דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מחאה

מחאה / מחאת ההורים בתל אביב: "אם אין כסף לחינוך, הגענו לתחתית"

כמאה הורים וילדים הפגינו בכיכר נגד מתווה החזרה ללימודים של קבינט הקורונה | שיר דגן, רכזת הנהגת ההורים בבתי הספר היסודיים בתל אביב: "אני מגדלת ארבעה ילדים שהולכים לאיבוד, והממשלה לא סופרת אותם"

הפגנת ההורים בכיכר רבין. (צילום: הדס יום טוב)
הפגנת ההורים בכיכר רבין. (צילום: הדס יום טוב)
הדס יום טוב

כמאה הורים וילדים הפגינו הערב (שני) בכיכר רבין בתל אביב, נגד המתווה שהוצע בקבינט הקורונה לפתיחת מערכת החינוך, ובקריאה לפתיחה נרחבת יותר של בתי הספר.

שיר דגן, רכזת הנהגת ההורים בבתי הספר היסודיים בתל אביב ל'דבר': "קמתי עם מועקה הבוקר, כי שום דבר לא עובד פה. שכחו את הילדים שלנו. הייתה פרופסורית שאמרה לפני כמה שבועות בחדשות שהילדים שלנו שהם דור אבוד. אני מגדלת ארבעה ילדים שהולכים לאיבוד, ולא מוכנה שהם יהיו דור אבוד. אני נלחמת על הילדים שלי, הממשלה לא סופרת אותם".

שיר דגו בהפגנת ההורים בכיכר רבין. (צילום: הדס יום טוב)
שיר דגו בהפגנת ההורים בכיכר רבין. (צילום: הדס יום טוב)

בנאום שנשאה מאוחר יותר, אמרה דגן: "באנו לתמוך במורים, במנהלים ובצוותי הוראה, שמקבלים הוראות ולא יכולים לדאוג לילדים שלנו כמו שצריך. לא יכול להיות שביטלו את הלימודים בכיתות ז', ח', ט', י', ויתרו על כולם. כיתות י"א ו י"ב לומדות חצי מערכת שעות, אבל לא מורידים להן גרם בחומר לבגרות. זום הוא לא כמו למידה פרונטלית. שבעה חודשים, ולממשלה עדיין אין תכנית פעולה. חינוך זו זכות יסוד".

אייל גבירצמן, שהגיע להפגנה עם ביתו גפן, תלמידת כיתה ג' בבית הספר גרץ בעיר: "אם אין כסף לחינוך, הגענו לתחתית של התחתית. כשהעיריות בתל אביב ובני ברק מציעות מתווה של צמצום שעות לימוד כדי להמשיך את הלימודים, לא ייתכן שהממשלה בולמת את זה". גפן מוסיפה: "זה לא כיף לעשות זום כל היום".

אייל וגפן גבירצמןבהפגנת ההורים בכיכר רבין. (צילום: הדס יום טוב)
אייל וגפן גבירצמןבהפגנת ההורים בכיכר רבין. (צילום: הדס יום טוב)

 

חדווה יערי, שהגיעה עם ילדיה יובל (כיתה ד') וליבי (כיתה י"ב): "1.7 מיליון ילדים יושבים מול המסכים, מופקרים. יש לי שלושה ילדים בבתי הספר, הם שואלים אותי: 'אמא, מתי זה יגמר?'. זה לא קשור רק לקורונה, הכל פוליטי, גם החינוך פוליטי".

חדווה, יובל וליבי יערי בהפגנת ההורים בכיכר רבין. (צילום: הדס יום טוב)
חדווה, יובל וליבי יערי בהפגנת ההורים בכיכר רבין. (צילום: הדס יום טוב)

קבינט הקורונה החליט אתמול על חזרת כיתות א'-ד' ללימודים בשבוע הבא, והאריך את ההגבלות הנוכחיות על המשק עד ליום ראשון ה-1 בנובמבר.

לפי המתווה שאושר לחזרה ללימודים, תלמידי כיתות א'-ב' ילמדו לסירוגין במשך שבוע-שבוע או חצי שבוע-חצי שבוע, ואילו בכיתות ג'-ד' הלימודים יתקיימו בקפסולות בדומה לתחילת השנה. ההחלטה הסופית תתקבל בהמשך השבוע, בהתאם לנתוני התחלואה.

החלטה זו מהווה דחייה של מתווה הלימודים בקפסולות לכיתות א'-ב' בהתאם לדרישות משרד הבריאות. הנימוק שנתן ראש הממשלה לדחייה הוא תקציבי, ועל כך נמתחה ביקורת מצד הנהגת ההורים, שרשמה בהודעה כי "ממשלת ישראל הפקירה את דור העתיד, המדינה מרימה ידיים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!