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה; תשתיות האנרגיה במפרץ חיפה והשפעתן על משק האנרגיה הלאומי בעתיד; צורכי דיור ופיתוח עירוני של מטרופולין חיפה; פיתוח כלכלי ואזורי, הגברת הפריון ועידוד השקעות; צורכי תעסוקה עתידיים במטרופולין חיפה; סיכונים מחומרים מסוכנים; זיהום אוויר, שיקום קרקע והיבטים סביבתיים נוספים במפרץ חיפה.

מינהלת ארגוני הסביבה בחיפה: "הצעת המחליטים המונחת על שולחן הממשלה מציבה בשעה טובה את ערך חיי האדם ואיכותם לפני הכל, ועומדת לקדם חזון חדש למטרופולין חיפה ולמדינת ישראל.  קוראים לכל שרי הממשלה לתמוך בהצעה ההיסטורית ולאשר את הקמת ועדת המנכ"לים להבראת מפרץ חיפה תוך סגירת התעשייה המזהמת ולפעול בהמשך במרץ ובמשותף לקידומה של תכנית מפרץ החדשנות ולהפוך את החזון למציאות".

חנן סונטג, יו"ר ועד עובדי בזן, ודורון ניסן, יו"ר מועצת עובדי בזן אמרו לקראת הדיון היום כי "השרה גילה גמליאל שמה לה למטרה לרמוס את כבודם של עשרות אלפי עובדי בתי הזיקוק והמפעלים הפטרוכימיים במפרץ חיפה, בלי לדבר איתנו, בלי לשמוע את קולנו ובלי ללמוד את הנושא לעומק. אנו קוראים לראש ממשלת ישראל לדאוג לעתידם של עשרות אלפי עובדים מסורים שעובדים סביב השעון בכל ימות השנה, למען תושבי מדינת ישראל. ציגות העובדים לא תישאר אדישה להחלטות חד צדדיות של הממשלה ותעשה שימוש בכל הכלים שעומדים לרשותה על מנת להבטיח את עתיד העובדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!