דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מתאגדים חדשים

מתאגדים חדשים / 1,400 עובדי ״תן ביס״ התאגדו בהסתדרות: ״דורשים להכליל פרמיות בשכר הבסיס, ולבטח את השליחים״

העובדים נחשבים לשכירים בחברה לעומת עמיתיהם ב״וולט״ שאינם מצויים כלל ביחסי עובד-מעביד | אדם שטיינר, בן 33: ״להיות שליח זה מקצוע מכובד וחיוני, במיוחד בתקופת הקורונה״

התאגדות עובדי תן ביס (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
התאגדות עובדי תן ביס (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

1,400 שליחי "תן ביס" התאגדו בהסתדרות, במטרה להסדיר את תנאי העסקתם. בניגוד למתחרה העיקרית בתחום המשולחים, וולט, בין שליחי ״תן ביס״ לחברה מתקיימים יחסי עובד-מעביד.

לצד תנאי ההעסקה הראשוניים שמגיעים להם מתוקף היותם עובדים שכירים, העובדים שהתאגדו בהסתדרות מבקשים לקבל בין היתר גם את הכנסת הפרמיות לשכר הבסיס, תשלום שעות שבת על פי שכר העבודה הריאלי, הסדרת מרחקי המשלוחים, תנאי רווחה בסיסיים והתחייבות לשעות עבודת מינימליות.

התאגדות עובדי תן ביס (מתוך: דף הפייסבוק של התאגדות עובדי תן ביס)
התאגדות עובדי תן ביס (מתוך: דף הפייסבוק של התאגדות עובדי תן ביס)

דרישה מרכזית נוספת שמעלים העובדים היא ביטוח שליחים מיוחד שידאג להם במקרי אסון, במיוחד לקראת החורף. עובדים רבים מעידים שלאחר שעברו תאונות נותרו לבד, ולא קיבלו מענה הולם מצד החברה. העובדים המואגדים משתייכים לחברת סקובר, חברת הבת של ״תן ביס״, המעסיקה את השליחים.

מהלך ההתאגדות בהסתדרות החל בשבועות האחרונים, ולפני מספר ימים הפך להיות גלוי, כשהוא מלווה בפעילות ברשתות החברתיות. בווידיאו ובפוסטים שמופצים ברשתות מספרים שליחים על הסיבות שהובילו אותם להתאגדות, לצד קריאה לשליחים נוספים לחתום על טפסי הצטרפות להסתדרות.

על פי ההסתדרות, עד כה חתמו על טפסי הצטרפות מעל ל-50% מהעובדים, ומכתב בדבר יציגות ההסתדרות נשלח למנכ"ל ״תן ביס״, תומר פפר.

״תן ביס״ היא חברה ותיקה בתחום המזון והמשלוחים. עובדים רבים, בעיקר בענפי ההייטק, מקבלים ממעסיקיהם כרטיס נטען של ״תן ביס״ באמצעותו מסובסדות להם ארוחות ליד המשרד. לצד הכרטיס הנטען, מפעילה ״תן ביס״ שירות להזמנת משלוחים.

בחודשים האחרונים הגדילה ״תן ביס״ את פעילותה, עם גדילת ההזמנות עקב הקורונה, ומאות עובדים חדשים נקלטו בחברה שפועלת כמעט בכל חלקי הארץ.

אדם שטיינר (33), יו"ר ועד הפעולה ב״תן ביס״, ועובד שנה וחצי בחברה אומר: "להיות שליח זה מקצוע מכובד וחיוני במיוחד בתקופת הקורונה, אני מאמין שמקום עבודה נמדד גם בתנאים של העובדים. הגיע הזמן לדאוג לנו לביטחון תעסוקתי".

שוקי רושה (43), עובד מעל לשנה כשליח: "אם יש משהו שמפריע לי זה היחס אלינו העובדים, למה אנחנו צריכים להרגיש סוג ב', שכל ההנהלה יושבת במשרדים שלה ומתייחסים אלינו כאל שקופים? אני מצפה ליחס אנושי".

עדי להבי (24), עובד חצי שנה בחברה: "אנחנו נמצאים בעידן של חוסר יציבות כלכלית, אנשים מחפשים תעסוקה הוגנת כמקור הכנסה על מנת להבטיח לנו ביטחון תעסוקתי ויציבות כלכלית ולתת לכל עובד את התנאים וההגנה שהוא צריך. הצטרפתי לוועד על מנת להבטיח תנאי עבודה בטוחים לשליחים ולהסדיר את שוק השליחים בישראל".

מחברת תן ביס נמסר : ״הנושא מתייחס לעובדי חברת המשלוחים שלנו, המועסקים בהעסקה ישירה על-פי המדיניות המוכתבת על-ידי הנהלת החברה בהולנד. העובדים שלנו הם לב ליבה של החברה ותורמים להצלחתה ואנו מקיימים איתם ערוץ תקשורת ישיר. החברה מכבדת את החוק. ההחלטה אם להצטרף או לא להצטרף לארגון עובדים היא בחירה אישית של העובד ואנו נכבד אותה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!