דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בדרך לשגרה

יוצאים מהסגר / ויכוח על 1.6 מיליארד ש״ח: קבינט הקורונה ידון במתווה הקפסולות לכיתות א'-ב'

משרד הבריאות דורש חזרה ללימודים בקבוצות קטנות אבל באוצר מתנגדים | לפי משרד החינוך, המהלך ידחה בחודש את החזרה ללימודים | הממשלה צפויה לאשר היום (א') קיום מפגשי תלמידים בשטח פתוח

תלמידים בבית ספר בירושלים. הנהגת ההורים: ״אין סיכוי שנעבור על זה לסדר היום״ (צילום: אוליביה פיטוסי / פלאש 90)
תלמידים בבית ספר בירושלים. הנהגת ההורים: ״אין סיכוי שנעבור על זה לסדר היום״ (צילום: אוליביה פיטוסי / פלאש 90)
דוד טברסקי

שרי קבינט הקורונה ידונו היום (ראשון) במתווה החזרה ללימודים בבתי הספר של תלמידי כיתות א' עד ד', כשברקע מחלוקת בין משרדי הממשלה על חזרת כיתות א' וב' במתכונת קפסולות בעלות 1.6 מיליארד שקלים. לפי תכנית היציאה מהסגר של משרד הבריאות, חזרת כיתות א' עד ד' היא חלק מהשלב הבא בתכנית, שיוכל להתבצע החל מראשון הבא בכפוף לירידה במדדי התחלואה.

בדיונים בשבוע האחרון לא הצליחו משרדי הבריאות, החינוך והאוצר להסכים על מתווה, עקב דרישת משרד הבריאות כי תלמידי כיתות א' וב' ילמדו בקפסולות – קבוצות קטנות של תלמידים ומורים שישהו יחד לאורך כל יום הלימודים ולא יתערבבו בקבוצות אחרות, בדומה למתכונת הלימודים שהונהגה מתחילת השנה בכיתות ג' וד'. הסיבה לדרישה היא המלצות מומחים על כך שגם בגילים אלו, למידה בקפסולות בטוחה יותר ומאפשרת למנוע התפרצויות קורונה במוסדות החינוך.

לפי משרד החינוך, עלות המהלך היא 1.6 מיליארד שקלים, והוא ידרוש גיוס של כ-13 אלף עוזרי הוראה והיערכות של חמישה שבועות, כלומר חידוש הלימודים בתחילת דצמבר. במשרד הציגו גם מתווה נרחב יותר, של חזרת גני הילדים לקפסולות ולמידה של שבוע מלא בקפסולות בכיתות ה' ו', בעלות של 7.5 מיליארד שקלים.

שר האוצר ישראל כ"ץ אמר בישיבת קבינט הקורונה ברביעי כי הוא מתנגד למתווה הקפסולות שידרוש תקצוב נוסף. לפי כ"ץ העלות של המהלך תהיה גבוהה יותר מהערכת משרד החינוך ותעמוד על 6 מיליארד שקלים. "משרד הבריאות שינה את דעתו ארבע פעמים והצעת משרד הבריאות כיום לחיוב קפסולות בכיתות א-ב, בשונה מכל עמדתם בעבר, אינה ישימה ופירושה תוספת תקציבית של 6 מיליארד שקלים, בנוסף ל-4.2 מיליארד ש״ח שהוקצו כבר בעבר".

בתום הישיבה ברביעי סיכמו השרים שההחלטה תתקבל השבוע, מה שהשאיר את בתי הספר והרשויות המקומיות בחוסר ודאות.

שר החינוך יואב גלנט כתב אתמול (שבת) בחשבון הטוויטר שלו כי המשרד חותר להחזרת הלימודים, אך לא התייחס לאופן הלמידה בשכבות הנמוכות בעוד שבוע. ״הדיונים על אופן החזרת הלימודים יתחדשו בקרוב. עמדת משרד החינוך חדה וברורה: נעשה כל שנדרש לפתיחת מוסדות החינוך במתווה שיאושר על-ידי משרד הבריאות ויתוקצב על-ידי משרד האוצר".

בארגוני ההורים והרשויות המקומיות ביקרו ודרשו את חזרתם המידית של התלמידים לבית הספר על-פי המתווה הנוכחי, וכן את קיצורו של לוח הזמנים להחזרת תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים. "משרדי החינוך והבריאות צריכים להגיע לפתרון הגיוני יותר לאור נתוני התחלואה שרק פחתו – למידה בכיתות אורגניות תוך הקפדה על ההנחיות", אמר השבוע יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס. מירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית, אמר כי "הרעיון הפשוט הזוי להחזיר את ילדינו ללמידה בעוד חמישה שבועות חייב להיפסק לאלתר".

בשישי בצהריים הודיע משרד החינוך על סיכום עם משרד הבריאות לפיו בתי הספר יוכלו לקיים פעילות בשטח פתוח, בקפסולות של עד תשעה תלמידים ובשמירה על מגבלות הקורונה. ההחלטה הגיעה לאחר יותר מחודש במהלכו לא התקיימה למידה פיזית בבתי הספר, אלא למידה מרחוק בלבד. לפי משרד החינוך, תקנות שיתירו את הפעילות יובאו לאישור הממשלה הבוקר (ראשון) ולאחר מכן יופצו למוסדות החינוך הנחיות מסודרות בנושא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!