דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

יוצאים מהסגר / שר האוצר תומך במתווה הרשויות המקומיות לכיתות א'-ב': לימודים 5 ימים עד 13:00, בקפסולות

בפגישה עם ראשי השלטון המקומי אמר השר ישראל כ"ץ: "מוטרד מאוד מהתנהגות משרד הבריאות" | על פי המתווה כיתות א'-ב' ילמדו בקבוצות קטנות, עם מתן אוטונומיה לרשויות לקבוע את נהלי החזרה

מפגש שר האוצר כ"ץ עם ראשי רשויות מקומיות. (צילום: דוברות האוצר)
מפגש שר האוצר כ"ץ עם ראשי רשויות מקומיות. (צילום: דוברות האוצר)
דוד טברסקי

בפגישה שקיימו היום (ראשון) עם שר האוצר ישראל כ"ץ, דרשו יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וראשי רשויות מקומיות להמשיך במתווה הלימודים איתו נפתחה שנת הלימודים. שר האוצר הסכים להצעת השלטון המקומי ואמר כי יעלה אותו לדיון בישיבת קבינט הקורונה. כ"ץ: "אני מוטרד מאוד מהתנהגות משרד הבריאות בכל בקשור להחזרת הלימודים בכיתות א'-ב', אחרי מה שאני שומע כאן אני מוטרד עוד יותר".

במהלך הפגישה אמר השר כ"ץ: "יש לאפשר לתלמידי כיתות א'-ב' לחזור בהקדם ללימודים מלאים. הניסיון לשנות רטרואקטיבית את כללי ההתנהלות, תוך דרישה לתוספות של מיליארדים מעורר תמיהה ובלתי קביל לחלוטין. אני שמח לשמוע על נכונותכם ליטול אחריות ולנהל את חזרת תלמידי א'-ב' לפעילות מלאה בתנאים הקיימים, כפי שעשיתם בתחילת השנה".

(צילום: דוברות האוצר)
(צילום: דוברות האוצר)

כ"ץ הוסיף: "אדרוש בקבינט הקורונה לקבל החלטה שתסמיך אותכם לנהל את החזרה ללימודים. משרד האוצר מוכן להעניק לכם את כל הסיוע הנדרש לצרכי ההתארגנות.

ביבס: "המתווה שגובש הוא הנכון לעת הזאת ויכול להתחיל לפעול כבר מה- 1 לנובמבר. תפקידנו להציל דור שלם שהולך לאיבוד. הרשויות המקומיות ומנהלי בתי הספר יכולים לקיים לימודים לכלל הילדים בשעות הבוקר תוך שמירה על עקרונות ודרישות משרד הבריאות".

יו"ר מרכז המועצות המקומיות, שי חג'ג': "הצענו גם מתווה למידה במבנים בתוך היישובים ואין כל סיבה שלא לאשר את הלימודים במתכונת זו. יש שוני בין הרשויות ובתי הספר וצריך לאפשר את האוטונומיה לפעול עפ״י המתווה המתאים ביותר לכל רשות".

הרשויות דורשות שכיתות א'-ב' יחזרו ליום לימודים עד השעה 13:00 בימים א'- ה', ובחלוקה לקפסולות, כפי שדורש משרד הבריאות. על פי המתווה שהציגו לשר, הקפסולות ילמדו בחללים ביישובים בהם בתי הספר על יסודיים ומתקני הרשות. עוד כולל המתווה גמישות במערכת הלימודים וגיבוי בצוותי ההוראה. ביבס: "כל מתווה אחר של חצאי שבוע, וחצאי פתרונות, יחטא למטרה".

את דרישות משרד הבריאות לחזרה למתווה, שכללו את האפשרות של הפרדת כיתות א' וב' לקפסולות של חצאי שבוע או שבוע לסירוגין, הגדירו ראשי הרשויות כ"התעללות בתלמידים ובהורים".

משרד החינוך הצהיר שיוכל להוציא לפועל מתווה של הפרדת הכיתות הנמוכות  לקפסולות, על פי המתווה של כיתות ג' וד', אך מהלך זה ידרוש כ 1.6 מיליארד שקלים וגיוס כוח הוראה של 13 אלף עוזרות למידה. משרד האוצר וראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצהירו בתוקף שמתווה זה אינו אפשרי, לפחות מבחינה תקציבית

שר החינוך, יואב גלנט, קיים הבוקר התייעצות מקצועית עם עשרה ראשי רשויות לקראת חידוש הלימודים במוסדות החינוך. הביעו ראשי הרשויות את הצורך הדחוף שבפתיחת מוסדות החינוך, בפרט בגילאים הנמוכים. לטובת פתיחת מוסדות החינוך בבתי הספר היסודיים, דרשו ראשי הרשויות תוספת תקציבית לטובת פיצול כיתות א׳-ב׳ וציינו כי "לא ניתן לקיים שגרת לימודים, בסיסית ככל שתהיה, ללא תוספת תקציב משמעותית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!