דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

בחירות בארה"ב / "אנחנו זקוקים לממשל שתומך בבניית ארגוני עובדים. ג'ו ביידן הוא המועמד הנכון"

יו"ר איגוד עובדי הבניין האמריקאי הודיע על תמיכה במועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, בשל תכניתו להשקעה חסרת תקדים בבניית תשתיות ובשל הבטחתו לפעול לטובת איגודי העובדים במדינה | זהו ניצחון חשוב על טראמפ במאבק על קולות עובדי הצווארון הכחול הלבנים

ג'ו ביידן, מתמודד לנשיאות ארה"ב, נואם בעצרת פתיחת הקמפיין בפיטסבורג. 29 באפריל 2019. (AP Photo/Keith Srakocic)
ג'ו ביידן, מתמודד לנשיאות ארה"ב, נואם בעצרת פתיחת הקמפיין בפיטסבורג. 29 באפריל 2019. (AP Photo/Keith Srakocic)
יונתן קירשנבאום

ארגון עובדי הבניין האמריקאי (NABTU) הודיע אתמול (שבת) כי יתמוך בג'ו ביידן לנשיאות ארה"ב. יו"ר איגוד העובדים, הכולל כ-3 מיליון מאוגדים, הודיע כי יתמוך במועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, בבחירות שיתקיימו בשבוע הבא. מדובר בניצחון נוסף של ביידן על הנשיא טראמפ במאבק על הקול של עובדי הצווארון הכחול הלבנים, ובניסיון לצבור תמיכה של עובדים מאוגדים.

"(ביידן) מבין את כובד המשרה. בייחוד בזמן המשבר הבריאותי והכלכלי של הקורונה, הוא ימלא את הבטחותיו לעובדי ארה"ב, מכיוון שעשה זאת כבר בעבר", אמר שון מקגרבי, יו"ר איגוד עובדי הבניין. "אחרי ארבע שנים של הבטחות כוזבות ומלחמה פעילה נגד מעמד הביניים מצד ממשל טראמפ, אנחנו זקוקים לממשל שתומך בבניית ארגוני עובדים. ג'ו ביידן הוא המועמד הנכון" הוא אמר.

יו"ר איגוד עובדי הבניין האמריקאי (NABTU) שון מקגרבי. (צילום: Paul Morigi/AP Images for American Petroleum Institute)
יו"ר איגוד עובדי הבניין האמריקאי (NABTU) שון מקגרבי. (צילום: Paul Morigi/AP Images for American Petroleum Institute)

 

טראמפ ניסה גם הוא לזכות בתמיכת הארגון המשפיע, לאחר שבבחירות בשנת 2016 כמחצית מחבריו תמכו בו. עם זאת, הארגון מסר שרבים מחבריו תמכו בטראמפ בגלל הבטחתו להשקיע מיליארדים בתכנית חידוש תשתיות שמעולם לא יצאה לפועל. הפעם, ביידן הוא זה שמציג תכנית השקעות בהיקף חסר תקדים של 2 טריליון דולר. התכנית מתמקדת  בהשקעה שתאפשר את חידוש תשתיות האנרגיה בארה"ב במטרה להוריד את רמות פליטת הפחמן האמריקאים ולאושש את המשק ממשבר הקורונה. ארגון עובדי הבניין הודיע כי הוא תומך בתכנית של ביידן.

דבר נוסף שככל הנראה משך את עובדי הבניין לתמוך בביידן הוא תכניתו לעידוד ההתאגדות. התכנית של ביידן תקשה על מעסיקים לפגוע בניסיונות התאגדות ראשוניים, ותטיל קנסות משמעותיים על חברות שינסו למנוע התאגדות. מטרתה להיאבק ב"מלחמה שמנוהלת נגד ארגוני עובדים, הסכמים קיבוציים ועובדים", וביידן הבטיח להקים ועדה מיוחדת שתבחן דרכים להגדיל את מספר העובדים המאוגדים בארה"ב.

למועמד הדמוקרטי יש היסטוריה ארוכה של מערכת יחסים חמה עם איגודי העובדים בארה"ב. בצוות היועצים הבכיר של ביידן יושבים שני נשיאי איגודים, וחמישה נוספים היו מעורבים בכתיבת המצע הרשמי של הקמפיין שלו לאורך הקיץ.

מדובר בהישג משמעותי של ביידן שנאבק בימים אלו מול טראמפ על זכייה בקולות עובדי הצווארון הכחול הלבנים במספר מדינות מפתח. אלו בדיוק המצביעים שהכריעו את הבחירות האחרונות בשנת 2016 במדינות מפתח כמו מישיגן, אוהיו, פנסילסניה וויסקונסין.

מדינות אלו היו בעבר חלק מהלב התעשייתי של ארה"ב, וחלק גדול מהתעשיות האמריקאיות באזור הזה נסגר בעשורים האחרונים. מדיניות תעשייתית ושאלות זכויות ותנאי העבודה של עובדי תעשייה הן דרמטיות ביותר באזורים אלו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!