דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סגר שני

יוצאים מהסגר / קבינט הקורונה החליט: לימודים החל מהשבוע הבא לכיתות א'-ב' במתכונת חלקית, וג'-ד' בקפסולות

השרים דחו את דרישת משרדי החינוך והבריאות ללימודים בקבוצות קטנות בכיתות א'-ב' לאורך כל השבוע, בטענה להיעדר תקציב | הנהגת ההורים: "בדיחה עלובה, לא מאפשרת רצף למידה" | ההגבלות יוארכו בשבוע, תישקל פתיחת חנויות

ראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה החליפי גנץ (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
ראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה החליפי גנץ (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

קבינט הקורונה החליט הערב על חזרת כיתות א'-ד' ללימודים בשבוע הבא. לפי המתווה שאושר, תלמידי כיתות א'-ב' ילמדו לסירוגין במשך שבוע-שבוע או חצי שבוע-חצי שבוע, במתכונת של קפסולת (חצאי כיתות) ואילו בכיתות ג'-ד' הלימודים יתקיימו בקפסולות בדומה לתחילת השנה. ההחלטה הסופית תתקבל בהמשך השבוע, בהתאם לנתוני התחלואה. בנוסף אושרו תקנות שיתירו פעילות חינוך בשטח פתוח בקבוצות קטנות, וכן תותר פתיחת פנימיות לנוער ללא עורף משפחתי.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בקבינט כי אי אפשר לממן את תכנית משרד החינוך לחזרה ללימודים מלאים בקפסולות בכיתות א'-ב', שמשרד החינוך העריך את עלותה ב-1.6 מיליארד שקלים.

בקבינט שואפים לפתוח גם את הצהרונים ואת חנויות הרחוב בשלב ההקלות הקרוב שצפןוי לחול בראשון הבא, בכפוף לירידה בנתוני התחלואה, אך סוכם כי מהלך זה יבוצע בכפוף להסכמות בין משרדי הבריאות והאוצר, בתיווך המל"ל.

השרים אישרו את הצעת משרד הבריאות ופרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, להאריך את ההגבלות הקיימות על המשק עד לראשון הבא, ה-1 בנובמבר, זאת, בהתאם לקביעה כי משך הזמן של המעבר בין שלב לשלב הוא מינימום 14 יום. לאחר הקבינט החליטה ועדת השרים לענייני אזור מוגבל להטיל סגר על היישוב הדרוזי מג'דל שמס, עקב נתוני תחלואה גבוהים

מחלוקת בין דרעי לנתניהו בנושא הגדלת הקנס על פתיחת מוסד חינוך

בנוסף דנו שרי הקבינט בתקנות להגדלת הקנסות על הפרת חלק מהנחיות הקורונה. לפי טיוטת התקנות שפורסמו אתמול, הקנס על פתיחת עסק יוגדל מ-5,000 ל-10,000 שקלים, הקנס על עריכת אירוע יוגדל מ-5,000 ל-15 אלף שקלים, והקנס על פתיחת מוסד חינוך יוגדל מ-5,000 ל-25 אלף שקלים.

לפי פרסום של דפנה ליאל בחדשות 12, שר הפנים אריה דרעי התנגד בחריפות להגדלת הקנס על פתיחת מוסדות חינוך, וראש הממשלה נתניהו הסכים שהקנסות על פתיחה אסורה יהיו שווים. בתגובה לפרסום נמסר מלשכת ראש הממשלה כי "ראש הממשלה חושב שהקנסות צריכים להיות שוויוניים כלפי מעלה, בניגוד לשר דרעי שחושב שהקנסות צריכים להיות שוויוניים כלפי מטה".

ההורים: "הממשלה הפקירה את דור העתיד של המדינה"

בהנהגת ההורים הארצית ביקרו בחריפות את ההחלטה להחזיר את כיתות א' וב' ללימודים במתכונת חלקית. "ממשלת ישראל הפקירה הערב את דור העתיד של המדינה", נאמר בהודעת הנהגת ההורים, "הממשלה בגדה בילדי והורי ישראל. 5 שבועות ישבו הילדים בסגר והממשלה לא טרחה לכתוב מתווה שעונה על דרישות בריאותיות ותקציביות. חצי שבוע הוא בדיחה עלובה, היא לא מאפשרת רצף למידה אמיתית. כיתות א- ב זו רק ההתחלה, אין כעת תקציב, היא לא מחזירה את המשק ומשחררת את ההורים. מה יקרה כשזה יגיע לחטיבות ולתיכונים? זהו, המדינה מרימה ידיים ומפקירה את החינוך?"

מתווה משרד החינוך ללימודים מלאים בקפסולות בא'-ב' נדחה

משרד הבריאות, ומנהל 'מגן ישראל' הפרופסור רוני גמזו, דרשו לפצל את הכיתות לקבוצות של עד 18 תלמידים. מנגד, במשרד החינוך טענו שמדובר במהלך שעלותו 1.6 מיליארד שקלים ויוכל לצאת לפועל רק עם גיוס של כ-13 אלף עוזרי הוראה והיערכות של חמישה שבועות, כלומר חידוש הלימודים בתחילת דצמבר.

בישיבת הקבינט בשבוע שעבר, התנגד שר האוצר ישראל כ"ץ למתווה הקפסולות שידרוש תקצוב נוסף. לפי כ"ץ, העלות של המהלך תהיה גבוהה יותר מהערכת משרד החינוך ותעמוד על 6 מיליארד שקלים.

שר האוצר כ"ץ נפגש בטרם הישיבה עם יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, וראשי רשויות מקומיות. כ"ץ הביע תמיכה במתווה שהציגו ראשי הרשויות להחזרת כיתות א'-ב' ליום לימודים עד השעה 13:00 בימים ראשון עד חמישי, ובחלוקה לקפסולות כפי שדורש משרד הבריאות, בשונה מהמתווים המוצעים הכוללים חזרה מדורגת או חלקית בלבד של תלמידי הכיתות הנמוכות.

המתווה, שלטענת ראשי הרשויות לא דורש כל תוספת תקציבית, יתאפשר באמצעות שימוש במתקני הרשות, גמישות במערכת הלימודים, וצוות תומך.

שר החינוך, יואב גלנט, קיים הבוקר התייעצות מקצועית עם עשרה ראשי רשויות לקראת חידוש הלימודים במוסדות החינוך. ראשי הרשויות הדגישו את הצורך הדחוף שבפתיחת מוסדות החינוך, בפרט בגילאים הנמוכים. לפי הודעת משרד החינוך, ראשי הרשויות דרשו תוספת תקציבית לטובת פיצול כיתות א׳-ב׳ ופתיחת מוסדות החינוך בבתי הספר היסודיים, וציינו כי "לא ניתן לקיים שגרת לימודים, בסיסית ככל שתהיה, ללא תוספת תקציב משמעותית".

השר גלנט אמר בפגישה: "נעשה כל שנדרש כדי לפתוח את מוסדות החינוך במתווה שיאושר על ידי משרד הבריאות ויתוקצב על ידי משרד האוצר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!