דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
30.4°תל אביב
  • 29.8°ירושלים
  • 30.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 28.6°אשדוד
  • 35.6°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 36.1°טבריה
  • 28.4°צפת
  • 32.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
זקא

מתים לבד / בתוך יומיים: ארבעה מקרים של אנשים שהתגלו מתים בביתם, ימים רבים לאחר שנפטרו

בארגון זק"א מתריעים: "אחת מתוצאות מגיפת הקורונה היא הבדידות שהיא כופה על קשישים ועריריים" | קוראים לרשויות ולשכנים לגלות עירנות ולבדוק מעת לעת מה קורה עם השכנים

מתנדבי זק"א. (צילום: זק"א)
מתנדבי זק"א. (צילום: זק"א)
יהל פרג'

ארגון זק"א מדווח על ארבעה מקרים ביומיים האחרונים של אנשים שמתו בביתם ונמצאו רק זמן רב לאחר מכן. בחדרה התגלה שלשום (ראשון) בערב גבר כבן 60, בקריית עקרון התגלה אתמול בצהריים גבר כבן 60, ובערב התגלה גבר כבן 40 בביתו שבראשון לציון, הבוקר התגלה גבר כבן 60 בנתניה. כולם התגלו כשגופתם במצב ריקבון, ולאחר שהשכנים התלוננו על ריח העולה מחדר המדרגות.

"מזעזע שזו הפכה להיות שגרה", אומר הערב יהודה משי זהב, יו"ר זק"א. "עוד ועוד מקרים קשים של עריריים ואנשים בודדים שאנחנו מוצאים זמן רב לאחר מותם, רק השבוע חמישה אירועים קשים של אנשים שנשכחו ונפטרו, ונמצאו בגלל הריח הנוראי שדלף לחדר המדרגות או כי מישהו נזכר בהם כשהיה כבר מאוחר מדי. אסור לנו לעבור לסדר היום, אסור לנו להתרגל לכך. כל אחד חייב לשים לב לשכנים הבודדים בסביבה כדי להציל את חייהם".

מתנדבי זק"א טיפלו גבר כבן 60, אשר נמצא ימים רבים לאחר מותו בביתו שבקריית עקרון (צילום: זק"א)
מתנדבי זק"א טיפלו גבר כבן 60, אשר נמצא ימים רבים לאחר מותו בביתו שבקריית עקרון (צילום: זק"א)

"מדובר בזירה קשה מאוד", אומר לירון עמר, מתנדב זק"א צפון, שטיפל בגבר בן ה-60, שהתגלה ביום ראשון בערב, בביתו שברחוב שד' בן-צבי בחדרה. "המנוח כבן 60 גר לבדו, ככל הנראה החליק לפני מספר ימים, נפל ונחבל. מצאנו את גופתו מוטלת על הרצפה בבית במצב של איבוד צלם אנוש. השכנים במקום סיפרו שהריח החריף שדלף לחדר המדרגות הציק להם והם הזעיקו את המשטרה שפתחו את הדירה ומצאו את גופת המנוח זמן רב לאחר מותו״. מזק"א נמסר כי גופת המנוח הועברה למכון באבו כביר להמשך בדיקה וזיהוי, נסיבות האירוע נחקרות על-ידי המשטרה.

יחיאל חיימוביץ וירחמיאל אורלנציק, מתנדבי זק״א שפלה מצוות רחובות שטיפלו בזירה בקריית עקרון ביום שני בערב, סיפרו: ״מדובר בגבר גלמוד כבן 60 שנמצא מוטל בביתו מספר ימים לאחר מותו, קרוב משפחה שחשש לחייו והגיע לבדוק בשלומו מצא את המנוח ללא רוח חיים. טיפלנו בכבוד המת בזירה והעברנו את גופת המנוח לבית העלמין בקרית עקרון שם יובא לקבורה, נסיבות האירוע נחקרות על-ידי המשטרה״.

״מדובר בגבר גלמוד כבן 40 שגר וחי לבדו שנמצא מוטל בביתו במצב ריקבון מתקדם", סיפר משה גמרו, מפקד זק"א מחוז מרכז שטיפל באירוע ביום שני בצהריים בראשון לציון. "השכנים במקום סיפרו שראו אותו פעם אחרונה לפני מספר שבועות. קרוב משפחה שחשש לחייו הגיע לדירה לבדוק בשלומו ובגלל הריח הנוראי הזעיק את המשטרה שפרצו לדירה ומצאו את גופת המנוח במצב של איבוד צלם אנוש. מקרה מזעזע וכואב". מזק"א נמסר כי גופת המנוח הועברה למכון באבו כביר להמשך בדיקה וזיהוי. נסיבות האירוע נחקרות על-ידי המשטרה.

באירוע שהתגלה היום (שלישי) בנתניה טיפל דוד שטיגליץ, מתנדב זק״א מרחב שרון מצוות נתניה, וכך הוא מספר: ״מדובר בגבר גלמוד כבן 60 שגר וחי לבדו ונמצא ללא רוח חיים כשבוע לאחר מותו. השכנים הזעיקו את בעל הדירה ואת המשטרה בעקבות הריח הנוראי שדלף לחדר המדרגות, לאחר שפתחו את הדלת מצאו את גופת המנוח מוטלת בבית במצב של איבוד צלם אנוש".

בזק"א מתריעים מזה זמן רב כי אחת מתוצאות מגיפת הקורונה היא הבדידות שהיא כופה על קשישים ועריריים, וכי על הרשויות והשכנים להיות ערים למתרחש סביבם, ולדאוג לאוכלוסייה מוחלשת זו. בירושלים התגלו רק השנה 16 אנשים במצב ריקבון בביתם, בבאר שבע 13, בחיפה, פתח תקווה ותל-אביב 9, בראשון לציון 7, באילת 6 ובעיר רמת גן 5 בני אדם.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!