דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נשים בספורט / יערה יצחקי בכנסת: "לא הייתי שולחת את בתי לחוג כדורסל, צריך ענישה על הטרדות"

שחקנית נבחרת ישראל בכדורסל אמרה את הדברים בוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת | חברי הוועדה אישרו תקנות שיחייבו גופי ספורט לקיים הדרכות תקופתיות למניעת הטרדה מינית

יערה יצחקי במדי מכבי עירוני רמת גן (צילומים: עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
יערה יצחקי במדי מכבי עירוני רמת גן (צילומים: עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, בראשותו של ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), אישרה הבוקר (שלישי) את התקנות למניעת הטרדות מיניות כך שיטילו חובה על קבוצות ואיגודי ספורט לבצע הדרכות למניעת הטרדה מינית אחת לתקופה. בדיון נכחו שר המשפטים, אבי ניסנקורן ושר התרבות והספורט, חילי טרופר. 

"לא אשלח את בתי להתאמן בכדורסל, אחרי שראיתי מה קורה בענף. שחקניות צעירות רבות באות לדבר איתי, זה לא יאומן כמה השפעה יש למאמנים ולמאמנות". אמרה בוועדה יערה יצחקי, שחקנית נבחרת ישראל בכדורסל וחברת הנהלת ארגון שחקני ושחקניות הכדורסל.

יערה יצחקי במדי מכבי עירוני רמת גן (באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
יערה יצחקי במדי מכבי עירוני רמת גן (באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

יצחקי דיברה על הצורך של מוסדות המדינה ליצור סביבה מוגנת לילדות וילדים העוסקים בספורט. "יש בענף הכדורסל מאמנים ומאמנות שמתערבים בחייהם של הספורטאיות והספורטאים והם מרגישים שבויים כשאין להם לה למי לפנות. גם אם הן פונות, אין ענישה. גם אם מישהי חווה דבר מזעזע כזה או אחר, למי היא תלך?".

יצחקי הדגישה את הצורך להגדיל את האכיפה והענישה "התפקיד שלכם ליצור שינוי גם בנושא הזה, ששחקנית מגיעה לקבוצה ובוחרת להמשיך את הקריירה שלה, היא לא תחווה שום הטרדה מינית או על רקע העדפה מינית. זה דברים שקורים וידועים ואין ענישה. אין שום בקרה ושום דיווח. וזה התפקיד שלכם, שאנשים האלה לא יעבדו בעבודה הזאת".

אחת מכל 4 ספורטאיות עוברת הטרדה מינית

לפי התקנות שאושרו, הצוותים, המאמנים והמדריכים באגודות וההתאחדויות הספורט יעברו הדרכות בנושא מניעת הטרדות מיניות. בנוסף, מגיל 16 יחויבו כל הספורטאים לעבור הדרכה ובין הגילאים 14-16 יינתנו הדרכות בהסכמת ההורים. יצוין כי כל מאמן או האחראי על העברת ההדרכות באיגודי הספורט יעברו הכשרה של 18 שעות בנושא ורק לאחריהן יוכלו לקיים הדרכה באגודות ובקבוצות להן הם שייכים.

סמנכ"ל הוועד האולימפי בישראל, ורד בוסקילה, ציינה כי אחת מכל 4 שחקניות ספורט עוברת הטרדה מינית, ו- 63% מההטרדות הן סביב מגדר וזהות מינית. 

מנכ"ל הלובי למלחמה באלימות מינית, יעל שרר, קראה להחמיר את הסנקציות על מטרידים מינית בספורט: "לא ייתכן שמאמן או מטפל שפגע יעזוב את הגוף אליו משתייך, אך יעבור לגוף אחר וימשיך לסכן אחרים, כאילו לא קרה כלום. מצאו כאן פרצה וצריך לחסום אותה".

מנכ"ל איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו קראה לחברי הכנסת לא לאשר את התקנות, עד אשר ההדרכות יחולו על כלל המתאמנים הקטינים, ולא רק מגיל 14. בנוסף אמרה: "לבקש רשות מההורים להדרכות בגילאי 14 עד 16 זה לא סביר. כתוצאה מכך עלולים הורים המשתייכים לחברות מסורתיות לא לשלוח את הבנות לאימוני ספורט כלל".

הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי (צילום: דוברות הכנסת – יניב, נדב)
הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי (צילום: דוברות הכנסת – יניב, נדב)

ח"כ עודד פורר: "התקנות הללו הן שינוי היסטורי ורף חדש שהצבנו במלחמה נגד ההטרדות המיניות בספורט. הבסיס לכל מאבק שכזה הם הסברה וחינוך נכונים שיגיעו לכל גורם הקשור לגוף הספורט. האתגר הגדול הוא למנוע את ההטרדות בזכות הכשרות וחינוך".

שר המשפטים אבי ניסנקורן: "כמו בכל תחומי העיסוק, גם בספורט, אנו מחויבים להיאבק למיגור תופעות פוגעניות של הטרדות מיניות. כך נעודד תרבות ספורט בסביבה מוגנת ונוחה לכל ספורטאי וספורטאית".

שר התרבות והספורט חילי טרופר: "האחריות שלנו היא למנוע הטרדות מיניות בכלל ובספורט בפרט. בתפקידי כשר הספורט אמשיך להיאבק על נושא מניעת הטרדות מיניות בכל דרך ואפעל ככל יכולתי כדי שתופעות מסוג זה יטופלו בצורה המיטבית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!