דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 20.9°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 13.5°צפת
  • 21.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה בעולם

קורונה בעולם / נגיף ללא גבולות | רופאים באנגליה נאבקים על מפעל ההזנה הבית ספרי, 50 אלף נדבקים ביום בצרפת

מצב חירום הוכרז בספרד בה אובחנו עד היום למעלה מ-1.1 מיליון חולים | סגר בצרפת על שני שליש משטחי המדינה

ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ׳ס (צילום: Pablo Blazquez Dominguez/Pool via AP)
ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ׳ס (צילום: Pablo Blazquez Dominguez/Pool via AP)
אוריאל לוי

מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט באירופה במהירות. מדי יום מתווספים למעגל החולים הפעילים מאות אלפי אירופאים, מספר גדול בהרבה משהיה בגל הראשון. שיאים חדשים של הדבקות נרשמו השבוע כמעט בכל המדינות, ובסך הכול ישנם מעל ל-4.5 מיליון חולים ביבשת, שמהווים קרוב למחצית מהחולים בעולם.

ספרד

מצב חירום הוכרז אתמול (ראשון) במדינה לאחר שמספר המאובחנים החדשים עלה לראשונה ליותר מ-20 אלף ביממה. העוצר הלילי שהוטל על מדריד לפני כשבועיים הורחב לכל חלקי המדינה. ראש הממשלה, פדרו סנצ'ס, הודיע אתמול על מגבלות חדשות, וציין כי במקרים מסוימים תיאסר תנועה בין מחוזות המדינה.

עובד מסעדה סוגר לקראת העוצר הלילי בעיר קאן בצרפת (צילום: Pascal Le Segretain/Getty Images)
עובד מסעדה סוגר לקראת העוצר הלילי בעיר קאן בצרפת (צילום: Pascal Le Segretain/Getty Images)

״אנחנו חיים במצב קיצוני, החמור ביותר מזה חצי מאה״, אמר סנצ'ס במסיבת עיתונאים שנערכה בתום ישיבה ממשלתית. מצב החירום נכנס לתוקף אתמול בלילה בכל המדינה מלבד האיים הקנריים. סנצ'ס הוסיף כי יבקש את אישור הפרלמנט להאריך את מצב החירום בחצי שנה, עד ה-9 במאי 2021.

הסגר הלילי אוסר על יציאה מהבתים בין השעות 23:00 ועד 6:00 למחרת מלבד במקרי חירום, עבודות חיוניות, על מנת לרכוש תרופות או לסייע לזקנים. מחוז קטלוניה הודיע כי יסגור את כל המוסדות, העסקים, ומקומות העבודה והפנאי כבר בשעה 21:00. מקומות אלה פועלים גם ככה תחת מגבלות. סנצ'ס אמר שהמנהיגים האזוריים רשאים להאריך את שעות העוצר, לסגור את הגבולות האזוריים לנסיעות ולאסור על התקהלויות של יותר משישה אנשים, כפי שנעשה במחוז מדריד.

ממשלת ספרד הטילה את אחד הסגרים הנוקשים ביותר באירופה בתחילת המגיפה, והקלה את ההגבלות בחודשי הקיץ. בדומה למדינות אחרות באירופה, הגל השני ששוטף אותה כעת מתבטא במספר גדול יותר של חולים מאשר בגל הראשון, אולם לפחות עד עתה שיעור התמותה קטן יותר.

בספרד אובחנו עד כה 1,110,372 חולי קורונה, ולפחות 34,752 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

צרפת

משרד הבריאות הצרפתי הודיע הערב שביממה האחרונה אובחנו 52,010 נדבקים חדשים בנגיף, ושיעור הבדיקות החיוביות גבוה במיוחד והגיע ל-17%. מספר החולים הפעילים ברפובליקה מתקרב למיליון והוא שני רק לארה"ב. ביום שישי האחרון הורחב העוצר הלילי, שהוטל לפני כשבועיים על פריז ושבע ערים נוספות, לכשני שלישים משטחה של המדינה, בהם חיים 46 מיליון צרפתים. העוצר הלילי חל בין השעות 21:00 ועד 6:00 למחרת. היציאה מהבתים בשעות העוצר אסורה מלבד לצרכי חירום, ומי שיפר את העוצר ייקנס בסכום של 135 אירו. מי שיפר את העוצר הלילי פעמיים בהפרש של שבועיים ייקנס בסכום של 1,500 אירו. העוצר הלילי ימשך לפחות שישה שבועות.

בצרפת אובחנו עד כה 1,086,497 חולי קורונה, ולפחות 34,645 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

בריטניה

כ-2,200 רופאי ילדים הפצירו בממשלת בריטניה לחזור בה מביטול מערך ההזנה הבית ספרי למשפחות מעוטות יכולת בתקופת החגים. במכתב פתוח שכתבו הרופאים לראש הממשלה בוריס ג'ונסון נטען שבריאותם של כ-4 מיליון ילדים, שנשענו עד כה על מערך חלוקת המזון של בתי הספר, מצוי בסכנה. "הורים רבים בבריטניה איבדו את עבודתם, או נאלצים לעבוד פחות בעקבות המשבר הכלכלי שהגיע עם מגפת הקורונה", כתבו הרופאים, "מה שמקשה עליהם לספק מזון בריא לילדיהם בתקופת החגים. דווקא בשעה זו נדרשת הממשלה לחזק את המשפחות האלה, ולא לפגוע בהן".

בבריטניה אובחנו עד כה 854,010 חולי קורונה, ולפחות 44,745 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!